חברת קריפטו העבירה בטעות 10 מיליון דולר ללקוחה, והיא רכשה אחוזה

שתי אחיות אוסטרליות ממלבורן, שהשקיעו 100 דולר בפלטפורמה למסחר במטבעות דיגיטליים בשנה שעברה, ביקשו להוציא את הכסף וגילו להפתעתן כי 10.5 מיליון דולר נכנסו לחשבון הבנק • פלטפורמת Crypto.com פנתה לבית המשפט העליון באוסטרליה כדי להשיב את המיליונים, שחלק ממנו בינתיים כבר הושקע באחוזה יוקרתית

פלטפורמת הסחר בקריפטו Crypto.com / צילום: Reuters, Jakub Porzycki/NurPhoto
פלטפורמת הסחר בקריפטו Crypto.com / צילום: Reuters, Jakub Porzycki/NurPhoto

עד כמה משתלמת השקעה בסיסית בתחומי הקריפטו? מסתבר שמאוד, בעיקר אם הפלטפורמה שהשקעתם דרכה שוגה לטובתכם. שתי אחיות אוסטרליות מהעיר מלבורן נהנו כל כך מתקלה לטובתן בשנה שעברה, שהן הספיקו לרכוש אחוזת יוקרה ביותר ממיליון דולר.

השתיים השקיעו סכום בסיס של 100 דולר אמריקאי בפלטפורמת הסחר במטבעות קריפטו Crypto.com ובחודש מאי בשנת 2021 בעלת החשבון מבין האחיות, תבמנוגרי מניבל, הגישה בקשה באתר להעברת הכסף בחזרה והייתה אמורה לקבל את ההשקעה הראשונית שלה, 100 דולר, בחזרה לחשבון הבנק. כשמניבל ניגשה לחשבון, היא גילתה שהסכום שהועבר עמד על לא פחות מ-10.5 מיליון דולר.

במקום לפנות לחברה ולהתריע על התקלה, מניבל לא ביזבזה זמן ומיד לאחר קבלת הכספים פתחה חשבון משותף לאחותה תילאגבנתי גאנגדורי ולה, והעבירה אליו 10.1 מיליון דולר. בפברואר השנה, מניבל החליטה להיות אחות טובה במיוחד ולרכוש לגאנגדורי בית יוקרה בסך 1.35 מיליון דולר כמתנה.

Crypto.com עלתה על הטעות המאוד יקרה במהלך בדיקת מס הכנסה בדצמבר של השנה שעברה ויצאה למאבק משפטי על מנת לקבל את כספה בחזרה. כעת מדווחים ברשת החדשות האוסטרלית 7News כי בעקבות פנייה של חברת המסחר בקריפטו לבית המשפט העליון באוסטרליה, נדרש מהאחיות למכור את הנכס ולהעביר את הסכום שיתקבל לחברה.

חברת Crypto.com מספקת פלטפורמה למסחר במטבעות דיגיטליים והיא נחשבת לאחת הגדולות בעולם בתחום. נכון ל-2022, רשומים לאתר 50 מיליון לקוחות והחברה מעסיקה 4,000 עובדים. לפלטפורמה מטבע דיגיטלי רשמי משלה בשם Cronos. החברה מבוססת בסינגפור והוקמה בשנת 2016 ע"י המייסדים בובי באו, גארי אור, כריס מרזאלק ורפאל מלו. ביוני האחרון החברה פיטרה כ-5% מעובדיה בשל הירידות החדות בקריפטו באותו החודש וישנם דיווחים כי הצמצומים בכוח האדם המשיכו גם לאורך אוגוסט.

לפי פסיקת העליון האוסטרלי, "באופן מאוד חריג, התובעים לא הבחינו בשגיאה המשמעותית וגילו על כך רק מספר חודשים לאחר ההעברה".

איך מתרחשת שגיאה של 10 מיליון דולר? לפי Crypto.com, אחד העובדים שהיה אחראי על העברות הכספים בחברה הזין מספר חשבון שגוי בבקשת ההחזרה ופשוט שלח את סכום הכסף הגדול.

מומחים משפטיים ועורכי דין באוסטרליה יצאו בביקורת נגד האחיות בטענה כי ישנה חובת דיווח חוקית על העברות כספים חריגות לחשבון הבנק הפרטי, במיוחד כאשר בעל החשבון מזהה שהתרחשה טעות. "אין ספק שאם ראית משהו בחשבון שלך שאת יודעת שלא אמור להיות שם, החובה והאחריות להודיע על כך לשולח הכסף הן עלייך", אמר ל-7News עו"ד ג'סטין לורנס מפירמת הנדרסון ובול, "אם את מסתירה רכוש של מישהו אחר, את מסתירה רכוש באמצעות הונאה בפועל. את לא זכאית להון הזה, ועלייך להשיבו".

ההליך המשפטי של Crypto.com נגד האחיות יתחדש באוקטובר השנה.