חברת הגלאוקומה סנאוקוליס חתמה על הסכם אסטרטגי עם בוש אנד לום

תאגיד רפואת העיניים ישתתף בגיוס של 14 מיליון דולר בחברה ותקבל זכויות השיווק ואופציה לרכישה • ביולייט הבורסאית מחזיקה 5%

מטה בוש אנד לום ברוצ'סטר, ניו יורק / צילום: Associated Press, David Duprey
מטה בוש אנד לום ברוצ'סטר, ניו יורק / צילום: Associated Press, David Duprey

חברת סנאוקוליס (Sanoculis) שפיתחה מכשיר זעיר פולשני לניתוחי גלאוקומה, הודיעה על עסקה אסטרטגית עם תאגיד רפואת העיניים בוש אנד לום. במסגרת העסקה, בוש אנד לום תשקיע בחברה במסגרת סבב הגיוס הקרוב שלה, בו תגייס החברה 14-17 מיליון דולר. בנוסף, בוש אנד לום תקבל אופציה לרכישת סנאוקוליס, ותפיץ את מוצרי החברה באופן בלעדי באירופה. הגיוס הנוכחי מקנה לסאנוקוליס שווי של 35 מיליון דולר לפני הכסף.

בוש אנד לום נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 5.6 מיליארד דולר. היא מתמחה בתחום של עדשות מגע, טיפול עיניים, עדשות מושתלות, ניתוחי עיניים ועוד. על פי הודעת סנאוקוליס, אין לה היום פעילות בתחום ניתוחי גלאוקומה, וזו תהיה כניסתה הראשונה לשוק.

סנאוקוליס הוקמה ב-2012 על בסיס המצאה של ד"ר יוסף גלובינסקי, רופא בכיר במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר, המשמש כסמנכ"ל רפואי (CMO) בסנאוקוליס. היא הוקמה בתמיכה של קרן AMIT של הטכניון ושל T3, חברת מסחור הטכנולוגיות של הטכניון, וגייסה עד היום כ-10 מיליון דולר. בין משקיעה נמצא זוהר זיסאפל. ניר ישראלי, אחד ממייסדי החברה, הוא גם המנכ"ל שלה.

חברת ביולייט  הבורסאית מחזיקה כ-5% בסנאוקוליס, והיא נסחרת לפי שווי של 42 מיליון שקל. ביולייט תשתתף בגיוס הנוכחי של החברה כך שתשמור על חלקה בה.

החברה פיתחה פרוצדורה ניתוחים המאפשרת לנקז את הנוזלים המצטברים בעיניים במחלת הגלאוקומה, באופן זעיר פולשני, בלי תפרים ובלי להשאיר שתל בעין. לחברה אישור שיווק באירופה ובישראל. החברה מציינת כי כ-80% מהמטופלים שעברו את הניתוח, לא נדרשו עוד לקחת תרופות כדי לאזן את הלחץ בעין. השיטה מתאימה במיוחד לשילוב עם ניתוחי קטרקט, כדי לטפל במי שזקוקים לשני סוגי הטיפול בניתוח אחד.

"ההסכם הייחודי יאפשר לנו להשיג בסיס לקוחות באירופה באמצעות גישה למגוון הלקוחות של אחת מענקיות בריאות העיניים בעולם", אומר ניר ישראלי, מנכ"ל סנאוקוליס. 

שסנאוקוליס יוצגה על ידי עורך הדין רועי אבנרי ממשרד גולן גולדשמיט ושות'.