הממשלה אישרה את מינויו של הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל

אלוף הרצי הלוי ייכנס לתפקיד הרמטכ"ל בינואר 2023 לאחר תהליך חפיפה • שר הביטחון בני גנץ הביא את מינויו של הלוי לאישור הממשלה לאחר אישורה של היועמ"ש להקמת ועדת מינויים בראשות זמנית סמוך למועד הבחירות

אלוף הרצי הלוי / צילום: דובר צה''ל
אלוף הרצי הלוי / צילום: דובר צה''ל

הממשלה אישרה הבוקר (א'), כעשרה ימים לפני הבחירות, את מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. הלוי ייכנס לתפקידו לאחר הליך חפיפה בינואר 2023 ויחליף בתפקיד את הרמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי. 

● הממשלה אישרה את מינויו של השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ליו"ר הוועדה למינוי בכירים 
גנץ קבע: אלף הרצי הלוי יהיה הרמטכ"ל ה-23

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מביאים היום לממשלה את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ למינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, האלוף הרצי הלוי. האתגר המרכזי לא השתנה: אויבינו לא רוצים בקיומה של מדינת ישראל, ועלינו להיות תמיד ובכל רגע נתון חזקים יותר, מתוחכמים יותר ונחושים יותר מהם. אנחנו צריכים גם להיות שונים מהם. לשמור על צבא מוסרי. לשמור על ערכים דמוקרטיים. לוודא שמי שמרים יד על חייל או מפקד בצה"ל, ייענש במלוא חומרת הדין.

"המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל. האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל".

את מינויו של הלוי הביא לממשלה שר הביטחון בני גנץ, לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה אישרה הקמת ועדת מינויים בראשות זמנית לאישור המינוי, הגם שמדובר בתקופת בחירות וכה סמוך אליהן.

שר המשפטים גדעון סער אמר בישיבה כי "אני מבקש לברך על ההחלטה של שר הביטחון להביא את מינויו של האלוף הרצל הלוי. ההחלטה לבצע את המינוי היא ההחלטה הנכונה. היא מבטיחה יציבות תפקודית ותכנונית לצה"ל בתקופה לא פשוטה שיש בה הרבה חוסר ודאות מסוגים שונים".

סער ביקש גם למתוח ביקורת על האופוזיציה, והוסיף: "הדברים שנשמעים מהאופוזיציה (כמו דבריו של ח"כ שמחה רוטמן) ממשיכים לפגוע ביסודות הממלכתיים של המדינה ומאיימים לגרור גם את צה"ל למחוזות מסוכנים של פוליטיזציה. המתקפה המופקרת של מפלגות האופוזיציה בגוש נתניהו מאיימת לא רק על מערכות אכיפת החוק במדינה, אלא גם על כלל המערכות, כולל הביטחוניות כגון צה"ל והמשטרה. ראינו את זה גם ביחס שניתן להמלצות מערכת הביטחון בהקשר להסכם עם לבנון".