עוזרת לעסקים למנף את הנוכחות שלהם בדיגיטל: "הרשתות החברתיות מחייבות כל הזמן יד על הדופק"

דנה גלבוע, בת 29 תל אביב • בעלת Flying Dana - סוכנות לשיווק ותוכן ברשתות חברתיות • "בהתחלה חשבתי שחברות ובעלי עסקים יודעים על כל הפיצ'רים, אבל להפתעתי הבנתי שיש פערי ידע, ומעטים הם האנשים שיודעים להעביר את זה הלאה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

דנה גלבוע, בעלת Flying Dana - סוכנות לשיווק ותוכן ברשתות חברתיות / צילום: נועה גל בשארי
דנה גלבוע, בעלת Flying Dana - סוכנות לשיווק ותוכן ברשתות חברתיות / צילום: נועה גל בשארי

את הקריירה שלה דנה גלבוע החלה בכלל כדיילת. במסגרת התפקיד היא ביקרה בהמון מקומות בעולם, מה שגרם לחברים ולאנשים מסביבה לבקש ממנה המלצות. בשלב מסוים היא החליטה לקחת את כל הידע שצברה ולהפוך אותו לבלוג טיולים שיספק לעולם את כל הטיפים והמידע הרלוונטי.

במקביל, היא התמחתה בשיווק, צברה ידע פרקטי בתעשיה, והכל היה מוכן לקראת הצעד הבא - פתיחת עסק שיציע ייעוץ אסטרטגי לקידום אורגני ברשתות החברתיות, לחברות ולעסקים גדולים.

בפועל, הצעד הזה נעשה בעיקר בזכות הקורונה. "המגפה העולמית הגיעה ואני ראיתי בה הזדמנות גדולה עבורי", היא מספרת. "כולם היו בסגרים ואלפי עסקים פתאום הפכו להיות תלויים בשיווק הדיגיטלי. באותה תקופה מיליוני ישראלים גילו את הטיקטוק ואלפים הצטרפו לאינסטגרם. עוד לפני כן, בניתי תשתית של 40 אלף עוקבים ועוקבות, ואחרי דם יזע ודמעות, קפצתי למים".

כיום, היא עוזרת לבעלי עסקים וחברות למנף את הנוכחות שלהם ברשתות החברתיות. בתוך כך, היא מנהלת סושיאל ומעבירה סדנאות המלמדות את העסקים איך לחשוב אסטרטגי וכיצד להגביר את המכירות באמצעות הרשת.

על אף שהעסק כבר עומד על הרגליים, תחילת הדרך לא הייתה פשוטה. "הקושי העיקרי היה למצוא את הבידול שלי. יש שחקנים חזקים ומוכרים בתחום הזה וניסיתי לחפש איך אני מביאה זווית שונה, מיוחדת ובולטת. החלטתי שהערכים שבהם אני מאמינה הם החוזקות שלי: דגש על חדשנות, קריאטיביות ואפקט הראשוניות - להיות הראשונה שיודעת על הפיצ'רים שיוצאים. בנוסף לערכים אלו, אני מצליחה לטפח קהילה, דבר שעוזר לי למשוך אנשים.

"עולם הרשתות החברתיות משתנה מאוד מהר, ומחייב להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולהתאים את הייעוץ וההדרכה שאני מספקת. בהתחלה חשבתי שחברות גדולות ובעלי עסקים יודעים על כל הפיצ'רים אבל להפתעתי הבנתי שיש פערי ידע, ומעטים הם האנשים שיודעים ללמד ולהעביר את זה הלאה. האתגר שלי הוא להנגיש את הידע שצברתי בצורה הפרקטית ביותר".

אומנם דנה מתגוררת ועובדת מתל אביב, איך היא לא מסתפקת בסביבה הקרובה לה. "אני רואה שליחות בקידום עסקים בפריפריה ובהבאת ידע, במיוחד למי שהכלים האלו פחות נגישים ומוכרים לו. אני מספקת ייעוץ והדרכה לעסקים וחברות מכל הארץ".

לסיכום, דנה משתפת בחזון שלה. "השאיפה שלי היא להמשיך להנגיש כלים שיווקיים לבעלי עסקים - החל מעסקים קטנים ועד למותגים הגדולים בישראל. אני רוצה להראות להם את הכוח של הרשתות החברתיות ואת המהפך שזה יכול לעשות להם בחיים. יעד נוסף שהצבתי לעצמי הוא לקיים הרצאות אינסטגרם וטיקטוק למאות ואלפי אנשים, ולהצליח לעזור להם לספר את הסיפור של המותג והמוצרים שלהם בצורה הטובה והנכונה ביותר".