תוכנית התייעלות דרמטית בבזק בינלאומי: 550 עובדים, כמחצית מהחברה, מסיימים את תפקידם

בזק בינלאומי תרשום הפרשה של 70 מיליון שקל בדוחות הכספיים הקרובים בשל הוצאות הפרישה מרצון של כ-300 עובדים • משמעות צמצום העובדים: סגירת חטיבת האינטרנט הפרטית בבזק בינלאומי

אילן סיגל, מנכ''ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: רמי זרנגר
אילן סיגל, מנכ''ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: רמי זרנגר

כחצי מהעובדים בבזק בינלאומי  מסיימים את תפקידם. מדובר בסדר גודל של 300 עובדים קבועים (כשני שליש מהחטיבה הפרטית) בנוסף לכ-250 עובדים זמניים. דירקטוריון בזק מתכנס היום לאישור מתווה ההסכם ובשל חשיבות הנושא החברה גם צפויה להוציא דיווח לבורסה. בזק בינלאומי תרשום הפרשה של 70 מיליון שקל בדוחות הכספיים הקרובים בשל הוצאות הפרישה מרצון.

ישראל מוצפת בחוות שרתים: האם יהיה ביקוש לכולן 
כולם יסתכלו על הריבית, אבל הדרמה בהודעת בנק ישראל צפויה להסתתר במקום אחר 

בזק בינלאומי אמורה הייתה לפתוח כבר ברביעי שעבר את רשימת הפרישה מרצון עבור העובדים שירצו לפרוש, אך הדבר עוכב ככל הנראה בשל הצורך לאשר את המתווה בדירקטוריון. החתימה הסופית צפויה אחרי החגים. נדגיש כי גם בפלאפון הסכם ההתייעלות קרוב, אך שם צפויה רק פרישה מרצון של כ-100 עובדים.

משמעות הפיטורים והפרישה מרצון בבזק בינלאומי ברורה: סגירת החטיבה הפרטית (חטיבת האינטרנט הפרטית - ה-ISP) בטווח הקרוב, וזאת בעקבות מדיניות משרד התקשורת שביטלה את ההפרדה בין ספק לתשתית באינטרנט. הביטול גורר מעבר של מאות אלפי לקוחות לקבל שירותים ישירות מחברות התקשורת כמוצר אחוד, בעיקר בבזק ובהוט שהיו מחויבות בהפרדה המבנית.

החטיבה העסקית בבזק בינלאומי תישאר כיחידה עצמאית וצפויה להמשיך לפעול מתוך מטרה להאיץ את פעילותה בשוק העסקי. 

נדגיש כי ההסכם בין ההסתדרות והעובדים לבין ההנהלה קודם משמעותית בעקבות כניסתו של אילן סיגל לתפקיד מנכ" ל החברות בנות בקבוצה, שהצליח להחזיר את העובדים והנהלה לשולחן המשא ומתן.