שדרוג בלוק האיתריום: פחות מיומיים לפני, הבלוק התגבר על התקלות

שדרוג בלוק האתריום צפוי להתרחש ביום חמישי בבוקר שעון ישראל • קשיים שהיו בסוף השבוע שעבר עם עדכון התשתית Bellatrix נפתרו, ולעת עתה לא מתעוררים קשיים נוספים

אתריום / צילום: Shutterstock
אתריום / צילום: Shutterstock

שדרוג בלוק האתריום צפוי להתרחש ביום חמישי בבוקר שעון ישראל. קשיים שהיו בסוף השבוע שעבר עם עדכון התשתית Bellatrix נפתרו, ולעת עתה לא מתעוררים קשיים נוספים.

העיכון נועד לאפשר את מעבר הוכחת הקונצנזוס של הבלוק Proof-of-Work לשיטת Proof-of-Stake אשר יותר יעילה וידידותית לסביבה. 

אתריום 2.0: העדכון הגדול בתחום הקריפטו יוצא לדרך השבוע
 מהביטקוין הראשון שרכש ב-9 דולר ועד לעזיבה המפתיעה: מייסד האת'ריום בראיון
איפה קונים קריפטו ואיך מעבירים כספים? קוראים שאלו, ואנחנו ענינו

לאחר פריסת עדכון התשתית, החלו להופיע ברשת דיווחים על קשיים וכשלים באימות בלוקים חדשים. מה המשמעות? כאשר נכנסות טרנזקציות חדשות לאישור לתוך בלוק חדש, על-מנת להפוך את אותן עסקאות לעסקאות סופיות ורשמיות על גבי הרשת, הבלוק צריך לקבל אישור של "מאמת" ברשת ( Validator), ואז הוא הופך לחלק מהשרשרת בבלוקצ'יין. בדרך-כלל יש כחצי אחוז כשלים בתהליך האימות. לאחר פריסת העדכון החדש (Bellatrix) המאמתים לא הצליחו לאמת שיעור גבוה יחסית של כ-9% מהבלוקים שהוצגו להם לאימות.

כיום בעיות באימות בלוקים נפתרו וחזרו לרמה הנורמלית, והשדרוג של הבלוק - כלומר מיזוג שרשרת ה-Proof-of-Work הישנה עם שרשרת ה-Proof-of-Stake החדשה - אמור להיכנס לתוקף ולצאת לדרך החל מבלוק מספר 15,537,351. אם קצב יצירת הבלוקים ימשך במהירות הרגילה שלו, הבלוק שכולל את העדכון ייכנס לתוקף ביום חמישי קצת אחרי 8 וחצי בבוקר שעון ישראל.

כ-85% מהולידטורים של הבלוק עדכנו את תוכנת העבודה שלהם לגרסה שאמורה לעבור לרשת המשודרגת. ככל הנראה ה-15% האחרים יתפצלו מבלוק האתריום, בפיצול שנקרא "מזלג קשיח", ויפעילו גרסה מקבילה משלהם לאתריום שתמשיך לפעול ב-POW. הגרסה המקבילה הזו תיקרא Ethereum Proof-of-Work, או בקיצור EthereumPoW (ETHW).