הזוג שהקים חברה לייצור פאות: "כל הגופים במדינה שותפים ברווחים שלנו. כשמגיעים ההפסדים, אנחנו לבד"

יהונתן ודבורה לוריא, מתגוררים בירושלים, נשואים פלוס 5 • בעלי חברת דידי לוריא - סלון לייצור, עיצוב, סירוק וחפיפת פאות • "המלחמה גרמה לעליית מחירים של חומר הגלם הבסיסי ביותר שלנו, השיער. בנוסף, עובדים רוצים לקבל שכר גבוה יותר, כי האינפלציה מעלה את יוקר המחיה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

יהונתן ודבורה לוריא, בעלי חברת דידי לוריא - סלון לייצור, עיצוב, סירוק וחפיפת פאות / צילום: עזרא לנדאו
יהונתן ודבורה לוריא, בעלי חברת דידי לוריא - סלון לייצור, עיצוב, סירוק וחפיפת פאות / צילום: עזרא לנדאו

דבורה (דידי) לוריא (34) עלתה לישראל מארצות הברית בשנת 2009 ומיד הקימה עסק עצמאי בתחום הפאות. עוד מגיל צעיר, כשהייתה בארה"ב, עבדה דידי בחברת פאות שהייתה בבעלות אמה, וכך היא צברה ניסיון רב בתחום.

"נשים רבות לא מרוצות מהשיער הטבעי שלהן, או שהן סובלות מנשירת שיער וכדומה", אומרת דידי. "הפתרון הטוב ביותר עבורן הוא פאה איכותית משיער טבעי בהתאמה אישית. בישראל רגילים לפגוש פאות בהקשר הדתי או הבריאותי, אבל העניין הוא שאם הפאה היא איכותית אנחנו בכלל לא נדע לזהות שהאישה שמולנו חובשת אותה. המראה בפאה איכותית הוא טבעי, מותאם אישית ומעוצב".

יהונתן לוריא (40), בעלה של דידי, עבד במשך כ־10 שנים בקופת גמל של האוניברסיטה העברית. ב־7 השנים האחרונות הוא משמש כמנהל הפעילות הפיננסית של חברת דידי לוריא. ביום יום החברה מפעילה סלון לייצור, עיצוב, סירוק וחפיפת פאות, וכאמור, מתופעלת על ידי אשתו של יהונתן - דידי.

בתחילת פעילות העסק, בשנת 2009, החלה דידי לעבוד בביתה ולמכור פאות שאותן עיצבה. בשנת 2016, עם הקמת החברה, הפעילות הועברה למחסן בקרבת ביתה וכיום הסלון ממוקם במרכז מסחרי בשכונת הר נוף בירושלים. מחיר פאה, אם תהיתם, מתחיל ב־7,500 שקל לפאות קצרות ויכול גם להגיע ל־35,000 שקל.

"ישנם קשיים לא מעטים בדרך" משתף יהונתן. "לדוגמה, הבנק נותן לך מטריה ביום יפה כשהשמש זורחת ומבקש אותה חזרה כשמתחיל לרדת גשם. כך היה בתקופת הקורונה. או למשל עירייה שגובה רישוי שלטים בגין הצבת שלט מחוץ לעסק, ומצד שני דואגת לשלוח פקחים ולתת קנסות מכיוון שהם מוגנים בחוק ויש סעיף שנותן לרשות המוניציפאלית לגבות קנסות בגין רישוי".

דידי מוסיפה כי גם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מקשה. "המלחמה גרמה לעליית מחירים של עשרות אחוזים בחומר הגלם הבסיסי ביותר שלנו, השיער. בנוסף, לאחרונה עובדים רוצים לקבל שכר עבודה גבוה יותר, כי האינפלציה מעלה את יוקר המחיה במדינה.

"ואם זה לא מספיק אז צריך לזכור מה גובהו של מס חברות בישראל שנכון ל־2022 עומד על 23%, מע"מ 17%, ארנונה, אגרות רישוי שלטים, מים, חשמל, שכירות, ביטוח, ועד בית, שכר עובדים, הפרשות סוציאליות, אינפלציה שהעלתה את ריבית הפריים ל־3.5%. העלויות כאן פשוט לא נגמרות".

"בסופו של דבר", אומר יהונתן. "כל הגופים במדינה שותפים מלאים שלנו ברווחים, אבל אם חלילה אנחנו מפסידים אז אנחנו לחלוטין לבד, אין לזה אח ורע בעולם".

"לא קל", מסכמת דידי. "אבל אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים וכשרואים את ההערכה, הפרגון והתוצאה, כאשר הלקוחות שלנו מרוצות, זה שווה הכל".