אחרי הפרידה משקד: השר יועז הנדל הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות

לאחר פירוק השותפות עם שקד החליט שר התקשורת יועז הנדל כי לא יתמודד בבחירות הקרובות • ההודעה מצטרפת להודעתו של ח"כ צבי האוזר, חברו למפלגה, שלא יתמודד גם הוא • מאחורי הקלעים נראה כי הנדל מחכה לבחירות שישיות ולחזרתו של בנט

שר התקשורת, יועז הנדל, הודיע שלא רץ לכנסת הבאה / צילום: אוהד צויגנברג
שר התקשורת, יועז הנדל, הודיע שלא רץ לכנסת הבאה / צילום: אוהד צויגנברג

לאחר ששרת הפנים איילת שקד פירקה את השותפות ברוח הציונית, הערב (ג') הודיע שר התקשורת יועז הנדל כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. יחד עם הנדל במפלגת דרך ארץ, גם ח"כ צביקה האוזר צפוי להישאר בבית בבחירות הקרובות כשברקע סקרים שמותירים את השניים הרחק מאחוז החסימה. הנדל אמר הערב "ממשלת אחדות היא הסיפור ההפוך לממשלה צרה של 61. הקמתי את הרוח הציונית לשם כך וכשהבנתי כי שהשותפות הזו תוביל בסוף לממשלה צרה העדפתי לפרק ולשלם את המחיר הפוליטי".

שקד והנדל פירקו את השותפות ב"רוח הציונית" 
הסדק בין שקד להנדל, והחיזורים של המחנה הממלכתי אחרי בנט
חידת יועז הנדל: איך מצא את עצמו שר תקשורת פעלתן מחזר אחרי בית פוליטי? 

מאחורי הקלעים קיים הנדל בימים האחרונים התייעצויות עם אנשיו ולבסוף החליט לוותר על מערכת הבחירות הזו, מתוך הנחה שסבב הבחירות השישי יגיע גם הוא ותיפתח לו האפשרות להתמודד במסגרת אחת עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

הנדל והאוזר מסיימים סיבוב ארוך של דילוגים בין מפלגות בחמש מערכות הבחירות האחרונות, שהראשונה בהן התקיימה ב2019. הנדל החל את דרכו במערכת הפוליטית במפלגתו של בוגי יעלון תל"ם, לאחר מכן עבר לכחול לבן של בני גנץ ומשם להקמת מפלגה חדשה בשם דרך ארץ. בבחירות הקודמות בתמודד יחד עם גדעון סער בתקווה חדשה ובמערכת הבחירות הנוכחית השיק את שיתוף-הפעולה הפוליטי עם איילת שקד: הרוח הציונית שהתפרקה בסוף השבוע האחרון .

לדברי הנדל, "אמון הציבור במערכת הפוליטית בשפל, אני לא מוכן להגיד דבר אחד לפני הבחירות ובלב כבד לעשות דבר אחר לאחריה. כך היה בעבר כשהתחייבתי שלא להקים קואליציה עם המשותפת וכך עכשיו. פוליטיקה היא כלי להגשמת אידיאולוגיה ולא תחליף עבורה. אני משלם מחיר פוליטי כבד על האמונות שלי, לפעמים מרוב ציניות בשיח הציבורי גם מחיר אישי אבל אני רץ למרחקים ארוכים. בפרופורציות של החיים ושל המשפחה יש בכך גם נקודת אור וטוב".

הנדל התייחס לתפקידו במשרד התקשורת ואמר, "אני גאה במה שעשיתי בכהונתי כשר תקשורת. בפריסת הסיבים האופטיים שמחוללת מהפיכת תשתיות בכל רחבי הארץ ובעיקר בפריפריה ובגבולות, במהפך הכיסוי והקליטה, בהפרטת הדואר ובעוד הרבה רפורמות שזכיתי לבצע. אני גאה בהחלטות המקצועיות שקיבלתי, כשלנגד עיניי עמדה תמיד טובתה של מדינת ישראל ואזרחיה. ניהלתי מאבק מול העסקנות החרדית. לא מתוך שנאת חרדים אלא מתוך אהבה לעם הזה".

הנדל התייחס גם לניסיונו להוביל רפורמה במגזר החרדי ואמר, "אני מאמין ששילוב החרדים הוא משימה לאומית, העסקנות החרדית פוגעת בזה. יש לי חברים בקרב חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, אני יודע שהם חושבים כמוני. ההתנגדות לתמרוץ לימודי ליבה דומה להתנגדות לפריסת תשתיות או להתנגדות לאפשר חופש לאדם מבוגר לבחור את מסלול הטלפון הנייד שלו. להתעלם מכך מתוך רצון להקים קואליציה זו שגיאה אסטרטגית ובכייה לדורות. כך גם בקרב ערביי ישראל - אין ברירה מלבד שילוב עם חובות וזכויות מלאות. זו הסיבה שממשלה עם המשותפת היתה ונותרה אסון בעיני והצעד שלקח מנסור עבאס הוא משמעותי וחשוב".

הנדל, שהחליט שלא להתמודד עם שקד במפלגה שתשב עם נתניהו אמר, "אני פורש מהסבב הנוכחי עם צביטה בלב, אך עם גאווה ואהבה גדולה לעם הזה ולחברה הישראלית.

"אני מרגיש שזכיתי ומתחייב להמשיך לעבוד ולהשפיע על המדינה גם מבחוץ. אני מתחייב עד לסיום שירותי בממשלה, לעבוד בעבורכם בכל הכוח, אזרחי ישראל, ולשמש לכם כתובת בממשלה. זו הזדמנות להודות לכל אחד מכם על הרעיונות ועל העוולות שהצפתם בפני.

"אני מאחל למדינת ישראל, שמסבב הבחירות הזה סוף סוף תצא ממשלה טובה, יציבה ורחבה, שתתפקד שנים רבות ושתכיל ותקבל את כלל חלקי החברה הישראלית.

"אני מודה לשותפי צביקה האוזר על החברות שכל כך נדירה בפוליטיקה, ועל העומק והאסטרטגיה שהביא במסגרת השליחות הציבורית שלו".