אחרי שביטל את עסקת הרכישה: טוויטר תובעת את אילון מאסק

אחרי שהמיליארדר ובעלי טסלה החליט לחזור בו מרכישת טוויטר בעסקה של 44 מיליארד דולר, ענקית המדיה החברתית מגישה נגדו תביעה וטוענת: "מאסק מסרב לכבד את התחייבויותיו, כיוון שהעסקה לא משרתת עוד את האינטרסים האישיים שלו"

''נכנס להסכם מחייב''. מאסק נתבע על-ידי טוויטר / צילום: Shutterstock, Sergei Elagin
''נכנס להסכם מחייב''. מאסק נתבע על-ידי טוויטר / צילום: Shutterstock, Sergei Elagin

חברת טוויטר הגישה תביעה נגד אילון מאסק בבית המשפט של דלאוור, לאחר שהמיליארדר אמר כי הוא מבטל את רכישת המדיה החברתית בתמורה ל-44 מיליארד דולר. החברה תבקש מבית המשפט לחייב את מאסק להמשיך בעסקה על-פי התנאים שהוסכמו.

טוויטר אמרה כי מאסק, לאחר שנכנס להסכם מיזוג מחייב, "מסרב כעת לכבד את התחייבויותיו כלפי טוויטר ובעלי המניות שלה, מכיוון שהעסקה לא משרתת עוד את האינטרסים האישיים שלו".

עוד נטען בתביעה כי הטענות של מאסק לגבי הסיבה שהוא רוצה לסיים את העסקה, בהן כמובן כמות הבוטים והמשתמשים המזויפים בפלטופורמה, הן "תירוצים".

טוויטר מכנה את אסטרטגיית היציאה של מאסק מהעסקה כ"מודל של צביעות", שכן בתחילה הוא רצה להפוך את החברה לפרטית כדי לנקות את הפלטפורמה מחשבונות ספאם, ואז החליט שהוא לא יקנה אותה בגלל החשבונות המזויפים הללו. ההסברים של מאסק לביטול הרכישה, בהם גם הרעה במצב החברה, הם בעייתיים מבחינה משפטית ונראים כמו ניסיונות להוריד את המחיר ולהתפשר.

"לאחר שהעלה מחזה ציבורי כדי להכניס את טוויטר למשחק, ולאחר שהציע ואחר-כך חתם על הסכם מיזוג נדיב וידידותי כלפי המוכרים, מאסק מאמין כנראה שהוא - בניגוד לכל צד אחר הכפוף לדיני החוזים בדלאוור - חופשי לשנות את דעתו, לזרוק את החברה, לשבש את פעילותה, להרוס את הערך של בעלי המניות ולהסתלק", כתבה טוויטר בתלונה. "זאת לאחר רשימה ארוכה של הפרות חוזיות מהותיות של מאסק שהעיבו על טוויטר ועסקיה".

טוויטר מסרה כי היא מבקשת למנוע ממאסק הפרות נוספות של ההסכם ולחייב אותו לממש את המיזוג "לאחר עמידה בתנאים הבודדים".

לפני הגשת התביעה, שהיה צפוי שתגיע, מאסק התייחס לאיומי טוויטר באמצעות מם של עצמו שהעלה כציוץ, ובו התבדח על כך שהחברה סירבה לחשוף את כמות המשתמשים המזויפים, ולכן הוא ביטל את הרכישה, אך כעת טוויטר תיאלץ לחשוף את הנתונים בבית המשפט אם תתבע אותו (לצפייה בתמונה המלאה לחצו על הציוץ).

ביום שישי האחרון, מיד לאחר הודעת מאסק כי הגיש בקשה לביטול העסקה, העלו עובדים בחברה תהיות על עתידה. ה"וול סטריט ג’ורנל" דיווח על ביקורת מצד עובדים ומנהלים על אודות התועלת שהביא מאסק לחברה. ההחלטה שלו לסגת מהעסקה הביאה עובדים לחשוש מתקופה סוערת שתיפגע בתגמולים ותסיח את דעתם מתוכניות ארוכות טווח.

משקיעי טטוויטר  לא מתרשמים במיוחד מהגשת התביעה, והמניה מגיבה בעלייה של פחות מ-1% במסגרת המסחר המאוחר. יחד עם זאת, החברה בלטה במסגרת המסחר הרגיל וטיפסה ביותר מ-4%, בעוד שכמעט כל ענקיות הטכנולוגיה איבדו גובה הערב.