הוט מובייל ופרטנר נכנסו לדירוג חברות האינטרנט המהירות בעולם

לפי חברת המחקר הבינלאומית אופן סיגנל, הוט מובייל ופרטנר הן מבין 35 חברות התקשורת עם מהירות הגלישה הגבוהה ביותר בעולם • הוט מובייל הגיעה למקום ה-21, ופרטנר למקום ה-23

דור 5 בסלולר / צילום: Shutterstock, Lisic
דור 5 בסלולר / צילום: Shutterstock, Lisic

הוט מובייל ופרטנר בולטות בין החברות התקשורת בעולם שמספקות מהירויות גלישה גבוהות בדור ה-5. כך, עולה מדוח לספטמבר 2022 של חברת המחקר הבינלאומית אופן סיגנל שבדק מהירויות הורדה בדור 4 ודור 5 בחברות תקשורת ברחבי העולם. 

הוט מובייל נכנסה להגיעה למקום ה-21 בדירוג העולמי במהירות ההורדה ופרטנר (שחולקת רשת עם הוט מובייל) התמקמה במקום ה-23. בנוסף, הוט מובייל דורגה במקום ראשון בישראל במהירות הורדה בדור 5, עם קצב של 280 מגה ביט לשנייה. פרטנר השיגה קצב ממוצע של 277 מגה ביט בשנייה. 

הדוח של אופן סיגנל משמש כמקור השוואתי מוכר בשוק הסלולר בכל הקשור לבדיקת מהירויות וביצועים של רשתות תקשורת ברחבי העולם. הדוח בודק עשרות אם לא מאות מפעילים מרחבי העולם. הרשימת כוללת 35 מפעילים מכל העולם שאצלם נרשמה המהירות הגבוהה ביותר, ושתיהן הנציגות הישראליות היחידות ברשימה. במקום הראשון בדירוג נמצאת SK TELECOM הקוריאנית עם קצב של 496 מגה ביט לשנייה.

בנוסף, בראש טבלת מהירות ההורדה בהשפעה עולמית בדור 5, ארבעה מפעילים הראו שיפורים של יותר מ-1,000% - כלומר ציוני מהירות ההורדה של דור 5 שלהם היו מהירים פי 11 מציוני מהירות ההורדה של דור 4. מבין הארבעה נמצאות גם הוט מובייל, שהראתה את העלייה הגדולה ביותר של 1,183.3%, ופרטנר עם עלייה של 1,014%.

למעשה, ישנם ארבעה מדדים על-פיהם מודדים את ההשפעה הגלובלית (אחוז השיפור שמשתמשים חוו עם דור 5 בהשוואה ל דור 4) הגבוהה ביותר: מהירות הורדה, מהירות העלאה, חווית וידאו וחוויית משחקים. בתוך כך, הוט מובייל ופרטנר נמצאות מבין 5 המפעילים הראשונים בעולם אשר עומדים בראש כל המדדים הללו, יחד עם מפעילות מהפיליפינים ואיחוד האמירויות.

הרשת המשותפת של הוט מובייל ופרטנר (PHI) עשתה במהלך השנה האחרונה קפיצת מדרגה בעקבות השקעה של עשרות מיליוני שקלים בפיתוחה. השיפור ברשת מעיד על כך שהמפעילים הסלולריים בישראל מתחילים להבין בהדרגה שלמרות שהמודל העסקי בדור החמישי אינו ברור לגמרי עדיין, בסוף ההשקעה תשתלם להם.