לקראת יום הטבעונות: באילו ערים מוותרים הכי הרבה על בשר?

1 בנובמבר הוא גם יום הטבעונות הבינלאומי, ולפי נתוני חברת סיבוס, במהלך שנת 2022 בוצעו בחברה כ־105 אלף הזמנות ממסעדות טבעוניות, לעומת 90 אלף במהלך 2021 כולה • וגם: משרד הפרסום שיטפל בתקציב שיאומי • אירועים ומינויים

ארוחה טבעונית / צילום: Shutterstock
ארוחה טבעונית / צילום: Shutterstock

לא רק יום בחירות: ב־1 בנובמבר חל יום הטבעונות הבינלאומי. בחברת סיבוס, המספקת לעובדי חברות פלטפורמה טכנולוגית עם מבצעים והטבות ממגוון מסעדות ברחבי הארץ, בדקו את הביקוש למוצרים טבעוניים ברחבי הארץ - ומצביעים על מגמת עלייה.

במהלך שנת 2022 בוצעו בסיבוס כ־105 אלף הזמנות ממסעדות טבעוניות, לעומת 90 אלף במהלך 2021 כולה. בנוסף, במהלך השנה נוספו 92 מסעדות טבעוניות וצמחוניות להיצע המסעדות שמהן ניתן להזמין באמצעות סיבוס, לעומת 60 מסעדות בשנת 2021. חמש הערים המובילות בהזמנת אוכל טבעוני ממוקמות בגוש דן ובשרון: תל אביב, פתח תקווה, הרצליה, חולון וכפר סבא.

שיתוף פעולה מעניין נרשם בין חברת הפודטק הישראלית Meat. The End, אשר מפתחת חומרי גלם שמדמים מוצרים מן החי במרקם ובטעם, לסניף ברגר קינג בדיזנגוף סנטר בתל אביב שהחליט לפתוח מסעדת פופ אפ טבעונית. התוכנית הייתה למכור במשך שבוע מנות מן הצומח כמו וג'י וופר ו־וג'י נאגטס, אך בעקבות הביקוש הגבוה שהוביל לעלייה של 100% במכירות, הסניף יהפוך לטבעוני לחודש שלם.

"היינו סינדרלה לא מוכרת מנס ציונה, עד שעשינו את ההשקה הראשונה של המוצרים עם ברגר קינג", מספר ד"ר ישי מישור, מנכ"ל ומייסד Meat. The End. "ההשקה התקיימה לאחר שקיבלנו מרשת ברגר הבינלאומית את אישורי התקינה, ויומיים אחרי שהחלה המכירה קיבלנו טלפון שהמוצרים אזלו. נכנסנו מיד לייצור באווירת חירום, ובימים אלו אנחנו עובדים מסביב לשעון".

מישור מסביר כי קצב הייצור הוא נושא מהותי בתעשיית הפודטק. "בבשר המתורבת, אחת השאלות החשובות היא כמה מהר אתה יכול להגיע במעבדה לייצור גדול. עכשיו אנחנו נמצאים בכושר ייצור של 3-4 טון ביום, וזה מאפשר לנו לצאת בשת"פים מסחריים".

תקציב שיאומי עובר לקניבל מדיה 

משרד הפרסום קניבל מדיה, בבעלות רז אבן צור ורוית בכמן, יטפל בתקציב הפרסום של מותג הסלולר שיאומי (XIAOMI) בישראל. היקף התקציב יעמוד על 5 מיליון שקל בשנה.

שיאומי מיובא לארץ על ידי קבוצת המילטון, והוא ממותגי הסמארטפונים והאלקטרוניקה הגדולים בעולם. בחטיבת הטלפונים נמכרים עשרות דגמים, כאשר החודש הושק דגם פרימיום חדש, XIOAMI 12T PRO, עם מצלמת 200 מגה פיקסל. חטיבת האלקטרוניקה כוללת טלוויזיות, שואבי אבק, שעונים חכמים, קורקינטים חשמליים ועוד.

קבוצת המילטון נמצאת בבעלות משפחת אהרוני, ומייבאת לארץ גם את המותגים מידאה וביסל. לאחרונה רכשה הקבוצה את EUM, יבואנית מכונות התספורות, תמורת כ־6 מיליון דולר.

לדברי רוני אהרוני, מנהלת השיווק קבוצת המילטון, "שיאומי הוא מותג שכל הזמן גדל ומתפתח לעוד קטגוריות, והבחירה בקניבל הגיעה כחלק מהגדילה שלנו פה בישראל, ולאחר עבודה משותפת מוצלחת על מותגים אחרים של הקבוצה".

מצנח הזהב

מאיה רדושינסקי מונתה לסמנכ"לית מכירות פרטיות של פרטנר. קודם לכן כיהנה כראש אגפי השירות, התפעול והתביעות בכללית מושלם.

מל לרוסה, 49, תכהן כמנכ"לית מרכז החדשנות של מרכז שניידר לרפואת ילדים.

נמרוד עמיר, 42, מונה לסמנכ"ל סייבר וחדשנות באינטגריטי תוכנה.

ענבר אמיתי מונתה למנהלת שיווק בחברת הדאטה סנאופלייק ישראל.

ד"ר עמרי הרצוג מונה למנהל האקדמי של המכללה האקדמית ספיר.

פרופ' מיכל פרנס מונתה לסגנית נשיא המכללה האקדמית תל־אביב־יפו.

עינב כהן מונתה לסמנכ"לית שיווק ומכירות באפי קפיטל נדל"ן.

חדשות טובות

מאות פצועי צה"ל ורוכבים מרחבי העולם השתתפו במסע אופניים בדרום הארץ, וגייסו כ־3 מיליון שקל באמצעות אגודת הידידים בקנדה לבתי הלוחם של ארגון נכי צה"ל.