רמי לוי נערך למשלוחים ברחפנים: רכש שליש מחברה שהקימו יוצאי צה"ל

מהדוחות הכספיים של רמי לוי עולה כי החברה רכשה שליש ממניותיה של חברת קאנדו דרונס העוסקת בתחום הרחפנים • סכום הרכישה לא נחשף

משלוחי חבילות על ידי רחפנים / צילום: Shutterstock
משלוחי חבילות על ידי רחפנים / צילום: Shutterstock

רשת הקמעונאות רמי לוי , המנוהלת בידי בעל השליטה שהיא נושאת את שמו, ספגה  פגיעה ברווחיות ברבעון השני, שהתבטאה בירידה של 40% ברווח הנקי. הסיבה העיקרית להרעה בתוצאות היתה עיתוי חג הפסח, שהוביל את הרשת להגדיל באופן משמעותי את המבצעים לקראתו ובכך לשחוק את הרווחיות שלה.

ההכנסות של הרשת ברבעון השני הסתכמו ב-1.74 מיליארד שקל, עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בחברה הסבירו כי עיקר העלייה בהכנסות נבעה מפתיחה של סניפים חדשים במהלך השנה החולפת.

 
  

שיעור הרווח הגולמי של הרשת נשחק מ-24.1% מהמכירות רבעון השני אשתקד ל-23.1% ברבעון החולף. עלייה בהוצאות השכר היוותה לפי הרשת, אחד הגורמים ששחקו את הרווחיות התפעולית שלה שירדה מ-5.7% אשתקד ל-4.3% ברבעון השני השנה. בשורה התחתונה הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-36.5 מיליון שקל, ירידה של 40% ביחס לרבעון השני אשתקד.

במחצית הראשונה הצליחה רשת רמי לוי להגדיל את ההכנסות ב-12% ל-3.6 מיליארד שקל. הרווח נקי במחצית הסתכם ב-96.6 מיליון שקל, ירידה של 8.8% ביחס לתקופה המקבילה ב-2021.

רמי לוי נסחרת בשווי של 3.5 מיליארד שקל לאחר עלייה של 14% במניה מתחילת השנה. מניית הרשת בולטת במיוחד על רקע הירידה במניית המתחרה הגדולה שופרסל באותה תקופה ב-13%.

מה שטוב לאמזון

הדוחות שפרסמה רמי לוי מלמדים גם על השקעה חדשה ומעניינת. בדומה לקמעונאיות העל האמריקאיות, מסתבר שגם הרשת הישראלית יוזמת מהלך ראשוני ומעניין של הכנסת רחפנים לצורכי משלוחי מזון ללקוחות.  

בעולם מהווים המשלוחים ברחפנים נושא שמעסיק את קמעונאיות העל זה כמה שנים. גם חברות השילוח הבינלאומיות בוחנות כניסה לתחום וחברות חדשות מבקשות להיכנס כל העת לפעילות, שנחשבת לפתרון מהיר בעולם המשלוחים של הזמנות מקוונות. אמזון למשל הודיעה ביוני השנה כי תתחיל לספק מוצרים באמצעות משלוחי רחפנים, כחלק משירות "פריים" בעיירה לוקפורד שבקליפורניה בהמשך השנה.

מהדוחות עולה כי מוקדם יותר החודש חתמה רמי לוי על הסכם השקעה בחברה בשם קאנדו דרונס, שעוסקת בשליטה, בקרה ותפעול של ציי רחפנים. החברה הוקמה על ידי שלושה שותפים, אנשי צבא בעברם: יואלי אור, תא"ל במיל' שמילא שורה של תפקידי פיקוד בכירים בצה"ל ואפילו שירת במארינס; אלון קלוס, תא"ל במיל' ששימש בעברו כקצין תותחנים ראשי; ומשה קיפניס, סא"ל במיל', עם ניסיון ביזמות טכנולוגית.

כחלק מההשקעה רכשה רמי לוי שליש (33.3%) ממניות קאנדו דרונס בשווי שלא פורט. רשת הקמעונות נערכת להקים פעילות שתייצר משלוחים באמצעות רחפנים. התוכניות של הרשת מדברות לפי ההערכות על הפעלת צי של מעל ל-100 רחפנים, שיופעלו באופן סימולטני על ידי מערך המשלוחים של הרשת.