מותג המזגנים ויתר על פרזנטור מוכר, לעג לפרזנטורים האחרים - ונשאר בחוץ

בקיץ הישראלי החם שלוש חברות המזגנים טורנדו, אלקטרה ותדיראן מגיעות לתודעת הצופים, אבל הייסנס נותר בחוץ - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למותג הסלולר wecom שגייס את אנה זק, אולם היא נותרה מחוץ למדד

שלישיית מה קשור בקמפיין למזגני אלקטרה / צילום: צילום מסך
שלישיית מה קשור בקמפיין למזגני אלקטרה / צילום: צילום מסך

מה עושה מותג מזגנים שרוצה להגיע לתודעה הציבורית, מבלי להשקיע מאות אלפי שקלים או יותר בפרזנטור? בוחר בקמפיין נגטיבי שמתייחס לפרזנטורים אחרים, ומקווה לטוב.

בהייסנס (באמצעות ענבר מרחב) עלו במספר סרטונים, כאשר באחד הם "נכנסים" ישירות במורגן פרימן ("שחקן הוליוודי") ובתדיראן, בשני בשלישיית הסטנד-אפיסטים מה קשור ובאלקטרה, ובשלישי ב"זאת שמפרסמת בנקים, אחרי הכול היא בטוח מבינה במזגנים" - כלומר רותם סלע וטורנדו.

עם זאת, מי שמתברג השבוע במדד הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה אלה בדיוק הפרסומות שקיבלו את חיצי הלעג (אלקטרה במקום ה-3 בזכירות, טורנדו במקום ה-4 ותדיראן במקום ה-7) - בעוד הייסנס נותר מחוץ לתודעה הציבורית. אגב, שלושתן זוכות לרמת אהדה כמעט דומה.

גם השבוע שלושה מהבנקים הגדולים בישראל מככבים בהפסקת הפרסומות, אך בעוד דיסקונט ומזרחי טפחות שומרים על שני המקומות הראשונים בדירוג הזכירות, הקמפיין בנק הפועלים מידרדר מהמקום ה-8 בשבוע שעבר למקום ה-9 השבוע. מעניין יהיה לעקוב מתי יעלו בבנק בפרסומת חדשה עם עמוס תמם, והאם היא תצליח להשיג תוצאות טובות יותר.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לחברת הסלולר החדשה-ישנה wecom, עם כ-850 אלף שקל. ההשקה של החברה הפיחה בה חיים והחזירה אותה לניוד חיובי, כלומר יותר מצטרפים חדשים מאשר נוטשים, גם אם בשיעור נמוך. עם זאת, הקמפיין שמובילה אנה זק, ושבו היא מקריאה את מספר הטלפון החדש שלה בצרפתית (רפרור לשיר הפופולרי שלה "מי זאת"), לא התברג במדד.

ייתכן שהדבר נובע מהעובדה שמדובר בכוכבת ילדים ונוער, קהל יעד שמחובר לטלוויזיה הליניארית הרבה פחות - בניגוד לדורות הקודמים. הפרסומת האהובה ביותר, גם השבוע, שייכת לביטוח 9 ולאודי כגן (באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב).

קמפיין משרד התחבורה ל''דרך שווה'' / צילום: צילום מסך
 קמפיין משרד התחבורה ל''דרך שווה'' / צילום: צילום מסך

הציבור לא נותר אדיש לרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית, שיצאה החודש לדרך תחת הכותרת "דרך שווה", וברשתות החברתיות רבים התלוננו על השינויים בשיטת התעריפים, וביטול אפשרות "הערך הצבור". עם זאת, הקמפיין של משרד התחבורה שמלווה את המהלך התקבל טוב יותר מבחינת חדירה לתודעת הצופים, והוא סוגר את העשירייה בדירוג הפרסומות הזכורות.

מי בעד כגן
האהדה לפרסומת של ביטוח 9 עולה עם העלייה בגיל וברמת ההכנסה.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

מחפשות בושם
האהדה לפרסומת של סופר-פארם גבוהה יותר בקרב נשים.

כולם בחופש
ההשקעה בפרסום שוב צונחת, והשבוע מ-27 מיליון שקל ל-23 מיליון שקל בלבד.