התחדשות עירונית בת"א: "מבטיחים לנו חניה ומעלית, ושערך הדירה יעלה במאות אלפי שקלים"

הבניין ברחוב שלומציון המלכה 1 בצפון הישן של תל אביב ייהרס בחודשים הקרובים • ל-11 דירות ומשרד יתווספו שמונה דירות חדשות • מחיר דירות הפנטהאוז: מ-75 אלף שקל למ"ר

פינוי בינוי ברחוב שלומציון המלכה 1, תל אביב / הדמיה: AIKO Studio
פינוי בינוי ברחוב שלומציון המלכה 1, תל אביב / הדמיה: AIKO Studio

סיפור הפרויקט:

הבניין נמצא בצפון הישן של תל אביב, ברחוב שלומציון המלכה, ליד פארק הירקון על החיבור בין רחוב בני דן ואבן גבירול. אחת מדיירות הבניין מספרת כי הבניין בן כ־50 שנה, אבל מטופח ושמור ולא היו בו תקלות או נזילות. לדבריה, "הקפדנו על התחזוקה. הבניין עבר לפני כ־15 שנה שיפוץ חיצוני אבל לא נזקקנו להחלפת תשתיות. כמעט כל הדירות בבניין משופצות - אפילו המושכרות. באזור תמהיל מגוון של חנויות ומסעדות. ברחובות הסמוכים יש קווי אוטובוס במרחק דקה הליכה".

איך התקבלה ההחלטה לעשות תמ"א לבניין?
"ההחלטה לתמ"א התקבלה כי מבטיחים לנו חניה ומעלית, ושערך הדירה יעלה במאות אלפי שקלים. הייתה לי התנגדות לתהליך בהתחלה, כי חשבתי שהביטחונות שנתנו לי עבור הנכס לא מספקים. מה שהשוק נותן היום זו ערבות חוק המכר וזה בעיני לא מספיק. בסוף הגענו לפשרה עם היזם. לא הייתה לי טענה כלפיו אלא בעיקר על השוק שלא מתקדם מספיק".

מה את ממליצה למי שמתחיל תהליך תמ"א דומה?
"לקרוא את ההסכם, ולא לסמוך רק על עורך הדין שמייצג את הדיירים כי גם בקרב הדיירים יש אינטרסים שלא חופפים. התנגדות לפרויקט לא תמיד צריכה להיתפס כדבר רע, במקרים רבים אפשר לשפר באמצעותה את התנאים".

עומר גוטהולץ, מנהל תחום ההתחדשות העירונית בחברת בנייני העיר הלבנה, מוסיף: "לאור הימצאות מי תהום במגרש, תכנון קומות המרתף הפך מורכב אך החברה עשתה מאמצים אדירים לספק לבעלי הדירות חניות קונבנציונליות ולא רובוטיות".

פינוי בינוי ברחוב שלומציון המלכה 1, תל אביב / צילום: עדן גול
 פינוי בינוי ברחוב שלומציון המלכה 1, תל אביב / צילום: עדן גול

התמורה ליזם:

8 דירות. נותרו שלוש דירות למכירה: פנטהאוז בשטח של 185 מ"ר עם מרפסת היקפית בשטח 90 מ"ר, ובקומה השישית שני מיני פנטהאוזים, 4 חדרים כל אחד, שניתן לאחד לדירה של 242 מ"ר. המחיר מתחיל מ־75 שקל אלף למ"ר.

התמורה לדיירים:

תוספת של 5 מ"ר לדירה, מרפסת 10־13 מ"ר וחניה.

לו"ז:

בקשה להיתר הוגשה בנובמבר 2019, צפי לפינוי עד סוף השנה הנוכחית.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)

המצב הקיים: 3 קומות על עמודים, סך הכל 11 דירות ומשרד

היזם: בנייני העיר הלבנה

האדריכל: בר אוריין אדריכלים

עו"ד היזם: עורך הדין אורן ארדמן ממשרד שטיינץ, הרינג גרומן ושות'

עו"ד הדיירים: עורך הדין דן הלפרט