מדיוונד מגייסת 30 מיליון דולר; נערכת לניסוי מכריע בתרופת האננס

המנכ"ל עופר גונן: "אנחנו מתקדמים להשגת יעדינו האסטרטגיים כשיש לנו כעת מזומנים לתמוך בכל אפיקי הפעילות של החברה"

תרופה של חברת מדיוונד / צילום: יח''צ
תרופה של חברת מדיוונד / צילום: יח''צ

חברת מדיוונד אשר מפתחת ומשווקת תכשיר רפואי לטיפול בכוויות ונמצאת בניסויים קליניים לרישום אותו תכשיר לטיפול בפצעים, הודיעה על גיוס של 30 מיליון דולר. הגיוס בוצע במחיר השוק, בין המשקיעים היו קרן IBF , Deep Insight , New Era Capital Partners ודיסקונט קפיטל.

בשנה האחרונה מניית החברה איבדה 51%, במקביל לירידות כלליות בשוק הביומד. היום החברה נסחרת לפי שווי של 58 מיליון דולר. חברת כלל ביוטכנולוגיה הבורסאית, המחזיקה 33% בחברה, נסחרת לפי שווי של 133 מיליון שקל.

מדיוונד  מפיקה מצמח האננס, חומר אשר מאפשר לסלק רקמה פצועה מפצע, בלי לפגוע ברקמה הבריאה. היום התהליך הזה מבוצע באמצעות ניתוח. המוצר של החברה לתחום הטיפול בכוויות כבר נמכר בשוק האירופאי מזה כעשור. שוק הטיפול בכוויות למבוגרים באירופה הוא קטן יחסית, והחברה רשמה ברבעון האחרון הכנסות של 4.7 מיליון דולר.

מדיוונד פועלת להגדיל את השוק, הן בתוך קטגוריית הכוויות והן על ידי התרחבות לתחום נוסף, הטיפול בפצעים. בתחום הכוויות היא מחרה לאישורי שיווק בארה"ב, ביפן ובהודו, וכן להרחבת ההתוויה הקיימת למוצר לתחום של טיפול בילדים, המהווים כ-30% משוק הטיפול בכוויות. בתחום הפצעים, החברה נמצאת בניסוי שלב III בארה"ב. תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון הניסוי הקליני שלב III בתחום של הטיפול בפצעים וכן להרחבת מתקן היצור.

לאחרונה מונה למנכ"ל מדיוונד עופר גונן, שניהל עד אז את החברה-האם של מדיוונד, כלל ביוטכנולוגיה. בעקבות ההודעה על הגיוס אמר גונן כי: "אנחנו מתקדמים להשגת יעדינו האסטרטגיים כשיש לנו כעת מזומנים לתמוך בכל אפיקי הפעילות של החברה: אנחנו מרחיבים את יכולות היצור שלנו על מנת לתמוך במכירות NexoBrid (מוצר הכוויות) ברחבי העולם, וביכולתנו לממן את המשך הפיתוח של EscharEx (הטיפול בפצעים) באופן עצמאי.

"עבור שחקנים אסטרטגיים מדיוונד הפכה לאטרקטיבית במיוחד. הגיוס הנוכחי מאפשר לנו גמישות מקסימלית לניצול הזדמנויות ולמימוש התכנית האסטרטגית של החברה בהמשך הדרך".

החברה ציינה בעבר כי על רקע התוצאות הטובות שקיבל מוצר הטיפול בפצעים בניסוי שלב II, היא זכתה להתעניינות ממספר שחקנים אסטרטגיים. אולם, לעסקה כזו עדיף לגשת מעמדה של חוסן תזרימי, וכעת לחברה 40 מיליון דולר בקופה.