אלטשולר שחם מהמר על אנרגיה ירוקה: השקיע 450 מיליון שקל באנלייט

בית ההשקעות שינה לאחרונה את הגישה בנוגע לתחום האנרגיה הירוקה, ובתוך שבוע הזרים 790 מיליון שקל בהנפקות פרטיות לשתיים מהחברות הישראליות המובילות בתחום • מניית אנלייט עולה 3% לשווי של 7.6 מיליארד שקל

מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט
מנכ''ל אנלייט, גלעד יעבץ / צילום: אנלייט

בית ההשקעות אלטשולר שחם משקיע בחברת האנרגיה הירוקה אנלייט. החברה תבצע הקצאה פרטית לאלטשולר שחם והוא צפוי להפוך לבעל עניין בחברה. מדובר בשינוי במדיניות שבה נוקט בית ההשקעות, שבעבר התבטאו ראשיו כנגד השקעות בתחום האנרגיה הירוקה והחברות המקימות שדות של פאנלים סולאריים. המהלך מצטרף להנפקה דומה בהיקף של 339 מיליון שקל שביצעה חברת אנרג'יקס עבור אלטשולר שחם בשבוע שעבר.

גילעד אלטשולר, המייסד הבעלים והמנכ"ל המשותף אמר בעבר כי "המחירים של חברות בתחום האנרגיות המתחדשות, בעיקר של החברות הסחירות, מבטאים הייפ מסויים". ואכן מניות האנרגיה המתחדשת ירדו במהלך השנה שעברה, לאחר תקופה שבה עניין מוגבר של המשקיעים בהן. אולם בחודשים האחרונים, עם פרוץ המלחמה באוקראינה שהזניקה את מחירי האנרגיה המסורתית, ניכר כי נרשמת התאוששות גם בתחום הזה. כך למשל מדד ת"א קלינטק שעלה ב-11% בחודש האחרון עדיין רשם ירידה של כ-10% מתחילת השנה.

השבוע הושלמה החקיקה בארה"ב לתוכנית התמריצים של ממשל ביידן לתחום האנרגיה הירוקה. תוכנית שתעניק הטבות במיסים לחברות כמו אנלייט, אנרג'יקס ואחרות, עבור רכישת הציוד כחלק מהקמת השדות הסולאריים במדינה.

לפי הודעת אנלייט, היא תנפיק 57.7 מיליון מניות חדשות לאלטשולר שחם. ההנפקה תתבצע לפי שער של 7.8 שקלים למנייה, כך שיוזרמו לקופת אנלייט 450 מיליון שקל. מחיר המניה בהקצאה נמוך ב-2.5% ביחס למחיר שבו פתחה מניית אנלייט את המסחר היום. מניית  אנלייט  מגיבה בחיוב להתפתחות ועולה ב-3.2% למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 7.6 מיליארד שקל. אלטשולר שחם צפוי להפוך לבעל עניין בחברה עם החזקה של כ-5.7% מהון המניות שלה.

המהלך הנוכחי של אנלייט ואלטשולר מגיע פחות מחודש לאחר שאנלייט הודיעה כי היא בוחנת לבצע הנפקה בוול סטריט ואף הגישה טיוטת תשקיף חסויה לשם כך. מדובר במהלך אפשרי שבו תונפק החברה ותתחיל להיסחר גם בבורסה בארה"ב, שלפי שעה עדיין לא ידוע אם ומתי יושלם.