טוויטר זכתה: המשפט המזורז מול אילון מאסק יחל באוקטובר

בית המשפט בדלאוור קבע כי התביעה של הרשת החברתית נגד המיליארד אילון מאסק תתנהל במשפט מזורז בן חמישה ימים באוקטובר הקרוב • טוויטר דורשת לאכוף את רכישתה בידי מנכ"ל טסלה ב-44 מיליארד דולר, על אף שינוי כוונותיו של מאסק

חשבון הטוויטר של אילון מאסק / אילוסטרציה: Reuters, Dado Ruvic
חשבון הטוויטר של אילון מאסק / אילוסטרציה: Reuters, Dado Ruvic

הרשת החברתית טוויטר זכתה היום (ג') בבקשה למשפט מזורז בתביעה נגד אילון מאסק. על פי הפסיקה בבית המשפט בדלאוור, נקבע כי יתקיים משפט מזורז בן חמישה ימיים שיתקיים באוקטובר. על פי דיווח ב-CNBC, זה הוחלט לאחר שימוע שנערך בוועידה טלפונית. מניית החברה עולה בקרוב ל-4% בוול סטריט בשעה זו.

על פי התביעה, הרשת החברתית דורשת לאכוף את רכישת החברה מצד אילון מאסק, הצעת רכישה בגובה של 44 מיליארד דולר. מאז מאסק הספיק לשנות את כוונותיו: מאסק הודיע על נסיגתו מהעסקה, בטענה שהרשת החברתית לא סיפקה לו את המידע הנדרש על מספר החשבונות המזויפים ברשת החברתית. באמצעות עורכי הדין שלו, מאסק שלח מכתב לטוויטר והסביר מדוע הוא רוצה לסגת.

עורכי הדין טענו שטוויטר דיווחה בצורה לא מדויקת על מספר החשבונות הספאם ולא הצליחה לספק מידע שעלול לסייע לחשב את הנתונים הסטטיסטיים הללו. בדיווח רגולטורי, אומר מאסק שהוא רוצה לסגת מהעסקה. טוויטר נמצאת "בהפרה ממשית של כמה סעיפים מההסכם" ונראה שהחברה "הציגה מצג שגוי ומטעה" כשנכנסה להסכם עם מאסק.

טוויטר תבעה מאוחר יותר את מאסק וכמה ממקורביו בטענה כי הוא "מסרב לכבד את התחייבויותיו כלפי טוויטר ובעלי המניות שלה, מכיוון שהעסקה שחתם אינה משרתת עוד את האינטרסים האישיים שלו". אז הרשת החברתית התחילה לבקש משפט מזורז. מצד מאסק, עורכי דינו ביקשו לדחות את הבקשה של טוויטר וביקשו שהמשפט יתקיים בשנה שעברה, בטענה שטוויטר יזמה "בקשה פתאומית לאחר חודשיים של גרירת רגל וערפול", כך נכתב.