wecom | בלעדי

החרפה במאבק: wecom תעתור נגד הכוונה לחלט לה ערבויות

לאחר האיום לחלט 5 מיליון שקל מהערבויות של החברה - wecom מתכוונת להגיש עתירה מינהלית נגד משרד התקשורת • ב-wecom טוענים כי משרד התקשורת לא מבצע את המוטל עליו ולא מתערב בעיכוב של אפל בפתיחת מכשיריה לשימוש בדור חמישי ברשת שלה

יריב לרנר, מבעלי wecom / צילום: רפי דלויה
יריב לרנר, מבעלי wecom / צילום: רפי דלויה

העימות בין משרד התקשורת וחברת wecom עומד לפני החרפה. לגלובס נודע כי wecom מתכוונת להגיש עתירה מינהלית נגד משרד התקשורת בעקבות האולטימטום שהציב לה, לפיו אם היא לא תשלם את דמי הרישיון שלה עד מחר (ה'), המשרד יחלט לה ערבויות בסך 5 מיליון שקל.

משרד התקשורת בהתראה ל-wecom: שלמי דמי רישיון או שנחלט ערבויות 
למה wecom מעכבת תשלום של 45 מיליון שקל למשרד התקשורת?
wecom למשרד התקשורת: התערבו ביחסינו עם אפל

ב-wecom טוענים כי משרד התקשורת לא מבצע את המוטל עליו ולא מתערב בעיכוב של אפל בפתיחת מכשיריה לשימוש בדור חמישי ברשת של wecom. בסביבת החברה טוענים כי אם משרד התקשורת היה עושה את תפקידו, הוא יכול היה להשתמש בכלים שונים שבסמכותו כדי להכריח אותה לפתוח את החסימה, כמו למשל לעכב את השקת מכשיריה בישראל. 

בעיני wecom, העיכוב נובע מכך שהיא איננה מוכרת מכשירי אפל, ובגלל שהיא לא משווקת היא מעוכבת בהכרה של אפל בה כמפעיל לכל דבר.

באפל התהליך ככל הנראה נותן עדיפות למפעילים שמשווקים את מוצריה, ואלה שלא, "נפתחים" בעיכוב.

נסביר כי wecom נדרשת לשלם 45 מיליון שקל דמי רישיון לדור החמישי, אך החברה לא מוכנה לשלם מכיוון שאפל לא מאפשרת שימוש במכשירי אייפון בדור החמישי ברשת שלה.

לטענתה, לקוחות רבים רוצים לעבור אליה, אך נמנעים מלעשות זאת בגלל העיכוב בפתיחה של אפל.

כפי שפורסם בגלובס, במשרד התקשורת שוקלים, מעבר לחילוט הערבויות, גם לשלול לחברה את הרישיון אם לא תשלם את דמי הרישיון.