נכסים והשקעות עתק: אנשי העסקים הישראלים ששקועים בבריטניה

ב-30 השנה האחרונים ערכו אנשי עסקים ישראלים רבים עסקאות בממלכה המאוחדת • כעת, הטלטלה הכלכלית בבריטניה משפיעה גם עליהם • ארבע מהם הם מאנשי העסקים המוכרים בישראל • מהפך בצמרת הכלכלה העולמית, פרויקט מיוחד

טדי שגיא, נתן חץ, יוסי זינגר, דוד פתאל / צילום: איל יצהר, כדיה לוי, יונתן בלום
טדי שגיא, נתן חץ, יוסי זינגר, דוד פתאל / צילום: איל יצהר, כדיה לוי, יונתן בלום

ב־30 השנה האחרונות הגבירו לא מעט מאנשי העסקים הבולטים בארץ את קצב העסקאות בממלכה המאוחדת. חוזקו ההיסטורי של המטבע הבריטי היווה בעבר שיקול ליציבות ההכנסות מנכסים או עסקים בממלכה. אך כעת נראה כי התמונה משתנה.

הטלטלה הכלכלית בבריטניה נוגעת גם לכמה מאנשי העסקים המוכרים בישראל. אחד מהם הוא נתן חץ. בעל המניות העיקרי (14%) בחברת ההשקעות בנדל"ן המניב אלוני חץ . הוא הוביל השקעות בכמה סבבים בבריטניה בעשורים האחרונים. כאשר לפני 4 שנים השקיעה אלוני חץ יחד עם שותפים בברוקטון אוורלסט. החברה מקימה בנייני מעבדות מתקדמים ליד אוניברסיטאות אוקספורד וקיימברידג'.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

גם המיליארדר טדי שגיא מחזיק בהשקעות ענק בבריטניה, בהן מתחם הקמדן מרקט בלונדון אותו רכש ב־2014 תמורת 400 מיליון ליש"ט. כעת הוא מעמיד אותו למכירה תמורת כ-1.5 מיליארד ליש"ט. ניסיון קודם של שגיא למכור את המתחם ב-2019, תמורת מיליארד ליש"ט, לא צלח על רקע הקורונה. שגיא מחזיק גם בחברת הסייבר קייפ טכנולוג'יס  שנסחרת בלונדון לפי שווי של 940 מיליון ליש"ט.

איש עסקים אחר שפועל באינטנסיביות באירופה בכלל ועם נוכחות חזקה גם בבריטניה הוא דוד פתאל. רשת המלונות שבשליטתו מחזיקה כיום ב־198 בתי מלון פעילים, מעל לרבע מהם (54 בתי מלון) בבריטניה ואירלנד.

איל הון נוסף הפעיל בבריטניה הוא עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל  וקנון הולדינגס  שמחזיק בעסקים מגוונים בממלכה ומדורג במקום גבוה בין היהודים העשירים בבריטניה.