חברות הנדל"ן עמרם אברהם ושי חי אחזקות זכו במכרז לרכישת קרקע במתחם האלף בראשל"צ

שטח הקרקע הכולל הוא כ-17.8 דונם, עלותה נאמדת בכ-890 מיליון שקל, ועליה יוקם פרויקט שיכלול 450 יח"ד וכ-7,100 מ"ר מסחר • נועם גרייף, מנכ"ל חברת עמרם אברהם: "אנו ממשיכים לפעול בכדי למצב את החברה כשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן"

מתחם האלף בראשון לציון / צילום: איל יצהר
מתחם האלף בראשון לציון / צילום: איל יצהר

חברות הנדל"ן עמרם אברהם ושי חי אחזקות זכו בשלושה מכרזים לרכישת שלושה מתחמים בשטח כולל של כ-18,000 מ"ר במתחם האלף במערב העיר ראשון לציון. מדובר בקרקע עליה יוקם פרויקט הכולל 450 יחידות דיור, כ-7,083 מ"ר שטחי מסחר וכ-300 מ"ר מבני ציבור.

החלק של כל חברה בעסקה הוא 50%, ועלות הקרקע נאמדת בכ-890 מיליון שקל בתוספת מע"מ ומס רכישה. 

מהשבי בלבנון לפרויקטים של מחיר למשתכן: חברת הנדל"ן הוותיקה מגייסת חוב, ומחירי הדירות נחשפים

מדובר על עסקה רביעית של עמרם אברהם תוך שנה: ביולי 2021 זכתה החברה בשלושת מגרשים באשדוד ששווקו במסגרת המכרז של רשות מקרקעי ישראל בפארק לכיש לטובת דיור מופחת תמורת סכום כולל של 790 מיליון שקל; עוד באותו חודש זכתה החברה, יחד עם חברת שוויקה חקשורי, במרכז לבניית 361 יחידות דיור ב-4 מתחמים במסגרת דיור במחיר מופחת בשדה התעופה הישן באילת; ולפני כ-7 חודשים, בדצמבר 2021, נבחרה החברה כאחת הזוכות במכרז לבניית יחידות דיור חדשות בעכו.

בנוסף לעסקה האמורה, עמרם אברהם מכרה לאחרונה מחצית מאחזקותיה בקרקע בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל שבסמוך ליקנעם. מדובר על מגרש המשתרע על פני שטח של כ-76 דונם, שהחברה רכשה בתמורה ל-217 מיליון שקל, ומכרה עתה את כמחצית ממנו לחברת כלל ביטוח ופיננסים בתמורה לכ-180 מיליון שקל (לפי שווי קרקע של 360 מיליון שקל). 

"קפיצת מדרגה" 

כמו כן, חברת עמרם אברהם מדוות כי השלימה את הנפקת סדרת האג"ח הראשונה שלה, וגייסה בסך-הכול כ-138.7 מיליון שקל. שיעור הריבית השנתית שנקבע בהנפקה של איגרות החוב, שהן שקליות ולא צמודות, הוא כ-6%, והמח"מ של האג"חים הוא כ-2.85 שנים. יצוין כי איגרות החוב המונפקות הן ללא בטוחה כלשהי. את ההנפקה הובילה חברת החיתום אוריון, לצד חברות החיתום וואליו בייס ולאומי פרטנרס. 

נועם גרייף, מנכ''ל חברת עמרם אברהם / צילום: ימית הרוניאן
 נועם גרייף, מנכ''ל חברת עמרם אברהם / צילום: ימית הרוניאן

נועם גרייף, מנכ"ל חברת עמרם אברהם, מסר: "עמרם אברהם היא מחברות הנדל"ן הצומחות בישראל, ואין ספק שאנו רואים בכניסתה של החברה לשוק ההון אבן-דרך משמעותית, שתסייע לחברה להמשיך את צמיחתה ותקנה לה נגישות למקור מימון חשוב נוסף. אנו רואים בהיענות הגבוהה להנפקת איגרות החוב הבעת אמון מצד ציבור המשקיעים, ובכוונתנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם שוק ההון בשנים הקרובות.

"במקביל, השלמנו החודש מספר עסקאות משמעותיות, כשהבולטת בהן היא במתחם האלף בראשון לציון. עסקה זו היא דוגמה נוספת לקפיצת המדרגה שביצעה החברה בשנים האחרונות, ואנו ממשיכים לפעול לאיתור עסקאות נוספות שימשיכו למצב את החברה כשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן בישראל ויסייעו לנו גם לייצר ערך משמעותי כבר בעתיד הנראה לעין".