פריון מפטרת 20 עובדים בחברה שרכשה ומעבירה אותה מניו יורק לחולון

פריון רכשה את חברת Content IQ רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה תמורת 37.8 מיליון דולר, וכעת היא מעבירה את פעילות החברה למטה פריון בחולון • 20 עובדים פוטרו במסגרת המהלך

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

בתחילת 2020, רגע לפני שפרצה מגפת הקורונה, רכשה חברת פריון נטוורק  את Content IQ (CIQ) הישראלית-אמריקאית תמורת סכום של 37.8 מיליון דולר. בעת הרכישה העסיקה החברה כ-50 עובדים בניו יורק, תל אביב ורומניה. כעת נודע שפריון מעבירה את פעילות CIQ למטה פריון בחולון, מהלך שכלל פיטורים של 20 עובדים, 19 מהם בניו יורק ואחד בישראל.

בסוף 2021 העסיקה פריון 420 עובדים, כך שמדובר בפיטורי כ-5% מעובדיה (אם כי מספר העובדים גדל מאז ככל הנראה). על הפיטורים פורסם לראשונה באתר "לסטארטאפ".

פריון, בניהולו של דורון גרסטל, פועלת בשוק הפרסום הדיגיטלי ומספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של כ-950 מיליון דולר, אחרי עלייה של 8% במניה בשנה האחרונה.

מפריון נמסר בתגובה: "בתחילת 2022 ולאחר סיום תקןפת העסקת מייסדי CIQ, מינתה פריון את אלירן בן יהודה, יוצא טאבולה, לנהל את CIQ, ולהעביר את ניהול החברה שנרכשה מניו יורק לישראל.

"מהלך זה נעשה כחלק מהצעדים הננקטים באופן שוטף למיקוד עסקי, שיפור תפעולי, שילוב כלי אוטומציה ומקסום סינרגטי בפעילויות הצומחות של החברה. במסגרת מעבר הפעילות לישראל, נפרדה CIQ מ-19 עובדים בניו יורק ומעובד אחד בישראל. פריון ממשיכה לצמוח ולגייס עובדים, ובשלב זה יש לחברה יותר מ-30 משרות פתוחות, מרביתן בישראל".

פריון פרסמה בשבוע שעבר את דוחות הרבעון השני, שבו הציגה צמיחה של 34% בהכנסות ל-147 מיליון דולר. במחצית הראשונה ההכנסות היו כ-200 מיליון דולר, עלייה של 36%, בהובלת תחום הפרסום שצמח ב-56% ל-150 מיליון דולר.

פריון הציגה במחצית רווח נקי של 35 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים, עלייה מ-10.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021, והרווח על בסיס Non-GAAP (בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים) גדל ב-134% ל-45.2 מיליון דולר. בבנק ההשקעות Roth Capital כתבו אחרי הדוחות, כי "החדשנות מסייעת לפריון להציג ביצועי יתר ביחס לחברות דומות בתעשיית האדטק, למרות ההחמרה בסביבת המאקרו".