היזם שעשה אקזיט ענק בלי תואר ראשון: "נכנסתי לקבוצה של הביל-גייטסים"

היזם מיכאל אנגסטלר עשה אקזיט של 220 מיליון דולר, אבל הציב לעצמו "חוק פנימי" שלפיו בשנה הראשונה הוא לא עושה שום שינוי קיצוני בחיים שלו • בספטמבר הקרוב תחול שנה מאז העסקה, ואז, הוא אומר, הוא יחשוב קצת יותר לעומק מה הוא רוצה לשנות ומה לא • אבל, הוא אומר, "אני לא הולך לקנות מסוק"

מיכאל אנגסטלר, מייסד שותף Cybellum / צילום: איל יצהר

אישי: בן 31, רווק, גר בהרצליה
מקצועי: מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי בחברת הסייבר סייבלום

אני: "הרפתקן עם שאיפות גבוהות".

ילדות ומשפחה: "נולדתי בדרום אפריקה, אבא שלי היה שף-קונדיטור וטיילנו בכל העולם עם העבודה שלו. בגיל שנה עברנו לסין, שם הוא עבד כשף במלון קמפינסקי בבייג'ינג, ובגיל 7, עלינו לישראל. אבא עבד באולמות אירועים גדולים, ואמא עבדה כאן בחברת ייבוא וייצוא".

בית הספר: "הייתי תלמיד מאוד טוב, אבל בגיל ההתבגרות הייתי על הפנים. בסופו של דבר סיימתי בגרות עם ציונים מאוד טובים, בעיקר במתמטיקה ומדעי המחשב".

האקר: "אבא שלי עבד קשה, אבל השריש בי אהבה למחשבים כבר מגיל צעיר. בגיל 15 התחלתי ללמוד סייבר והאקינג, מה שפתח בפניי עולם שלם".

צבא: "נפלתי מקורס טיס אחרי שנה, ושלחו אותי ליחידה הטכנולוגית 81, שם שירתי כמפתח, יצאתי לקורס קצינים וחזרתי כראש צוות. הייתי אחראי על תחום הסייבר ההתקפי והתמקדנו במציאת חולשות. בסך הכל שירתי שש וחצי שנים".

השכלה: "בצבא למדתי תואר במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, והשלמתי 70% ממנו. בפועל, אין לי השכלה אקדמית מלאה. זה לא חסר לי, אולי אפילו קצת מגניב כי זה מכניס אותי לקבוצה של הביל-גייטסים שעזבו לימודים באמצע. כשאני מראיין מועמדים לעבודה אני מתעניין ביכולות המקצועיות והאנושיות. תעודות? פחות".

סטארט-אפ: "ב-2015 השתחררתי יחד עם סלבה, אחד המפתחים בצוות שלי. כבר לפני השחרור היה לנו ברור שנקים יחד חברה. התחלנו בדירה של סלבה, הצטרפנו לאקסלרטור אינו-נגב בבאר שבע ובהמשך השלמנו גיוס סיד של 3 מיליון דולר".

סייבלום: "בגלגול הראשון התמקדנו בהגנת סייבר על בנקים וחברות טלפון. כשראינו שאנחנו לא מוכרים מספיק והכסף עומד להיגמר, עשינו שינוי כיוון ויצרנו מוצר חדש לחלוטין, שנועד לסייע לחברות כמו מיקרוסופט, אפל וגוגל למצוא חולשות במוצרים שלהן. אבל גם השוק הזה התגלה כקשוח".

שוק הרכב: "השינוי המהותי קרה כשקיבלנו הצעה מפתיעה לפרויקט מיצרן רכב גדול. פתאום ראינו כמה איכות הסייבר שם ירודה בהשוואה לחברות כמו גוגל או אפל שמוגנות ממילא. החלטנו להתמקד בשוק הרכב, במציאת חולשות אבטחה במערכות מבוססות תוכנה כמו מערכת המולטימדיה או המערכת שמנהלת את הבלמים ודוושת הדלק. חברות הרכב מבינות היטב שמספיקה התקפה אחת כזו פומבית כדי להרוס מותג או לרסק מניה".

תוכנית מגירה: "בסופו של דבר הבנו שבעולמות הרכב עובדים רק עם חברות ענק. ולחברה צעירה כמונו, שגייסה רק סבב ראשון, יש יכולת מוגבלת להיכנס ולבצע מכירות גדולות ומשמעותיות. הגענו למצב שהיה לנו כסף לעוד ארבעה חודשי פעילות בלבד וכבר הכנו תוכניות מגירה שבהן נציע לעובדים לעזוב או להמשיך לעבוד ללא שכר. כל זה הוביל אותנו בספטמבר 2021 למכור את החברה ל-LG הדרום קוריאנית לפי שווי של 220 מיליון דולר".

LG: "היום אנחנו חברה בת של LG, אבל הניהול היומיומי השוטף מתנהל על ידי הנהלת סייבלום, ו-LG מביעים את הדרישות והאינטרסים שלהם דרך הדירקטוריון. כיום אנחנו כמעט 70 עובדים, לעומת כ-30 ביום הרכישה. יש לנו לקוחות מתעשיית הרכב כמו יגואר, לנד רובר, ניסאן, טויוטה - ואנחנו מתרחבים לתחומי פעילות נוספים".

אקזיט: "גם אני וגם העובדים קיבלנו כסף מהרכישה, אבל הצבתי לעצמי חוק פנימי לפיו בשנה הראשונה אני לא עושה שום שינוי קיצוני בחיים שלי. בספטמבר הקרוב אתחיל לחשוב קצת יותר לעומק מה אני הולך לשנות ומה לא. בוא נאמר שאני לא הולך לקנות מסוק".

סייבר התקפי: "יש סטנדרטים כפולים ביחס לתחום. מהנדס שמבצע פעולת סייבר התקפית במסגרת יחידה מודיעין נחשב גיבור. אם הוא יעשה בדיוק אותו דבר במסגרת חברה מסחרית כמו NSO, זה יהיה מאוד גבולי. ואם הוא יעשה אותו דבר מהבית, הוא עלול להישלח לכלא ל-5 שנים".

פנאי: "לפני שנתיים קיבלתי רישיון טיס פרטי והתקדמתי לתחום האווירובטיקה, שזה כל הלופים שרואים ביום העצמאות. עשיתי הכשרה מיוחדת בקיימברידג', עם טייסים מחיל האוויר הבריטי".

המלצה: "לצאת לטיול לחו"ל לבד. זה מכריח לצאת מאזור הנוחות וללמוד על עצמך מחדש".