הפסקת הפרסומות עמוסה בשטיקים ידועים ומוכרים, אבל לפעמים זה עובד

המפגש בין עמוס תמם למרקו בענייני המשכנתה של בנק הפועלים מדבר בדיוק אל הדור שגדל על הסדרה "הלב" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למשרד הבריאות, שקורא לציבור להיפרד מהשתייה הממותקת

"מרקו" ועמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך מיוטיוב
"מרקו" ועמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

משב של חוסר מקוריות עולה מהפסקת הפרסומות של סוף הקיץ. זו לא תקופה של הברקות, אלא של שטיקים ידועים ומוכרים - חלקם עובדים גם עכשיו, וחלקם פחות.

רשימה חלקית: נאום התודה השחוק שמגחיך את הדובר (פטריות מרינה עם מארינה מקסימיליאן בלומין), השירים המוכרים שזוכים למילים חדשות (שופ שופי מדלן עם אילנה אביטל; זאב נחמה, כתם הפרי וסיפור הלוטו), החפצים המדברים של צמד האנימטורים המוכשרים ניר וגלי (הפעם עבור טרה, ובעבר הדואר וכתר פלסטיק), ואפילו מרקו מהסדרה "הלב" (כעת בבנק הפועלים. פעם, ממש מזמן, בהוט).

כאמור, לא תמיד זה מפריע. ההומור של ניר וגלי, למשל, עובד גם כשהם מקדמים חלב נטול לקטוז (באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב). למעשה, הם מצליחים שוב להשכיח שמדובר בפרסומת, והצופה פשוט רוצה מזה עוד.

גם המפגש בין עמוס תמם למרקו, שדואג מהמשכנתה כי הריביות הן סוערות כמו לב הים, מדבר בדיוק אל הדור שגדל על הסדרה "הלב", ומתקשה היום לרכוש דירה. לא בכדי, כבר בשבוע הראשון שלה באוויר, הפרסומת של בנק הפועלים (באמצעות גיתם BBDO) מתמקמת במקום השלישי הן מבחינת זכירות והן מבחינת אהדה. הפרסומת האהודה ביותר השבוע היא של פריגת ושלום מיכאלשווילי (ה"אההה" של הקיץ).

 
  

בלשכת הפרסום הממשלתית עלו החודש בשני קמפיינים עם מסר דומה, שלעתים אף שובצו בזה אחר זה. הראשון שייך למשרד הבריאות, ועוסק בחשיבות של שתיית מים לעומת שתייה ממותקת שמזיקה לגוף האדם. השני שייך למשרד להגנת הסביבה, ועוסק בהעדפת כלים רב פעמיים על פני חד פעמיים בשל הנזק שהם גורמים לסביבה.

בשני המקרים, דמות נשית מסבירה לילדים את האופן המשונה שבו התנהגו בני אדם בעבר. לכאורה, אין כאן מאמץ לגוון בקריאייטיב. בפועל, הדמיון דווקא מחזק את המסר שאנחנו בעידן של שינוי. בעוד קמפיין הכלים הרב־פעמיים נותר מחוץ לדירוג, קמפיין המים מתמקם במקום החמישי מבחינת זכירות, והשני מבחינת אהדה.

קמפיין שתיית המים של משרד הבריאות / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 קמפיין שתיית המים של משרד הבריאות / צילום: צילום מסך מיוטיוב

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "הפרסומת אהודה במיוחד בקרב בני דור ה־Y, שהם כיום הורים לילדים צעירים, בדיוק כמו אלו שרואים בפרסומת". על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם כמיליון שקל.

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום שוב צונחת, מ־26 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־25 מיליון שקל השבוע.

ארבעה מי יודע

לראשונה זה זמן רב, ארבעת הבנקים הגדולים במשק מככבים בדירוג.

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב

לקחו את הדאבל

רק אדלר-חומסקי & ורשבסקי ומקאן תל אביב הצליחו להכניס לדירוג יותר מפרסומת אחת.