2022 תכף מסתיימת: מתי ייפתח הסניף הראשון של סבן אילבן?

אלקטרה צריכה הודיעה לפני כשנה על הבאת רשת סבן אילבן לישראל, אך לא הודיעה על מועד חדש לאחר שהמקורי נדחה • עפ"י הערכות, הרשת עשויה להגיע במהלך אמצע דצמבר • אירועים ומינויים

סניף של סבן אילבן בשבדיה / צילום: Shutterstock
סניף של סבן אילבן בשבדיה / צילום: Shutterstock

בשנים האחרונות ממתגות עצמן חנויות הנוחות בתחנת הדלק כאלטרנטיבה משמעותית לרשתות המזון המהיר. בארה"ב, למשל, סבן אילבן כוללת כ־9,500 חנויות, יותר מטאקו בל (7,600), בורגר קינג (כ־7,200) ו־ונדיס (כמעט 6,000).

לפי נתוני פורבס, מכירות המזון בחנויות הנוחות עלו ביותר מ־20% מאז 2019, והנתח שהן צפויות לקחת ממכירות מסעדות המזון המהיר עוד יגדל. בדוח חדש של חברת קרדליטיקס, שמספקת שירותי ניתוח וזיהוי טרנדים בתחום הקניות בקרב צרכנים, צוין כי חלק מהיתרונות של חנויות הנוחות הם מגוון רב יותר של מוצרים וזמני המתנה קצרים יותר. למשל, זמן ההמתנה להזמנה במסעדת מזון מהיר עומד בממוצע על 7 דקות, בזמן שבחנויות הנוחות הוא עומד על כ־4 דקות.

כל הנתונים הללו לא נעלמו מעיני המנהלים של אלקטרה צריכה, שלפני כשנה הודיעו על הבאת רשת סבן אילבן לישראל בניהולו של אבינועם בן מוחה. בתחילה דובר על תאריך פתיחה החופף את שם הרשת, כלומר 7/11, אולם כעת נראה שהמועד נדחה. עדיין לא הוכרז מועד רשמי חדש, אולם לפי מספר גורמים הסניף הראשון ייפתח דווקא ברחוב דיזנגוף בתל אביב (ולא בתחנת דלק) ב־15 בדצמבר.

נזכיר כי ההסכם בין אלקטרה צריכה לרשת העולמית נוגע לתקופה של 20 שנים, עם אופציה להארכה ל־50 שנים נוספות, ומדבר על פתיחת כ־400 חנויות בארץ, 300 מהן במודל של זכיינות. לפי מצגת המשקיעים ממאי האחרון, עוד השנה יושקו החנויות הראשונות בישראל, חלקן בתחנות דלק, ועד 2025 צפויות להיפתח 200 חנויות.

צפי ההכנסות עומד על כמיליארד שקל בתוך ארבע שנים, והחברה צפויה להשקיע כ־100 מיליון שקל בשלוש שנים. גודל הסניפים יעמוד על 50-250 מ"ר, והם יציעו כאלף מוצרים של המותג הפרטי (7 סלקט) ומוצרי צריכה לצד מזון טרי.

באלקטרה צריכה לא מסרו תגובה.

אזור התעשייה

רמי לוי נכנס לאקדמיה

הסופרמרקטים נכנסים לאקדמיה: המרכז האקדמי למשפט ולעסקים יציע מסלולי התמחות חדשים במנהל עסקים בשיתוף עם ארבע חברות: רשת רמי לוי שיווק השקמה, חברת הנדל"ן אזורים, חברת הייעוץ BDO ויפעת מידע לעסקים.

במסגרת התוכנית, סטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים ישלבו בין לימודים תיאורטיים להתנסות מעשית בקמעונאות, נדל"ן, אחריות תאגידית ומקורות מידע עסקי. כך, למשל, במסלול הקמעונאות יקחו חלק מרצים מובילים מקרב שדרת הניהול של רשת רמי לוי, לצד גורמי מפתח מחברות מובילות נוספות במשק.

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
 רמי לוי / צילום: תמר מצפי

"בעצמי אני דיסלקט, סיימתי בסך הכול שמונה שנות לימוד", אומר רמי לוי. "הגעתי לאן שהגעתי בגלל שהצטיינתי בפן המעשי. אם הייתה לי גם התיאוריה, השמיים היו הגבול.

"אני מאמין שמי שלומד ומחבר ידע תיאורטי ומעשי יכול להצליח פי מאה, ומתוך ההתנסות האישית שלי החלטתי שבמקום שאני יכול לתמוך באנשים שרוצים ללמוד ולהצליח, להשלים את מה שהיה חסר לי בעבר - אהיה שם כדי לעזור".

בראש התוכנית עומד ד״ר שמואל כהן, דיקן הפקולטה למנהל עסקים.

המיזוג החדש של אקס ליבריס 

חברת האד־טק אקס ליבריס, שמספקת פתרונות תוכנה לספריות אקדמיות ולאומיות ברחבי העולם, מתאחדת עם חברת Innovative Interfaces. בראש החברה הממוזגת יעמוד יריב קורש. עופר מוסרי, מנכ"ל אקס ליבריס היוצא, יישאר בחברה עד סוף השנה.

מדובר בשתי חברות בת של Clarivate, הפועלת להאצת פתרונות חדשניים בתחומים כמו אקדמיה וממשל, מדעי החיים, מערכות בריאות, צרכנות, ייצור וטכנולוגיה. השילוב ביניהן נועד לתת הצערת ערך משמעותית יותר בתחום התוכנה, עם עשרות מוצרים בתחום הספריות, למידה, ומעורבות סטודנטים.

יריב קורש, מנכ''ל אקב ליבריס ואינובייט / צילום: יח''צ
 יריב קורש, מנכ''ל אקב ליבריס ואינובייט / צילום: יח''צ

לקורש יש ניסיון של יותר משני עשורים בתפקידי ניהול גלובליים. בשלוש השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל אינובייטיב אינטרפייסס, ולפני כן במשך כעשור מילא מספר תפקידים בנייס העולמית, כשהאחרון מביניהם היה סמנכ"ל מכירות.

לאחרונה חתמה אינובייטיב אינטרפייסס על עסקת ענק עם מועצת הספריות הלאומית של סינגפור, שמוערכת בעשרות מיליוני דולרים.

חדשות טובות 

בערב הגאלה השנתי של עמותת ידידי מרכז רפואי מאיר, שהוקדש למכון האונקולוגי החדש והתקיים בנוכחות נשיא המדינה, נתרמו כ־3 מיליון שקל.

יורם נאור, דוד בן בסט, יוחנן לוקר,ד''ר ירון מושקט ואבי בוסקילה בערב הגאלה השנתי במרכז רפואי מאיר / צילום: מוטי וגמן
 יורם נאור, דוד בן בסט, יוחנן לוקר,ד''ר ירון מושקט ואבי בוסקילה בערב הגאלה השנתי במרכז רפואי מאיר / צילום: מוטי וגמן