חברת הספאק הישראלית הראשונה מצאה יעד למיזוג: חברת הבשר בלדי

חברת איי ספאק 1, שגייסה 400 מיליון שקל באוגוסט אשתקד, חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברת המזון בלדי • שווי החזקותיו של בעל השליטה בבלדי, ארז דהבני, יגיע ליותר מ-700 מיליון שקל

חנות מפעל בלדי בבת ים / צילום: איל יצהר
חנות מפעל בלדי בבת ים / צילום: איל יצהר

חברת ה-SPAC היחידה שהונפקה בבורסה בתל אביב מצאה חברת יעד למזג לתוכה: איי ספאק 1 , שגייסה 400 מיליון שקל באוגוסט 2021, הודיעה היום (ג') כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברת המזון בלדי, שכיום מוחזקות במלואן על-ידי ארז דהבני. 

יזמי ה-SPAC היחיד בתל אביב עדיין מחפשים רכישה: "לטובת המכשיר הזה, חיכינו לירידות" 

לפי ההסכם, בכפוף לחתימת הסכם מפורט ומחייב בין הצדדים, איי ספאק תרכוש את מלוא מניות בלדי מדהבני, ובתמורה תקצה לדהבני מניות, כך שהוא יהפוך לבעל השליטה בחברה עם החזקה של 64.25% (כ-53.2% בדילול מלא), וזאת על בסיס שווי מצרפי של 1.1 מיליארד שקל לאחר המיזוג. כלומר, שווי החזקתו של דהבני יגיע ליותר מ-700 מיליון שקל.

העסקה תותנה בתנאים מתלים ובכללם סך מזומנים מינימלי של 360 מיליון שקל שיוותר בקופת החברה עם השלמת העסקה.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל, או שייאלצו להחזיר את הכסף למשקיעים. עבור חברות פרטיות, מיזוג ל-SPAC היא דרך נוספת להגיע לבורסה, מלבד הנפקה רגילה. כששוק ההנפקות מקרטע (כמו בימים אלה), חברות שמבקשות להפוך לציבוריות לצורך מימון המשך הצמיחה שלהן, SPAC הופכת לאפשרות נוחה יותר.

לפני מספר חודשים ירון בלוך, יו"ר איי ספאק, אמר לגלובס כי "היה לנו ברור שהמכשיר הישראלי (הנפקת SPAC בתל אביב, שח"ו) מתאים יותר לשוק יורד, כי בשוק עולה יהיה מאתגר יותר להתמזג עם חברה בתנאים ראויים. אף אחד לא שמח שהשווקים נופלים, אבל לטובת המכשיר הזה - חיכינו לירידות, ויש אלינו יותר ויותר פניות לאחרונה".

איי ספאק גייסה כאמור 400 מיליון שקל, ובהתאם לתנאים שהגדירה קודם לכן רשות ניירות ערך להנפקות SPAC בבורסה בתל אביב, יזמי ה-SPAC הזרימו 10% מסכום הגיוס. את איי ספאק מוביל המנכ"ל ליאור אוסיוביץ', והיזמים הם גיל דויטש ורוני בירם, אמיר אפרתי ובלוך. החברה התחייבה לבצע מיזוג תוך 24 חודשים ממועד ההנפקה, כלומר עד אוגוסט 2023.

חברת בלדי, שעימה נחתם המזכר, היא חברת מזון ישראלית ותיקה שבסיסה באזור התעשייה באר טוביה, ומפעל הייצור שלה ממוקם בעמק יזרעאל. החברה עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי מזון (בעיקר בשר), ולפי אתר האינטרנט שלה, היא החלה את דרכה כאטליז משפחתי בשוק הכרמל בשנת 1916.