בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הסכימו על ריצה משותפת

יו"ר עוצמה יהודית ויו"ר הציונות הדתית חתמו על הסכם מחודש לאחר פגישת תיווך אצל נתניהו • בן גביר יקבל את חמישה מקומות בעשירייה הראשונה

איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר פגישת תיווך אצל בנימין נתניהו בקיסריה, חתמו היום יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על הסכם מחודש לריצה משותפת. על פי ההסכם יקבל בן גביר את מקומות 2,5,7,9 וגם את המקום העשירי. מקום 11 נשמר לנציג מפלגת נועם.

המשא ומתן בין בן גביר לסמוטריץ' התחדש אחרי שהסתיימו הפריימריז לרשימת הציונות הדתית ביום שלישי האחרון והיום נחתם ההסכם לאחר פגישה בת שעה אצל נתניהו בקיסריה. לגלובס נודע כי נתניהו ישב עם סמוטריץ' עוד בשעות הבוקר היום ורק לאחר פגישה ממושכת בין השניים זומן גם בן גביר כדי "לסגור עסקה". רק בשבוע שעבר הודיע בן גביר במסיבת עיתונאים על ריצה נפרדת של עוצמה יהודית וטען כי סמוטריץ' איננו מעוניין באיחוד. מאז, הסקרים החמיאו מאוד לבן גביר שנסק מעלה בסקרים בנפרד והותיר את הציונות הדתית מאחור.

נתניהו עסק בחיבור המפלגות מאחורי הקלעים מאז שהסתיימו הפריימריז בליכוד מהחשש שריצה נפרדת של השניים תותיר לגוש הימין מנדטים מתחת לאחוז החסימה של אחת מהמפלגות. בעוד בבחירות הקודמות בתמורה לאיחוד שביקש נתניהו, קיבל סמוטריץ' מיקום נוסף לאחד מחברי הרשימה בליכוד, הפעם בציונות הדתית טוענים כי לא התקבלה הבטחה לשריון מועמד נוסף מטעמם.

מי שנותרו בשלב הזה ללא מענה הם שניים: ראש מח"ש לשעבר דודו סעדה ועמיחי שיקלי, ש‏ניהלו משא ומתן על ריצה בבלוק משותף עם יו"ר הציונית הדתית בצלאל סמוטריץ'. על פי הבטחה שקיבל מיריב לוין, אם לא ישוריין בציונות הדתית - לשיקלי יש מקום שמור ברשימת הליכוד לכנסת.ואכן, על פי הערכות, הוא ישוריין במקום ה-14 בליכוד.

סמוטריץ' הגיב: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. שמח לבשר לכם שיחד עם חברי איתמר בן גביר הגענו להסכמה על ריצה משותפת בבחירות למען נצחון מחנה הימין בעזרת השם. נמשיך לפעול לחיבורים נוספים".

נתניהו ברך על ההסכם ואמר "אחדות היא צו השעה כדי להבטיח את ניצחון המחנה הלאומי והקמת ממשלה לאומית יציבה ל-4 השנים הקרובות".

מנגד מהרוח הציונית של איילת שקד נמסר בתגובה: "הציונות הדתית המתונה שדוגלת בקירוב לבבות ואהבת ישראל ולא בשריפת גשרים תמצא בית רק ברוח הציונית".