מה עומד מאחורי קמפיין הגרפיטי של ראפיד בבריטניה

חברת הפינטק הישראלית ראפיד, המבססת את פעילותה בבריטניה, יצאה בקמפיין גרפיטי במיקומים בולטים ברחבי הממלכה • "בחרנו בלונדון בשל השילוב הקיים בה בין קידמה טכנולוגית לרגולציה פיננסית", מסביר המנכ"ל אריק שטילמן • אירועים ומינויים

קמפיין גרפיטי ראפיד / צילום: באדיבות ראפיד
קמפיין גרפיטי ראפיד / צילום: באדיבות ראפיד

חברת ראפיד, שפיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים, מבססת את פעילותה בבריטניה ומרחיבה אותה לעסקים קטנים ובינוניים. הדרך להגיע למודעות שלהם: קמפיין גרפיטי במיקומים בולטים ברחבי הממלכה. בנוסף עולה החברה בקמפיין שילוט רחב, שעלותו לא נמסרה.

קמפיין הגרפיטי של ראפיד, שנחשבת לחברת ההייטק הפרטית בעלת השווי הגבוה ביותר בישראל, כולל שמונה מיצגי אמנות הפזורים בנקודות מרכזיות בערים שונות כמו לונדון, בריסטול, אדינבורו, מנצ'סטר ודבלין. כל אחת מהעבודות מציגה את השאלה "מהו חופש פיננסי", ומזמינה עסקים קטנים ובינוניים להרחיב את פעילותם.

בלונדון, שבה ממוקמים משרדי החברה, צוירו שתי עבודות: בשכונת שורדיץ', וברחוב Hanbury שבאזור בריק ליין - לשתיהן אחראי האמן הבינלאומי ווסקרסקי, שמצייר על קירות בירת בריטניה מאז 1997.

"בחרנו בלונדון בשל השילוב הקיים בה בין קידמה טכנולוגית לרגולציה פיננסית", מסביר המנכ"ל אריק שטילמן. "זיהינו את הערך האסטרטגי בטיפוח שיתוף פעולה חוצה גבולות בין טכנולוגיה בריטית וישראלית, ואנחנו בטוחים שהמהלך יגדיל את ההזדמנויות העסקיות עבור עסקים קטנים ובינוניים ברחבי בריטניה".

ראפיד הוקמה ב-2015 על ידי שטילמן, ארקדי קרפמן ועומר פריאל. רשת התשלומים המקוונים שלה עובדת עם 65 סוגי מטבעות בכ-170 מדינות, ועם יותר מ-900 אמצעי תשלום. החברה מעסיקה 750 עובדים, 300 מתוכם בישראל. היא גייסה 960 מיליון דולר בארבעה סבבים מבתי ההשקעות המובילים בעולם, ויש לה משרדים גם בהולנד, איסלנד, ארה"ב, הונג קונג, סינגפור ודובאי.

אזור התעשייה

תן ביס תציע הזמנות עתידיות

אחרי שהסופרמרקטים הצטרפו לשירותי המשלוחים המהירים, על מנת ליישר קו עם הסטנדרט שקבעה (בעיקר) חברת המשלוחים וולט בימי הקורונה, כעת מציעה פלטפורמת המשלוחים תן ביס את האופציה ההפוכה: הזמנות עתידיות.

הפיצ'ר החדש מאפשר להזמין מראש ממגוון מעדניות, ירקניות, חנויות נוחות, קצביות, מינימרקטים, מאפיות ועוד. בנוסף חברה תן ביס לעשרות בשלנים ביתיים שיוכלו כעת לנהל את מערך המשלוחים שלהם דרכה, ולהגיע לאלפי לקוחות חדשים. הפיצ'ר זמין באתר ובאפליקציה במגוון רחב של יישובים ברחבי הארץ.

שליחי תן ביס / צילום: אורי מגנוס
 שליחי תן ביס / צילום: אורי מגנוס

"הפיצ'ר החדש מאוד מתאים לאופי העבודה שלנו", מסבירים דרור וצ'ו דודקביץ, שהקימו את תאי צ'ו, מטבח תאילנדי אותנטי שאותו הם מפעילים מביתם. "אנחנו מצליחים כעת להגיע ליותר אזורים וליותר קהל שנחשף לאוכל שלנו".

תן ביס נוסדה בשנת 2000, ובשנת 2018 נרכשה על ידי החברה ההולנדית Just Eat תמורת כ-600 מיליון שקל. החברה פועלת בכל הארץ, מעסיקה מאות עובדי מטה וכ-2,000 שליחים בהעסקה ישירה, ועובדת עם אלפי מסעדות.

שירה ספיר

מצנח הזהב

הילה ארנרייך מונתה למנהלת המרכז הלאומי לכלכלה כחולה וחדשנות בחיפה. המרכז יקדם פיתוח יזמות וחדשנות טכנולוגית הקשורה למרחב הימי.

הילה ארנרייך / צילום: דרור סיתהכל
 הילה ארנרייך / צילום: דרור סיתהכל

אמיר פרידמן, 43, מונה לסמנכ"ל פיתוח בעורב טכנולוגיות, המתמחה בפיתוח מערכות אבטחה מתקדמות. קרין פרז, 44 מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש.

דן שריג מונה למנהל הטכנולוגיות הראשי במעבדת החדשנות של מאסטרקארד ו-Enel X.

עו"ד גיל דן, 53, מצטרף כשותף למשרד עו"ד סולומון ליפשיץ ושות', וישמש ראש תחום כינוסים בנקאיים.

עו''ד גיל דן / צילום: לידור צילום
 עו''ד גיל דן / צילום: לידור צילום

אלעד מגן, ממייסדי ריינו קפיטל, שמפתחת מוצרי השקעה ומימון פיננסיים, מונה למנכ"ל. איילת שטיינברג מונתה ליו"ר ועדת ההשקעות בסטארט-אפים.

דוד שאולוב מונה לסמנכ"ל רשת עדי, המטפלת בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות.

חדשות טובות

עובדי BioCatch בישראל יתרמו באמצעות קרן תמורה 90 אלף דולר ל-4 עמותות בתחום החינוך: טק-קריירה, המקדמת שוויון הזדמנויות בקרב צעירים יוצאי אתיופיה, חינוך לפסגות, אופנים ואור ירוק.

התרומה היא פועל יוצא מהקצאת מניות לקרן תמורה, שנעשתה בימיה הראשונים של החברה. המודל של הקרן מבוסס על כך שהיא מקבלת תרומת אופציות מסטארט-אפים בתחילת דרכם, ואם הם יוצאים להנפקה או נמכרים - כספי המימוש מועברים לעמותות שבחרו החברות התורמות. כעת, לאחר סבב סקונדרי בקרב עובדי ביוקאץ', התאפשר מהלך מסוג זה, שבו העובדים אלה שבחרו לאלו עמותות תגיע התרומה.

ביוקאץ' עוסקת במניעת הונאות פיננסיות ברשת, באמצעות טכנולוגיית ביומטריקה התנהגותית. החברה עובדת עם כ-70 מוסדות פיננסיים בעולם, בהם אמריקן אקספרס ו-HSBC שהם גם ממשקיעי החברה.