טאבולה הפחיתה שוב את תחזית ההכנסות השנתית, אך הותירה ללא שינוי את תחזיות הרווח

חברת המלצות התוכן הישראלית פרסמה את דוחותיה הרבעוניים, והפחיתה בפעם השנייה ברציפות את התחזיות, וצופה הכנסות שנתיות של עד 1.47 מיליארד דולר • בשאר הפרמטרים אין שינוי, כך ששולי הרווח צפויים להיות גבוהים יותר

אדם סינגולדה, מנכ''ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה, מנכ''ל וממייסדי טאבולה / צילום: כפיר זיו

חברת המלצות התוכן טאבולה  הפחיתה את תחזית ההכנסות השנתית שלה, אך הותירה ללא שינוי את תחזיות הרווח הגולמי, ה-EBITDA והרווח. החברה פרסמה את הדוחות לרבעון השני לאחר סיום המסחר אתמול בוול סטריט.

תחזית ההכנסות הופחתה פעם שנייה ברציפות, וכעת מדובר על הכנסות שנתיות של 1.434-1.474 מיליארד דולר ב-2022, לעומת תחזית קודמת של 1.499-1.539 מיליארד דולר. בשאר הפרמטרים אין שינוי: החברה צופה רווח גולמי של 485-505 מיליון דולר, הכנסות בנטרול הוצאות רכישת טראפיק (ex-TAC) של 595-615 מיליון דולר, EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 152-160 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בגובה 83-91 מיליון דולר. המשמעות היא שולי רווח גבוהים יותר לעומת התחזית הקודמת.

ברבעון השלישי טאבולה צופה הכנסות של 311-331 מיליון דולר, עם הכנסות ex-TAC של 120-130 מיליון דולר, EBITDA של 11-17 מיליון דולר ומעבר להפסד נקי Non-GAAP בגובה 2-8 מיליון דולר.

הכנסות החברה צמחו ברבעון השני

ברבעון השני, הכנסות החברה צמחו ב-4.1% לכ-343 מיליון דולר, וההכנסות ex-TAC גדלו ב-22.5% ועקפו את תחזית החברה, כשהגיעו ל-143 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים נרשם הפסד נקי של 5 מיליון דולר ברבעון אך בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים החברה מציגה רווח נקי Non-GAAP בגובה 15.8 מיליון דולר שהם כ-6 סנט למניה. ה-EBITDA הרבעוני הסתכם ב-34.2 מיליון דולר.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה, אמר כי ביצועי החברה ברבעון השני עברו את הרף העליון של התחזיות שמסרה. לדבריו, "התוצאות המרשימות האלו, על רקע סביבת מאקרו מאתגרת בימים אלו, מאששות את חוזקו של המודל שלנו, שמבוסס על שותפויות בלעדיות וארוכות טווח עם פבלישרים ועל הצלחה בפרסום מבוסס תוצאות. התחזיות שלנו לשנה המלאה של 2022 נשארות כפי שהן תוך כדי המשך ביצוע השקעות ופעולות שיבטיחו רווחיות יציבה ותזרים מזומנים חופשי".

הוא הוסיף כי "אנחנו רואים השנה מספר מדהים של שותפויות חדשות וחזקות בצד הפבלישרים, צמיחה אקספוננציאלית ב-Taboola News והשקה של מוצרים חדשים ומרגשים כמו Homepage For You ומוצר הבידינג החדש שלנו. התקדמות זו השנה, תעניק לנו תנופה משמעותית אל תוך 2023 ומעבר לה, ותאפשר לנו להמשיך ולחתור אל מיצובה של טאבולה במגרש של ענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל, אמזון ופייסבוק".