חולשת הזלוטי והרחבת פעילות הלוגיסטיקה תרמו לנמרודי רווח רבעוני של כ-400 מיליון שקל

עלייה של כ-300% ברווח הרבעוני של הכשרת הישוב נזקפת בעיקר לעליית ערך נכסיה בפולין • צופה עלייה משמעותית בהכנסות, עם השלמת הקמת מגדל משרדים ומגורים על המגרש שעליו עומד בית קלקא בת"א

עופר נמרודי / צילום: רמי זרנגר
עופר נמרודי / צילום: רמי זרנגר

פעילות הלוגיסטיקה המתפתחת של הכשרת הישוב בפולין אחראית לזינוק חד ברווח הנקי שרשמה החברה ברבעון השני. גידול בהיקף השטחים המושכרים, היחלשות מטבע הזלוטי בהשוואה לאירו ועלייה בשכר הדירה, הובילו את החברה שבשליטת עופר נמרודי ובניהולו לרשום שיערוך נכסים חיובי בגובה 400 מיליון שקל ברבעון השני, מה שהקפיץ את הרווח הנקי של החברה. 

בנוסף מכרה הכשרת הישוב מגרש בהרצליה פיתוח, שעליו יוקם בעתיד בית מלון, בעסקה שהושלמה במרץ, שתרמה לחברה הכנסה של 141 מיליון שקל, שמתוכה הכירה ברווח של 108 מיליון שקל. שני הגורמים הללו, יחד עם עלייה במחירי השכירות, הובילו לעלייה חדה של 197% בהכנסות החברה ברבעון השני ל-260 מיליון שקל, וזינוק של 153% בהכנסות במחצית לסך של 412 מיליון שקל.

 
  

בשורה התחתונה רשמה הכשרת הישוב זינוק של 300% ברווח הנקי ברבעון השני, שהסתכם ב-175 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי במחצית עלה ב-365% והסתכם ב-208 מיליון שקל, כשהוא כולל רווחי שיערוך של כ-460 מיליון שקל - 391 מיליון שקל מתוכם בפולין והיתרה בגין נכסיה בישראל (בעיקר בשל עלייה בשיעור המדד). מניית הכשרת הישוב טיפסה בשנה האחרונה ב-48%, למחיר שמגלם לחברה שווי שוק של 2.2 מיליארד שקל.

נוסף על רווחי השיערוך ומכירת הקרקע הושפעה הכשרת הישוב לחיוב מעלייה בשכר הדירה, גם בנכסי החברה בארץ, שכוללים בין היתר את קניון שבעת הכוכבים בהרצליה ובנייני משרדים, וגם בנכסים המניבים בפולין, כאשר שם מדובר בעיקר ב-20 הפארקים הלוגיסטיים שמוחזקים על ידי חברת MLP שבשליטתה, ומשתרעים על פני 880 אלף מ"ר. 

דמי השכירות נטו (NOI) שגובה החברה מהשוכרים הסתכמו ב-57 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 14%. במחצית הראשונה הסתכם ה-NOI ב-114 מיליון שקל, עלייה של 25% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. החברה צופה צמיחה משמעותית ב-NOI השנתי שלה בשנים הקרובות, להיקף של 355 מיליון שקל, לאחר השלמת הקמת מגדל מגורים ומשרדים בגובה 60 קומות שיוזמת ומקדמת החברה על המגרש שעליו עומד כיום "בית קלקא" שעל ציר מנחם בגין בתל אביב. ללא הקמת המגדל, צופה החברה NOI שנתי של 279 מיליון שקל.

החברה מדווחת גם על התקדמות בהשכרת שטחי מגדל המשרדים החדש שהיא מקימה בבני ברק (מתחם BBC) בשם "שבעת הכוכבים". המגדל כולל 52 אלפי מ"ר המיועדים להשכרה על ידי החברה, והקמתו צפויה להשלמה עד סוף השנה. מעל לשליש מהמגדל (34%) כבר הושכר לתקופות שבין 5 ל-7 שנים (לפני מימוש אופציות).

בנוסף מקימה החברה לא הרחק ממגדל המשרדים בבני ברק גם מגדל בשם פרו מדיקל טאוור, שבו יוקם מרכז גריאטרי ומרכז שיקומי רפואי שישתרע על פני 57 אלף מ"ר. באוגוסט נחתם הסכם עם המפעיל של בית החולים, כך שהוא צפוי לשכור בו 6.5 קומות עם אפשרות להוספת עוד 3 קומות.