מחיר ההאטה העולמית: ירידה ביצוא השירותים מישראל, יצוא ההייטק ירד ב-1.8% בחודש מאי

לפי נתוני הלמ"ס, סך יצוא השירותים מישראל ירד ב-3.8% בחודש מאי 2022 והסתכם ב-7 מיליארד דולר • יצוא השירותים הנובע מחברות הזנק הסתכם במאי 2022 ב-39 מיליון דולר

הייטק ישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock
הייטק ישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

יצוא השירותים של ענפי ההייטק (ללא חברות הזנק) ירד ב-1.8% בחודש מאי  2022 והסתכם ב-4 מיליארד דולר - כך פרסמה היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוא השירותים של ענפי ההייטק (ללא חברות הזנק) כולל יצוא של תרופות, מחשבים, מכשור אלקטרוני, כלי טייס, שירותי תקשורת, תוכנות ועוד, ומהווה 74% מסך יצוא השירותים העסקיים. 

האם ישראל בסיכון? תרחישי הקיצון שעלולים להסיג את הכלכלה
משרד הכלכלה והתעשייה: צפי לשיא של 165 מיליארד דולר ביצוא השנה

הירידה ביצוא הישראלי במאי משקפת את ההאטה הכלכלית במדינות מעבר לים על רקע העלייה באינפלציה והידוק התאים הפיננסיים על-ידי הבנקים המרכזיים. סך יצוא השירותים מישראל (לא כולל חברות הזנק) לאחר ניכוי השפעת עונתיות ירד ב-3.8% בחודש מאי והסתכם ב-7 מיליארד דולר. יצוא השירותים הנובע מחברות הזנק הסתכם בחודש מאי 2022 ב-39 מיליון דולר.

יחד עם זאת, נתוני המגמה של יצוא השירותים בענף ההייטק עדיין מצביעים על עלייה, אם כי מתונה יותר לעומת החודשים האחרונים. לשם השוואה, בשליש הראשון של נרשמה עלייה של 33% בסך יצוא השירותים לעומת השליש הראשון אשתקד. יצוא השירותים ללא חברות הזנק עלה ב-31% בשליש הראשון של 2022 לעומת השליש הראשון של אשתקד.

נזכיר כי יצוא הסחורות והשירותים הישראלי הסתכם בשנת 2021 בכ-143 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים. מעבר לכך, יצוא השירותים מישראל עלה אשתקד לראשונה על יצוא הסחורות.

משרד הכלכלה והתעשייה מעריך כי שנת 2022 צפויה לשבור שיא נוסף ביצוא הישראלי, שיגיע על-פי ההערכות ל-165 מיליארד דולר.