"מילה שלה": הסרט על המאבק האמיץ של הנשים שמאחורי התחקיר על הארווי ויינשטיין

בשנת 2017 העיתונאיות ג'ודי קנטור ומייגן טוהי פרסמו ב"ניו יורק טיימס" כתבת תחקיר שחשפה את התקיפות המיניות של מפיק הסרטים האמריקאי הארווי ויינשטיין • היא זיכתה אותן בפרס פוליצר והתניעה קדימה את תנועת MeToo • הסרט "מילה שלה", המבוסס על הספר שקנטור וטוהי כתבו אודות התחקיר, מתאר כיצד הן שברו את חומת ההגנה סביב מי שהיה אחד האנשים החזקים בהוליווד

מימין: זואי קאזאן (בתפקיד ג'ודי קנטור) וקארי מאליגן (בתפקיד מייגן טוהי) בסרט ''מילה שלה'' / צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
מימין: זואי קאזאן (בתפקיד ג'ודי קנטור) וקארי מאליגן (בתפקיד מייגן טוהי) בסרט ''מילה שלה'' / צילום: טוליפ אנטרטיינמנט

על "מילה שלה"

היכן מוקרן: בתי הקולנוע בארץ
ז'אנר: דרמה
משך הסרט: 129 דק'
במאית: מריה שרדר
שחקנים: קארי מאליגן, זואי קאזאן, פטרישיה קלארקסון, ג'ניפר אילי, סמנתה מורטון
תסריט: ג'ודי קנטור
שפה: אנגלית
עלות ההפקה: 32 מיליון דולר
הכנסות הסרט: 8.8 מיליון דולר 
עלייה למסכים בישראל: 17.11
מחיר כרטיס: 44-47 שקלים
ציון IMDB:
7.4/10 (4,716 קולות)
ציון Rotten Tomatoes:
87% - ציון המבקרים
91% - ציון הקהל

בשנת 2017 העיתונאיות ג'ודי קנטור ומייגן טוהי פרסמו ב"ניו־יורק טיימס" כתבת תחקיר, המבוססת על למעלה מ־200 ראיונות, שחשפה כיצד מפיק הסרטים ההוליוודי הארווי ויינשטיין תקף והטריד מאות נשים איתן עבד במשך השנים. הכתבה זיכתה אותן בפרס פוליצר, ושנתיים לאחר צאתה, הן פרסמו ספר אודות התחקיר, שהיווה נקודת ציון חשובה בתנועת MeToo, בשם "She Said". על בסיס הספר הזה נוצר סרטה של מריה שרדר "מילה שלה".

תקציר העלילה

ג'ודי קנטור (זואי קאזאן), כתבת הניו־יורק טיימס, נחשפת למידע אודות הטרדותיו של המפיק הארווי ויינשטיין. בזמן שהיא מתחילה לאסוף את העדויות, העיתונאית מייגן טוהי (קארי מאליגן) שבה לעבודה בעיתון אחרי חופשת לידה ממושכת. הן מחליטות לאחד כוחות ויחד הן מגיעות לעשרות נשים שנפגעו מויינשטיין, חלקן הושתקו באמצעות הסכמים דרקוניים וחלקן פחדו עד אז לחשוף את סיפורן.

ביקורות מהעולם

"...קארי מאליגן, המגלמת את מייגן טוהי, בראה דמות ערמומית ונבונה, וזואי קאזאן, המגלמת את ג'ודי קנטור, היא רנטגן מדהים של המוח העיתונאי המסתחרר. יחד הן צוות דינמי, ולרגעים מרגש, של כותבות מהשורה הראשונה"
(אוון גלייברמן, מגזין "וראייטי", 13.10)

ההקשר למציאות

בעקבות פרסום תחקיר הניו־יורק טיימס, עליו עובדות העיתונאיות בסרט, תנועת MeToo שנוסדה ב־2006 עלי ידי הפעילה הפמיניסטית האמריקאית טראנה בורק, צברה תאוצה והפכה לבין לאומית. מיד לאחר פרסום התחקיר חברת ההפקה שהקים ויינשטיין, "מירמקס", פיטרה אותו. ב־2020 הוא הואשם באונס מדרגה שלישית ובתקיפה מינית, והוטל עליו עונש של 23 שנות מאסר. בימים אלו, במקביל ליציאת הסרט, מתנהל משפט נוסף נגד ויינשטיין בקליפורניה, בו עתידות להעיד שמונה נשים הטוענות כי ויינשטיין אנס אותן ופגע בהן מינית.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ההקשר הקולנועי

מהרגע שהיא יצאה לדרך, תנועת MeToo הגיעה די מהר לקולנוע וטלוויזיה. בין שאר הסדרות המדוברות שעסקו בנשים שהתמודדו עם השלכות האונס שעברו, אפשר למנות את "לא ייאמן" האמריקאית (נטפליקס) ו"להרוס אותך" הבריטית (HBO), שטיפלו בנושא המורכב הזה בצורה רגישה ומתוחכמת. מבין סרטי הקולנוע בלט במיוחד "הנערה הכי בת מזל בעולם" בכיכובה של מילה קוניס, שיצא בנטפליקס בספטמבר האחרון. הסרט מבוסס על Luckiest Girl Alive, רומן מאת הסופרת האמריקאית ג'סיקה נול שיצא ב־2015, בו הגיבורה הראשית מתמודדת עם ההשפעות ההרסניות של האונס הקבוצתי שעברה בגיל 15. בטור אישי שכתבה לניוזלטר של לנה דנהאם, נול חשפה שאף היא עברה אונס קבוצתי בגיל 15.

3 דברים שכדאי לדעת

● במאית הסרט, מריה שרדר (57), היא שם מוכר בקרב צופי קולנוע וטלוויזיה דוברי גרמנית. הקריירה שלה מתפרסת על פני כשלושה עשורים, בהם התנסתה בתחום הבימוי, המשחק, התסריטאות וההפקה. עבודת הבימוי הראשונה שלה לקהל דובר אנגלית היתה "המורדת": מיני סדרה בנטפליקס, המגוללת את סיפורה של נערה מחסידות סאטמר היוצאת בשאלה, אותה מגלמת שירה האס הישראלית. הסדרה היתה מועמדת ל־8 פרסי אמי וזכתה לשבחי המבקרים. "מילה שלה" הוא הסרט ההוליוודי הראשון של שרדר.

● בראד פיט הוא אחד ממפיקי הסרט ויש לו קשר עקיף לסיפור. הוא היה בן זוגה של השחקנית גווינת' פאלטרו בזמן שהוטרדה מינית על ידי ויינשטיין. לפני ארבע שנים, כשהתארחה בתכנית הרדיו של האוורד סטרן היא סיפרה שב־1995, בזמן שהיו בפרמיירה, פיט, שידע על ההטרדה, התעמת עם ויינשטיין.

● ימים ספורים לאחר שפורסם התחקיר בניו־יורק טיימס, פורסם במגזין "הניו יורקר" תחקיר דומה בנוגע לתקיפות וההטרדות המיניות של ויינשטיין. גם התחקיר של הניו יורקר זכה, יחד עם הניו יורק טיימס, בפרס פוליצר על החשיפה.

החמישייה הפותחת

צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
 צילום: טוליפ אנטרטיינמנט

מי מפחד מסנטה

סרט אקשן־קומי אמריקאי. בערב חג המולד כנופיה של עבריינים פורצת לאחוזה של משפחה עשירה. סנטה קלאוס (דייוויד הארבור ששיחק בסדרה "דברים מוזרים"), בדיוק מגיע ומנסה להציל את ערב החג.

בימוי: טומי ווירקולה • שחקנים: דייוויד הארבור, ג'ון לגוויזאמו, אלכס האסל, אלכסיס לוודר, בוורלי ד'אנג'לו • משך הסרט: 112 דק' • מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

למה בחרנו בו

הסרט לא נחל הצלחה בקופות - הוא הכניס רק 2.2 מיליון דולר ביום הבכורה, וזכה לביקורות מעורבות: יש מי שציינו אותו כאחד הסרטים החשובים של השנה ויש מי שחשבו שהוא סטריאוטיפי ונדוש. אף על פי כן, זהו סרט מרגש, המעביר בצורה מעודנת את סיפורי הפגיעה הקשים, וחושף את המערכת המסועפת והכוחנית שתומכת בפגיעות המיניות. וזה, אולי, המסר החשוב של הסרט: בחברה מתוקנת לא קונים שתיקה בכסף, כפי שמוכיחות הנשים העומדות מאחורי התחקיר והסרט.