"כרטיס לגן עדן": קומדיה רומנטית שנכתבה במיוחד בשביל ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס

רוברטס וקלוני נפגשים בפעם החמישית על המסך, כהורים גרושים שבתם עומדת להתחתן עם בחור מבאלי • הכימיה שלהם מלאה בחום, הומור ומתח מיני והם מוכיחים שוב שהם גיבורי הקומדיה הרומנטית הגדולים של הוליווד

ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס ב''כרטיס לגן עדן'' / צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס ב''כרטיס לגן עדן'' / צילום: טוליפ אנטרטיינמנט

על "כרטיס לגן עדן"

מוקרן: בתי הקולנוע
ז'אנר: קומדיה רומנטית
משך: 104 דקות
במאי: אול פארקר
תסריט: אול פארקר, דניאל פיפסקי
משתתפים: ג'וליה רוברטס, ג'ורג' קלוני, לוקאס בראבו, קייטלין דיוור, מקסים בוטייה
שפה: אנגלית
עלייה למסכים בישראל: 22.9.22
הכנסות: 60 מיליון דולר
ציון IMDB:
6.4/10 (6,400 קולות)
ציון Rotten Tomatos:
69%

שש שנים אחרי ההופעה האחרונה שלהם יחד (ב"מפלצת הכסף") חוזרים ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס בסרט שנכתב במיוחד עבורם, כך לפחות טוענים השניים, ומציג את היחסים שלהם במלוא תפארתם - ידידות מלאה בעוקצנות.

הסרט צולם באוסטרליה בשנה שעברה, בזמן מגפת הקורונה. הוא כולל קאסט מרשים של אנשי הפקה ושחקנים, בהם מקסים בוטייה האינדונזי, שזו הופעת הבכורה ההוליוודית שלו, ובילי לורד ("מלכות הצעקה"), בתה של קארי פישר המנוחה.

תקציר העלילה

לילי (קייטלין דיוור), בתם של דיוויד (ג'ורג' קלוני) וג'ורג'יה (ג'וליה רוברטס) הגרושים, מסיימת את הלימודים בקולג' ויוצאת לחופשה בבאלי עם חברתה רן (בילי לורד). זמן קצר לאחר מכן היא מבשרת להוריה שהיא מתחתנת עם צעיר מקומי שהכירה באי, ששמו גדה (בוטייה). דיוויד וג'ורג'יה - שלא סובלים זה את זה אבל לשניהם אותה המטרה, להניא אותה מהבחירה - נפגשים על הטיסה לבאלי ומחליטים לשתף פעולה.

ביקורות מהעולם

"יצירה מבריקה בכיכובם של בני המלוכה ההוליוודיים ג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני. למרות שהסרט רחוק מלהיות קלאסיקה, הוא מספק לצופים הזדמנות לראות את רוברטס וקלוני מחליפים דוקרנים רעילים, לפני שייפגעו מהחץ של קופידון שוב". (ריצ'רד קייפרס, Variety)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ההקשר למציאות

אמנם הסרט צולם בקווינסלנד שבצפון־מזרח אוסטרליה, אבל הוא מצליח לשקף היטב את התרבות הבאלית, שבה הדת המרכזית היא שיוואיסטית-בודהיסטית (שילוב של הדת ההינדית והבודהיסטית).

במהלך הסרט גדה עורך במסגרת החתונה טקס שיוף שיניים, שמטרתו, על פי התרבות הנהוגה באי באלי, היא להיפטר מ"ששת האויבים" הקיימים בנפשו של כל אדם - תשוקה, חמדנות, כעס, שתיינות, בלבול וקנאה.

את הטקס נהוג לערוך גם כשנערה מקבלת את הווסת הראשונה וכשקולו של נער מתחלף.

המקום שבו מבקרים גיבורי הסרט לפני החתונה, טאנה לוט, הוא מקדש בבאלי, הממוקם על סלע המזדקר מתוך המים. הוא נבנה במאה ה-16 ונחשב לאחד משבעת מקדשי הים. האמונה אומרת כי המים הקדושים בו יכולים לרפא אנשים וחיוניים לפוריות. הסצנה לא צולמה בו, אלא בסט שדימה אותו.

אל תדאגי יקירתי: החמישייה הפותחת

הסרטים המכניסים בסופ"ש 7-10.10 (לפי אתר IMDB)

 
  

אל תדאגי יקירתי

מותחן פסיכולוגי אמריקאי שעלילתו מתרחשת בשנות החמישים. אליס (פלורנס פיו) ובעלה (הארי סטיילס) עוברים לגור בעיירה מושלמת לכאורה שבה הגברים עובדים באתר ניסויים סודי והנשים עקרות בית, כיאה לתקופה. אלא שכשאליס מתעקשת להבין מה עושים הגברים בעבודתם, הכול מתחיל להתערער.

שחקנים: פלורנס פיו, הארי סטיילס, ג'מה צ'אן, כריס פיין • משך הסרט: 120 דקות • מוקרן בישראל: מ-13 באוקטובר

ההקשר הקולנועי

זו הפעם החמישית שקלוני ורוברטס נפגשים על המסך. הפעם הראשונה הייתה ב"אושן 11" (2001), שהוא הסרט הרווחי ביותר בקריירה של רוברטס עד היום וגם בו שיחקו השניים זוג גרוש. הפעם השנייה הייתה בסרט שקלוני ביים, "וידויים של מוח מסוכן", ואז בסרט ההמשך "אושן 12". אחרי הפסקה ארוכה הם שיחקו יחד בדרמת המתח "מפלצת הכסף" (2016). את הסרט "כרטיס לגן עדן" הם גם הפיקו יחד.

3 דברים שכדאי לדעת

● ממשלת אוסטרליה תמכה ב"כרטיס לגן עדן" באמצעות מענק של 6.4 מיליון דולר במסגרת תוכנית התמריצים שלה לסרטים. עד כה הקצתה למטרה זו יותר מ-216 מילון דולר וכך משכה 22 הפקות ליבשת במטרה לשקם את המשק לאחר מגפת הקורונה.

● על מנת לצלם את סצנת הזריחה בסרט, נאלצה רוברטס להתעורר בשלוש לפנות בוקר. בראיון לניו יורק טיימס היא סיפרה שזו השעה המוקדמת ביותר שבה נאצלה להתייצב על הסט אי פעם בקריירה שלה.

● כשאולפני יוניברסל הכריזו על הפרויקט, לפני שנה וחצי, הם הודיעי שלמרות התחזקות שירותי הסטרימינג, הסרט יופץ קודם כל בבתי הקולנוע כאקט תמיכה ברלוונטיות הכלכלית של המסך הגדול בעידן הפוסט-קורונה.

למה בחרנו בו

ההפקה מבוססת על אנשי המקצוע הטובים ביותר בהוליווד, שטביעת ידם ניכרת בכל פריים: הצלם אולה בירקלנד ("חיות אמריקאיות") תיעד את הנופים המרהיבים, המעצב אוון פטרסון ("מטריקס") תיכנן את הסט וליזי גרדינר ("משימה בלתי אפשרית 2") עיצבה את התלבושות.

"כרטיס לגן עדן" מלא בהומור קליל ושנון, שיגרום לכם לצחוק לכל אורכו. לא תמצאו בו מוסר השכל מתוחכם, אבל לפעמים זה לא נדרש כנראה.

עוד מהז'אנר

סיפור אחר, 112 דקות
דרמה ישראלית של הבמאי אבי נשר משנת 2018, שבמרכזה צעירה חילונית (ג'וי ריגר) המחליטה להתחתן עם מוזיקאי שחזר בתשובה (נתן גושן). הוריה הגרושים (יובל סגל ומיה דגן) וסבה (ששון גבאי) חוברים יחד כדי למנוע את הנישואים. זמין לצפייה ב-yes.