עדיקה צופה העמקה בהפסדיה; שווייה קרס ל-30 מיליון שקל

חברת האופנה מקבוצת גולף צפויה לסיים את הרבעון השני בהפסד של עד 15.5 מיליון שקל ומעדכנת כי תידרש להזרמת מזומנים משמעותית בתקופה הקרובה

סניף של עדיקה בקניון עזריאלי ירושלים / צילום: אור גפן
סניף של עדיקה בקניון עזריאלי ירושלים / צילום: אור גפן

חברת האופנה המקוונת עדיקה סטייל, צפויה להמשיך ולהציג הפסדים כבדים גם בדוחות לרבעון השני של השנה, שפרסומם צפוי במהלך החודש הקרוב .  החברה צופה הפסד רבעוני שינוע בין 14 ל-15.5 מיליון שקל, ומתריעה כי היא צופה ש"תידרש להזרמה בהיקף משמעותי על מנת לעמוד בהתחייבויותיה כבר במהלך החודשיים הקרובים".

האומדן לנתוני הרבעון השני מלמד שעדיקה צפויה שחיקה של 6% בהכנסות (ביחס לרבעון הקודם) להיקף של 30.1 מיליון שקל. ההפסד התפעולי צפוי דווקא לרדת, מ-11.4 מיליון שקל ברבעון הראשון ל-10 מיליון שקל ברבעון השני, כתוצאה ממהלכי התייעלות שנקטה החברה. אך כאמור בשורה התחתונה התחזית היא עלייה בהפסד, שעמד ברבעון הראשון על 12 מיליון שקל.

עוד מפרטת החברה כי התזרים השלילי מפעילות שוטפת ברבעון השני צפוי להסתכם בסך של כ-5 עד 5.6 מיליון שקל. כמו-כן, יתרת המזומנים ושווי המזומנים
של החברה ליום 30 ביוני 2022 מוערכת בסך של כ-5.7 מיליון שקל בלבד וזאת בעוד שיתרת ההתחייבות של בעלת השליטה, קבוצת גולף, מכוח כתב ההתחייבות להעמדת הלוואה לחברה לכל צורך תזרימי שלה עומדת כיום על סך של 2 מיליון שקל בלבד.

עדיקה מציינת כי היא "מיישמת תכנית התייעלות לצמצום משמעותי של הוצאותיה, לרבות הוצאות כח אדם ופרסום, וכן ההוצאות במגזר הבינלאומי", אולם למועד זה, היא  צופה כי "תידרש להזרמה בהיקף משמעותי על מנת לעמוד בהתחייבויותיה כבר במהלך החודשיים הקרובים".

צניחה של 90% מהמחיר בהנפקה

עדיקה נמצאת בהליך למחיקתה מהבורסה ומיזוגה לתוך החברה האם, רשת גולף, המחזיקה בכ-60% ממניותיה. בתחילת החודש הנוכחי עדכנו גולף ועדיקה כי העסקה צפויה להתבצע לפי שווי חברה של 30 מיליון שקל בלבד, וזאת לאחר ניכוי החוב של עדיקה כלפי החברה האם. מאז אותו דיווח נפלה מניית עדיקה ב-30%, ו"התכנסה" לשווי שבו אמורה עדיקה להימכר לגולף.

השווי המדובר משקף ירידה של כ-90% ממחיר המניה בו הונפקה עדיקה לפני כארבע וחצי  שנים. במסגרת ההנפקה גייסה החברה כ-25 מיליון שקל ואילו  גולף והמייסד שוורצברג ממניותיהם ביותר מ-20 מיליון שקל.

בעדיקה ציינו בתחילת החודש כי מהלך מכירתה של החברה לידי רשת גולף מגיע "עקב מצבה הפיננסי, ובשים לב לתנאי השוק, מעריכה החברה כי קיים ספק של ממש ביחס ליכולתה לקבל אשראי בנקאי או חוץ-בנקאי בתנאים סבירים". אם בעלי המניות לא יסכימו להצעת הרכישה, תעמיד גולף לעדיקה מימון נוסף ש" ינוכה בעתיד מהצעת השווי הנוכחית, כך שככל הנראה השווי המוצע לעדיקה עלול להתכווץ, ככל שלא יחול מפנה משמעותי בעסקיה".

רשת האופנה הוקמה לפני כעשור, בתחילת 2012, על ידי שוורצברג ושותפתו עדי רונן. החברה הוקמה כאתר אונליין העוסק בעיצוב ובשיווק פרטי אופנה, ובהם מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית, תחת המותג Adika, וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים בינלאומיים.