אחרי המפולת באג"ח: ג'י סיטי במו"מ למכירת נכסים ב-1.8 מיליארד שקל

קבוצת הנדל"ן המניב, לשעבר גזית גלוב, מנסה לעצור את המפולת במחירי ניירות הערך שלה: במו"מ למכירת שישה נכסים בהיקף כספי כולל של כ-1.8 מיליארד שקל, כאשר 40% מהתמורה צפויה להתקבל השנה

חיים כצמן / צילום: יונתן בלום
חיים כצמן / צילום: יונתן בלום

קבוצת הנדל"ן המניב ג'י סיטי  (לשעבר גזית גלוב) מנסה לעצור את המפולת במחירי ניירות הערך שלה. החברה, שבשליטת חיים כצמן, דיווחה היום (ג') למשקיעים כי היא נמצאת בשלבי משא-ומתן מתקדמים ביחס למכירת שישה נכסים בהיקף כספי כולל של כ-1.8 מיליארד שקל, בדומה לשוויים בספרי החברה. 

תשואות האג"ח של כצמן זינקו: "לחץ על ג'י סיטי למימוש נכסים משמעותי"
ירידות חדות בניירות הערך של חיים כצמן; האג"ח בתשואה דו-ספרתית  

"החברה מעריכה כי תשלים חלק מעסקאות המכירה עד תום שנת 2022, וכי כ-40% מהתמורה הנ"ל עשויה להתקבל בחברה עד סוף השנה", כתבה הנהלת ג'י סיטי בהודעה למשקיעים.

עוד עולה מההודעה כי החברה-הבת ג'י סיטי אירופה (לשעבר אטריום) קיבלה מכתבי כוונות לא מחייבים ביחס לשלושה נכסים בהיקף כספי כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.

כמו כן, החברה-הבת בברזיל קיבלה מכתבי כוונות לא מחייבים ביחס לשני נכסים בהיקף כספי כולל של כ-180 מיליון שקל, ואילו בארה"ב מנהלת החברה הבת משא-ומתן ובדיקת נאותות למכירת נכס אחד בהיקף כספי כולל של 545 מיליון שקל.

לדברי החברה, מכירות אלה מתבצעות במסגרת תוכניתה האסטרטגית למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה בהיקף של כ-3.6 מיליארד שקל.

עוד מציינת ג'י סיטי כי היא העמידה למכירה נכסים נוספים בהיקף כספי כולל של כ-1.8 מיליארד שקל. באירופה הועמד למכירה נכס נוסף אחד בהיקף כספי של כ-820 מיליון שקל, בברזיל הועמד למכירה נכס אחד נוסף בהיקף כספי של כ-500 מיליון שקל, ואילו בארה"ב הועמד למכירה נכס אחד נוסף בהיקף כספי של כ-520 מיליון שקל.

עוד מציינת החברה כי ברשותה כ-9.1 מיליארד שקל של נכסים לא משועבדים (סולו מורחב), וכי היא פועלת לקבלת מימון מובטח בגין חלק מנכסים אלה. לדבריה, נכון לסוף ספטמבר 2022, יתרות הנזילות של החברה והחברות-הבנות בבעלות מלאה מסתכמות בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, מהם כ-1.3 מיליארד שקל מזומנים ושווי מזומנים, ניירות ערך סחירים ופיקדונות.