דיווח: אורקל יוצאת למהלך פיטורים עולמי

עפ"י דיווח באתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן, החברה כבר החלה לפטר עובדים במשרדיה בעמק הסיליקון, ובכוונתה לקצץ בכמיליארד דולר בהוצאותיה • טרם נודע כיצד ישפיע המהלך על פעילות אורקל בישראל

אורקל. תוכנית קיצוץ בהוצאות / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
אורקל. תוכנית קיצוץ בהוצאות / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

ענקית התוכנה הארגונית אורקל  (Oracle) החלה להוציא לפועל תוכנית לקיצוץ בהוצאותיה הכוללת גם פיטורים במספר סניפים ברחבי העולם, כך מדווח הערב (ב') אתר חדשות הטכנולוגיה דה אינפורמיישן. על פי הדיווח, החברה כבר החלה לפטר עובדים במשרדיה בעמק הסיליקון, וכי בכוונתה לקצץ בכמיליארד דולר בהוצאותיה, דבר שיביא לפיטורי "אלפי עובדים" נוספים בארה"ב, בקנדה, בהודו ובאירופה במהלך השבועות או החודשים הקרובים.

טרם נודע כיצד ישפיע המהלך על פעילות אורקל בישראל. מנכ"לית החברה, ילידת חולון צפרא כץ, מבקרת במרכז הפיתוח המקומי כמעט מדי שנה, ובראיונות שהיא מעניקה לעיתונות היא מביעה לרוב עמדות פרו ישראליות, ורצון עז להרחיב את פעילות החברה מול מערכת הביטחון הישראלית. 

החברה משכה את עתירתה לבית המשפט העליון, אותה הגישה לאחר ההפסד במכרז הממשלתי נימבוס, אך במקביל היא מרחיבה את פריסת חוות השרתים שלה כדי לשרת יותר ארגונים פיננסיים וממשלתיים בארץ. לאחרונה, כך נודע לגלובס, חתמה אורקל על הקמת אתר אחסון שני במתקן "מד וואן" בטירת כרמל, שיתווסף למתקן הראשון שנחנך בשנה שעברה בהר חוצבים שבירושלים.

עם זאת, בראיון שנתנה לגלובס רק לפני כחודשיים הפגינה כץ ביטחון בחסינותה הפיננסית של החברה. "אנחנו לא ביג טק, אלא יותר "מדיום טק", לא גדולים מדי ולא קטנים מדי", אמרה כץ בראיון. "יש את אמזון וגוגל - הם ביג טק והם שונים מאיתנו. אנחנו בדרך כלל מנסים לנצל תקופות של שפל לטובתנו. וראיתי שפייסבוק מצמצמים כוח-אדם וכל מיני דברים. מעניין."

אורקל נמצאת תחת מומנטום עסקי חיובי עם בחירתה על ידי בייטדאנס הסינית לאחסן את פעילות טיקטוק בארה"ב. הסכם זה היה בין הגורמים שהביאו את אורקל להגדיל את הכנסותיה ברבעונים האחרונים. במאי האחרון דיווחה על עלייה של 5% בהכנסות הרבעוניות ל- 11.84 מיליארד דולר ועל עלייה של 8% ברווח הנקי ל- 4.8 מיליארד דולר. יחד עם זאת, אורקל היא חברת המספקת פתרונות ענן, ובהתחשב בקצב צמיחת התחום עליו דיווחו המתחרות אמזון, מיקרוסופט וגוגל בשבוע שעבר, עושה רושם שההאטה הכלכלית משפיעה על הביקוש לשרתים ולחוות שרתים חדשות.

דובר אורקל לא מסר תגובה לדה אינפורמיישן, וגם דוברי החברה בישראל טרם השיבו לפניות גלובס.