טוויטר לא עמדה בתחזיות הרווח ומאשימה: אילון מאסק בין האחראים לכך

טוויטר הציגה בדוחות הרבעון השני הפסד מותאם של 8 סנט למניה, בעוד האנילסטים ציפו לרווח • החברה פספסה גם את התחזיות להכנסות ואת התחזיות למספר המשתמשים המשלמים • המניה יורדת בכ-2% במסחר המוקדם בוול סטריט

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi
מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הרשת החברתית טוויטר  פרסמה טרם פתיחת המסחר בוול סטריט את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של שנת 2022. 

טוויטר החמיצה את צפיות השוק לרבעון השני של השנה. החברה דווחה על הפסד מותאם של 8 סנט למניה, והחמיצה את תחזיות האנליסטים - שדיברו על רווח מותאם למניה של 14 סנט. גם הכנסות של החברה פספסו את תחזיות האנליסטים, טוויטר מסרה כי ההכנסות ירדו ב-1% בהשוואה לשנה שעברה ל-1.18 מיליארד דולר, ופספסו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.32 מיליארד דולר.

למעשה, טוויטר לא עמדה גם במספר המשתמשים המשלמים. בעוד שהחברה מדווחת על 237.8 מיליון משתמשים שמכניסים הכנסות, האנליסטים ציפו ל-238.08 מיליון משתמשים יומיים.

טוויטר מציינת כי בשל אי הוודאות סביב עסקת הרכישה של מאסק והמאבק המשפטי הצפי, היא לא תקיים שיחת משקיעים ולא תפרסם תחזיות לרבעון הבא

החברה האשימה חלקית את הירידה בהכנסות בגלל כמה סיבות: בעיות מאקרו כלכליות רחבות שהשפיעו על תעשיית הפרסום, אך גם את אילון מאסק. לדבריהם, אי הוודאות הקשורה לרכישה הממתינה על ידי אילון מאסק פגעו בתוצאות הפיננסיות שלה.

מניית החברה עולה כ-0.3% במסחר בוול סטריט.

הערכות אנליסטים, מייצגות צניחה של 25% ברווחים וזינוק של 11.8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טוויטר מציינת כי בשל אי הוודאות סביב עסקת הרכישה של מאסק והמאבק המשפטי הצפי, היא לא תקיים שיחת משקיעים ולא תפרסם תחזיות לרבעון הבא. ב-12 החודשים האחרונים מניית טוויטר ירדה בכמעט 45%. 

ברבעון הקודם (הרבעון הראשון לשנת 2022) טוויטר החמיצה את הערכות האנליסטים, ודיווחה על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר אל מול 1.23 מיליארד שהאנליטסים צפו. עם זאת, טוויטר גברה על ההערכות רווח למניה, כשדיווחה על 4 סנט מותאם, בהשוואה ל-3 סנט שציפו.

הרבעון של טוויטר היה מלא במאסק, והמשקיעים עוקבים בזהירות

טוויטר התמודדה ברבעון האחרון עם לא מעט אירועים שסחררו את החברה. מניית החברה זינקה וצנחה בהתאם להודעותיו של מאסק בנוגע לרכישה - בכל פעם שהביע עניין או שנרשמה התקדמות, המניה עלתה ובכל פעם שהייתה נסיגה או ביטול, המניה נפגעה.

נכון לעכשיו, הרכישה הגיעה לפתחו של בית המשפט: מאסק דרש מטוויטר לקבל מידע שיעזור לו לפענח את הסוגיה כמה חשבונות ספאם או מזויפים נמצאים ברשת החברתית? לפי טוויטר, אחוז המשתמשים המזויפים מתוך כמות המשתמשים היומיים שניתנים למוניטיזציה (משמע פעילים ורואים פרסומות), עומד על פחות מ-5%.

מאסק הטיל בכך ספק וביקש את הנתונים כדי לנתח אותם בעצמו. המשא ומתן מול טוויטר העלה קשיים ובעיות, מה שהוביל את מאסק להודיע על ביטול הרכישה - בטענה שטוויטר מפרה את תנאי החוזה שלהם. עורכי דינו טענו שטוויטר דיווחה בצורה לא מדויקת על מספר החשבונות הספאם ולא הצליחה לספק מידע שיכול לסייע לחשב את הנתונים הסטטיסטיים הללו. בדיווח רגולטורי, הודיע מאסק שהוא רוצה לסגת מהעסקה. לטענתו, טוויטר נמצאת "בהפרה ממשית של כמה סעיפים מההסכם" ונראה שהחברה "הציגה מצג שגוי ומטעה" כשנכנסה להסכם.

מהצד השני - טוויטר תקפה את מאסק בחזרה ותבעה אותו וכמה ממקורביו. לטענת החברה, מאסק "מסרב לכבד את התחייבויותיו כלפי טוויטר ובעלי המניות שלה, מכיוון שהעסקה שחתם אינה משרתת עוד את האינטרסים האישיים שלו". השבוע בית המשפט בדלאוור פסק לטובת טוויטר וקבע כי במקום שהמשפט יימרח, הוא יתקיים במתכונת משפט מזורז - משמע באוקטובר הקרוב ולמשך חמישה ימים.

כל המהלך הזה בעיקר מראה כי בטוויטר הבינו שהרכישה הזו חשובה להם במיוחד - והיא יכולה להציל אותם מהמצב העגום אליו נכנסה: מנכ"לים מתחלפים והזדמנויות כלכליות אפשריות שרק צריך ללמוד לנצל.