אייפון 14 נחשף: מתי הוא צפוי להגיע לישראל וכמה הוא יעלה?

ענקית הטק השיקה באירוע השנתי שלה את הדגם החדש של האייפון, 14, לצד הצגת פיתוחים בחטיבת המק והאייפד • הדגם הבסיסי של אייפון 14 יהיה זמין ברחבי העולם ב-16 בספטמבר, ו-14 פלוס יצא לשוק ב-7 באוקטובר

מנכ''ל אפל טים קוק, הערב באירוע ההשקה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
מנכ''ל אפל טים קוק, הערב באירוע ההשקה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

ענקית הטכנולוגיה אפל קיימה את מסיבת העיתונאים השנתית הגדולה שלה, במסגרתה היא השיקה את האייפון 14 על דגמיו השונים, לצד כמה מוצרים נוספים. האירוע מותג תחת הכותרת "Far Out", והתקיים בעיקרו במתכונת וירטואלית, אך גם היה אירוע קטן ואישי פיזית ב-Apple Park.

מנכ"ל אפל, טים קוק, פתח את האירוע והכריז כי יהיו שלושה מוצרים שיקבלו הכרזות היום: אייפון, איירפודס, ואפל ווטש. האייפון היה האחרון שהוצג.

אייפון 14: מערך צילום ייחודי ותמיכה בתקשורת לויינית

הדגם החדש ביותר של אפל, אייפון 14, יהיה עם "הסוללה הטובה ביותר שהייתה אי פעם באייפון", לדברי החברה. המעבד הוא A15, אותו מעבד משנה שעברה, כך שנראה שאפל לא הכניסה מעבד חדש לדגמים הבסיסיים שלה.

אייפון 14 / צילום: צילום מסך
 אייפון 14 / צילום: צילום מסך

מבחינת המצלמה, לאייפון 14 יהיה מערך צילום עם שני חיישנים, חיישן ראשי של 12 מגה פיקסל. לטענת אפל, יהיו הרבה יותר פרטים בתמונות גם בחיישן הסלפי. תהיה גם תמיכה ב-Action Mode - מצב שמייצב את הסרטון ועוזר לפריימים פחות רועשים.

אפל הכניסה לאייפון תמיכה בקישוריות לווינית. בינתיים מדובר בתכונת חירום בלבד, מעין כלי חירום ולא תמיכה כמו של אילון מאסק. מומחים יעריכו שאם זה יעבוד, התכונה תתרחב בשנים הקרובות.

תמיכה בקישוריות לווינית באייפון 14 / צילום: צילום מסך
 תמיכה בקישוריות לווינית באייפון 14 / צילום: צילום מסך

תג המחיר של אייפון 14 ואייפון 14 פלוס: 799 ו-899 דולרים. הדגם הבסיסי יהיה זמין בעולם ב-16 בספטמבר, ו-14 פלוס יצא לשוק ב-7 באוקטובר.

המגרעת של דגם הפרימיום אייפון 14 פרו תוכל להתרחב כדי לאפשר סיטואציות שונות באייפון - הפיצ'ר נקרא Dynamic Island. המגרעת תתרחב במצבים שונים, כמו טעינה, האזנה למוזיקה, שיחות, התראות ניווט ועוד. מבחינת המסך - תהיה תצוגה בהירה של 2,000 ניטים בפיק.

בהתאם לשמועות, תהיה גם תמיכה באולוויז און - כך שתמיד תהיה שעה ומזג אוויר שיוצגו בלי שהמסך ייכבה. 

בדגמי הפרו יהיה המעבד החדש A16 ביוניק, עם 16 מליארד טרנזיסטורים. לטענת החברה, מדובר במעבד החזק ביותר בסמארטפון כיום.

אייפון 14 פרו / צילום: צילום מסך
 אייפון 14 פרו / צילום: צילום מסך

המצלמה של דגם הפרו תכלול מערך צילום משולש, עם חיישן ראשי של 48 מגה פיקסל, f/1.78. ישנו גם חיישן טלפוטו של פי 2 זום אופטי.

דגם הפרו יעלה 999 דולרים ודגם הפרו מקס יעלה 1,099 דולרים. המכשירים יהיו זמינים בעולם ב-16 בספטמבר. 

החל מ-3,100 שקל לאייפון 14 הבסיסי

אפל הציגה כאמור את המחירים ואת זמני המשלוח העולמיים, אך לא נקודתית בישראל. לגלובס נודע כי המכירה בארץ צפויה להתחיל ב-22 בספטמבר. על פי גורם בכיר בשוק, זה התאריך הראשון האפשרי לתחילת המכירה, והוא עשוי להידחות אף בשבוע, ל-29 בספטמבר.

המחירים של האייפונים החדשים נשארו דומים בארצות הברית, דגם הפלוס שעולה 899 דולרים למעשה מחליף את דגם המיני שמחירו היה 699 דולרים. אך כל שאר המחירים נשארו אותו דבר, למרות השמועות.

עם זאת, גורם בכיר אחר בשוק אומר לגלובס כי המחירים שצפויים להיות כאן בישראל יעלו ביחס לשנה שעברה והם צפויים להיות כך: החל מ-3,100 שקלים לאייפון 14 הבסיסי, החל מ-3,500 שקלים לדגם הפלוס, החל מ-4,200 שקלים לדגם אייפון 14 פרו והחל מ-5,000 שקלים לדגם אייפון 14 פרו מקס.

רשת דינמיקה מאשרת את התאריכים שפורסמו בגלובס. גם לפי רשת iDigital תאריך ההשקה עומד על 22.9, ואילו גרסת אייפון 14 פלוס תגיע לישראל באיחור, ב-7.10.

יותר חיישנים ופיצ'רים באפל ווטש

מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר במהלך אירוע ההכרזה כי "השנה, נציג את ליינאפ המוצרים הכי טוב של האפל ווטש עד היום". השעון יקבל חיישן טמפרטורת גוף חדש, שבין היתר יעזור לעקוב אחרי השלבים בהתקדמות המחזור החודשי.

אפל מאפשרת לשתף את המידע עם הרופאים. כעת החברה גם תאפשר שיתוף תוצאות מחיישן טמפרטורות הגוף, במיוחד בהקשרי וסת וביוץ אך גם בענייני בריאות אחרים הקשורים לטמפרטורת הגוף. בחברה מבהירים כי פרטיות המשתמשות והמשתמשים תישמר. 

חיישן הטמפרטורה החדש בשעון של אפל / צילום: צילום מסך
 חיישן הטמפרטורה החדש בשעון של אפל / צילום: צילום מסך

בעבר, אפל איפשרה דיווח באמצעות האפל ווטש במצב שבו אדם עם השעון נמצא במצוקה, נניח אם הוא נפל בטיול או אבד באזור שכוח אל. כעת החברה משחררת פיצ'ר בשם Crash Detection, המאפשר לזהות אם הצרכן בתאונת דרכים ולהודיע לשירותי החירום ואנשי קשר לשעת חירום.

לשעון יהיו 18 שעות של חיי סוללה במצב הרגיל, ובמצב של מצב סוללה נמוך יהיו 36 שעות חיי סוללה.

תמיכה בטעינה מהירה גם. סיכום על השעון החכם. וגם מחירים, מתחיל ב-399 דולרים. זמין ב-16 בספטמבר pic.twitter.com/LyW4fnrvxj

אפל גם השיקה דגם חדש של שעון בשם "Apple Watch Ultra". לדגם יש מארז טיטניום 49 מ"מ וכפתור חדש בשם the Action Button, שניתן להתאמה עבור מגוון פונקציות. מבחינת חיי סוללה: יהיו 36 שעות בשימוש רגיל, 60 שעות במצב סוללה נמוכה. בחברה גם מדברים על יכולות GPS משופרות ביחס לדגמים שונים. בנוסף, האולטרה תהיה טובה לספורט ימי - בין היתר עבור צוללנים.

תג המחיר: 799 דולרים.

הדור הבא של האיירפודס

באוזניות ה-AirPods Pro החדשות יהיה מעבד H2 חדש, מעבד האודיו העצמאי של החברה. הן יצוידו גם ב-Spatial Audio, מערכת הסראונד של אפל (השמעת מוזיקה מכל כיוון).

לטענת החברה, ביטול הרעשים של האוזניות יהיה חזק פי 2 מהדגמים הקודמים. יהיו שש שעות השמעה בטעינה אחת, 33% יותר מהדור הקודם. עם מארז הטעינה, זה יעלה ל-30 שעות האזנה.

ה-AirPods Pro החדשות / צילום: צילום מסך
 ה-AirPods Pro החדשות / צילום: צילום מסך

האוזניות יעלו 249 דולרים, ניתן יהיה להזמין אותן ב-9.9 והן יהיו זמינות ב-23 בספטמבר.