על אילו מניות הימר וורן באפט ואילו החזקות הוא חיסל?

התאגיד של באפט רכש 3.9 מיליון מניות של אפל, מה שמעמיד את ההחזקות שלו בחברה על 5.6% • מנגד החברה הורידה את ההחזקות שלה בג'נרל מוטורס ב-15% ומכרה את כל החזקותיה בוורייזון

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

ברקשייר האת'וויי  של וורן באפט הגדילה את ההחזקות שלה באפל ושברון והקטינה את ההחזקות בחברת התקשורת ורייזון ברבעון האחרון.

בית ההשקעות של באפט רכש 3.9 מיליון מניות של אפל , מה שמעמיד את סך ההחזקות שלו בענקית הטכנולוגיה על 5.6%. אפל היא ההחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר האת'וויי, כאשר לפי הערכות ברקשייר השקיעה כ-122 מיליארד דולר באפל מתוך השקעות בסך של 300 מיליארד דולר.

החברה של באפט גם רכשה 2.3 מיליון מניות של שברון  - 8.3% מהחברה. בכך היא הכפילה ביותר מפי ארבעה את ההחזקות שלה בחברת הנפט והגז ברבעון הראשון של השנה. ערך ההשקעה של ברקשייר עלה באופן משמעותי בעקבות המשבר באוקראינה.

ברקשייר האת'וויי העלתה את ההחזקות שלה גם ב-אקטיוויז'ן בליזארד  וב-פרמאונט . מנגד החברה הורידה את ההחזקות שלה בג'נרל מוטורס  ב-15% ומכרה את כל החזקותיה בוורייזון , ששוויין לפני כחצי שנה עמד על כשמונה מיליארד דולר.

לפי דוחות ברקשייר האת'וויי לרבעון השני של השנה, החברה הוציאה ברבעון זה 3.8 מיליארד דולר על רכישת מניות. אמנם מדובר בירידה משמעותית ביחס לרבעון הראשון של השנה שבו השקיעה 41 מיליארד דולר ברכישת מניות, אך זה עדיין סימן אופטימי שכן בשנתיים האחרונות ברקשייר נחשבה למוכרת מרכזית של מניות, מאחר שבזמן המגפה מחירי המניות העולים היו פחות אטרקטיביים עבורה.