אחרי 4 שנים: פייסבוק הסכימה לפשרה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה

ארבע שנים אחרי שהודלפו פרטים אישיים של 87 מיליון משתמשי פייסבוק לחברת הייעוץ הפוליטית קיימברידג' אנליטיקה, מטא הסכימה עקרונית לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה בנושא • לפי סוכנות הידיעות רויטרס, התנאים עליהם סיכמו הצדדים טרם נחשפו

משרדי פייסבוק בדבלין / צילום: Shutterstock
משרדי פייסבוק בדבלין / צילום: Shutterstock

מטא (לשעבר פייסבוק) הסכימה עקרונית לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, הדורשת מתן פיצוי על מתן אפשרות לצדדים שלישיים, כולל חברת קיימברידג' אנליטיקה, לגשת לנתונים הפרטיים של משתמשים.

היזם הישראלי שהבין איך להפוך פוסטים בלינקדאין לוויראליים. ואז מינף את זה לאקזיט
מארק צוקרברג: ההתעוררות בבוקר היא כמו 'לחטוף אגרוף בבטן'
תיקי פייסבוק, התחקיר המלא: מה קורה מאחורי הקלעים של הרשת החברתית 

ביום שישי ביקשו הצדדים מהשופט להשהות את ההליכים המשפטיים למשך 60 יום, עד שעורכי דינם של התובעים ושל פייסבוק יגבשו סופית את הסדר הפשרה. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, התנאים עליהם סיכמו הצדדים טרם נחשפו.

בתביעה, שהוגשה לפני כארבע שנים, נטען כי פייסבוק הפרה את חוקי הגנת הפרטיות כששיתפה נתונים אישיים של משתמשים עם צדדים שלישיים כמו חברת המחקר קיימברידג' אנליטיקה. פרטים אישיים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לחברת הייעוץ הפוליטית, שעשתה בהם שימוש במטרה להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2016.

פייסבוק הודיעה אז כי נהלי הפרטיות שלה תואמים את הפרסומים שלה ו"אינם תומכים באף טענה משפטית".

ביולי 2019 נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) החליטה להטיל קנס בהיקף של 5 מיליארד דולר על חברת פייסבוק בעקבות הפרשה. בנוסף לקנס, פייסבוק חויבה להקים דירקטוריון שמטרתו לפקח על השמירה על פרטיות המשתמשים בחברה.