בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות בסיום יום תנודתי בוול סטריט; לייבפרסון קפצה ב-24%

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 1.1% • התשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב בירידה: התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.14% • ירידות חדות נרשמו בחוזים על הנפט והגז הטבעי • הביטקוין צנח ב-12% ונסחר סביב 18,230 דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום תנודתי בוול סטריט ננעל בעליות. מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-1%, ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.5%. 

עליות בולטות רשמו סולאראדג', לייבפרסון, רדוור, אמג'ן, בואינג ואנבידיה.

מניית קוינבייס גלובל  צנחה ב-11% על רקע הירידות החדות בקריפטו והעסקה במסגרתה רכשה בורסת הקריפטו הגדולה בעולם בייננס את המתחרה FTX, בעקבות חשש לעתידה של השנייה. "המעגל הושלם, והמשקיעים הראשונים והאחרונים של FTX זהים: הגענו להסכמה על עסקה אסטרטגית עם בייננס", צייץ סם בנקמן-פריד, מייסד FTX הערב.  

21:42

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת: מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.6%, ואילו מדד הנאסד"ק עבר לירידה קלה. 

ירידות חדות נרשמות בחוזים על הנפט והגז הטבעי: חוזה על נפט מסוג ברנט יורד ב-2.3% למחיר של 95.7 דולר לחבית, החוזה על נפט מסוג WTI צונח ב-2.7%, והחוזה על הגז הטבעי נופל ב-12%. 

בשוק הקריפטו, הביטקוין צונח ב-12% ונסחר סביב 18,260 דולר, והאת'ריום נופל ב-18% ונסחר סביב 1,310 דולר.

20:04

נמשכות העליות בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-1.5%, ומדד הנאסד"ק מטפס בשיעור דומה.

לייבפרסון  מזנקת ב-19% לאחר הדוחות שפרסמה. נייס  עולה ב-3.3% לקראת פרסום דוחותיה ביום חמישי.

כלכלני אופנהיימר מעדכנים את ההמלצה על חברת סולאראדג'  לאחר פרסום דוחותיה ואומרים כי החברה "פרסמה תוצאות חזקות, על אף השפעה שלילית של שערי חליפין ושרשראות אספקה, עם צמיחה חזקה במיוחד במכירות הסוללות, מוצרים שהופכים למנוע צמיחה משמעותי. החברה נהנית מביקושים חזקים במיוחד באזורי אירופה, נוכח הביקוש הגובר לפתרונות האנרגיה החלופית במסגרת התמודדות עם הפסקת השימוש במקורות אנרגיה מרוסיה. אנו מעודדים מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי, לאחר מספר רבעונים של ירידה, מעדכנים את תחזיותינו וממשיכים לדרג את מניית SEDG בהמלצת Outperform תוך הורדת מחיר יעד מ-400 ל-379 דולר בהתאם לירידה ברמת המכפילים בשוק".

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 1.1%. בוול סטריט העליות מתחזקות: מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-1.5%, ומדד הנאסד"ק מטפס בכ-1.6%.

עליות בולטות רושמות בין השאר פאלו אלטו נטוורקס  פייפאל, AMD , אנבידיה, בואינג  וקוואלקום.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות סייברארק , טבע , נייס, לייבפרסון , קורנית דיגיטל  ומאנדיי .

התשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב בירידה: התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ל-4.14%, והתשואה על האג"ח לשנתיים יורדת ב-5 נקודות בסיס ל-4.67%.

17:08

עליות בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.6%, ומדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.1%.

עליות בולטות רושמות אפלייד מטריאלס  דו פונט, אמג'ן , מוזאיק  ואנבידיה .

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות לייבפרסון, רדוור , סלינה , נייס  וקמטק .

16:40

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, ומדד הנאסד"ק יורד בכ-0.2%.

סולאראדג'  מזנקת ב-18% לאחר הדוחות שפרסמה. מנגד, ליפט  צונחת ב-17% אחרי שעקפה את תחזית הרווח (10 סנט למניה), אך פספסה בהכנסות (1.05 מיליארד דולר לעומת תחזית של 1.06 מיליארד דולר). 

טסלה  ממשיכה לאבד גובה ויורדת בעוד 4%. 

● הישראלית בוול סטריט שמרוויחה ממשבר האנרגיה באירופה

14:40

האווירה בוול סטריט מתבהרת, והחוזים עברו לעליות של עד 0.4%. במסגרת המסחר המוקדם ממשיכות לבלוט לרעה ליפט, טריפ אדווייזר וטייק טו אינטראקטיב שיורדות בשיעורים דו-ספרתיים חדים.

באירופה נמשכת המגמה המעורבת. דאקס עולה ב-0.3%, פוטסי וקאק צמצמו את הירידה לפחות מ-0.1%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של עד 1% במחירי הנפט הגולמי. החוזים על הנפט האמריקאי נסחרים תמורת 90.8 דולר לחבית, והחוזים על הברנט נסחרים תמורת 97.2 דולר.

בשוק הקריפטו נמשכות הירידות החדות. הביטקוין מאבד 5.2%, ושערו 19.6 אלף דולר, והאתריום יורד ב-6.5% ל-1,477 דולר. הדוג'קוין צונח בכמעט 15% ל-10 סנט בלבד.

12:50

היום יתקיימו בחירות האמצע בארה"ב, ובהן מרבית המדינות יבחרו את המושלים ואת הנציגים בקונגרס. עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, התייחס לכך בסקירתו. "על-פי הסקרים האחרונים, הרפובליקנים צפויים להשיג את הרוב בבית הנבחרים, כאשר הזינוק באינפלציה יוביל לאיבוד הרוב הדמוקרטי. מנגד, המרוץ בסנאט צמוד, והסיכויים להכרעה קטנים. איבוד הרוב הדמוקרטי על שני בתי הקונגרס יסיר את האפשרות להעלאת מס החברות והגדלת ההוצאה הממשלתית בשנה הבאה (אלא אם נראה הסכמה גורפת - סיכוי נמוך). פיצול הכוח בין המפלגות (כפי שנראה כרגע בסקרים) יקטין את הסיכויים לחקיקה משמעותית שתומכת או פוגעת בשוקי ההון.

"לא משנה מה יהיו התוצאות, הדבר לא ימנע מהבנק המרכזי להגיע לריבית של כ-5% בשנה הבאה ולצמיחה שלילית עד אפסית בשנת 2023. הבנק המרכזי בארה"ב התחיל להעלות את הריבית באיחור, אך הוא משלים את הפער במהירות. נגיד הפדרל ריזרב ציין בטון ניצי כי הם מתמקדים בשאלה לאיזו רמה הריבית צריכה להגיע, וכי הם סבורים שהיא גבוהה יותר ממה שהעריכו בפגישה הקודמת. לכן סביר שבהחלטה הבאה נראה עדכון כלפי מעלה של תחזית הריבית, לצד עדכון נוסף כלפי מטה של תחזית הצמיחה".

11:30

המסחר באירופה מתקיים במגמה מעורבת, לאחר שמדד דאקס עבר לעלייה של 0.2%, וגם באמסטרדם, בציריך ובשטוקהולם נרשמות עליות במדדי המניות המרכזיים. מדדי פוטסי הבריטי וקאק הצרפתי נסוגים בכ-0.3% כל אחד.

במסגרת המסחר המוקדם בוול סטריט נרשמות תנודות חדות בקרב החברות שפרסמו דוחות אמש. סולאראדג' הישראלית כאמור בעדכון קודם מזנקת בקרוב ל-10%, ואילו חברת הנסיעות השיתופיות Lyft  צונחת ב-18% אחרי שעקפה את תחזית הרווח (10 סנט למניה) אך פספסה בהכנסות (1.05 מיליארד דולר לעומת תחזית של 1.06 מיליארד דולר).

בעלת אתר התיירות הפופולרי Tripadvisor  צוללת בקרוב ל-20% בעקבות החמצת תחזית הרווחים. החברה דיווחה על רווח מתואם למניה של 28 סנט, כאשר האנליסטים ציפו לרווח מתואם למניה של 38 סנט. ההכנסות, לעומת זאת, הסתכמו ב-459 מיליון דולר, לעומת צפי של 442 מיליון דולר.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית. מדד דאקס מאבד כ-0.3%, פוטסי הבריטי יורד ב-0.6%, וקאק הצרפתי ב-0.5%. במקביל, נרשמות ירידות של 0.1%-0.3% במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט.

לייבפרסון  הדואלית פרסמה את דוחות הרבעון השלישי ודיווחה על הפסד של 56 סנט למניה (גבוה ב-2 סנט מהתחזיות וגבוה בכמעט 20% מההפסד ברבעון המקביל אשתקד). לצד זאת החברה עקפה את תחזית ההכנסות, שהסתכמו ב-129.5 מיליון דולר ברבעון (עלייה של 9.5% בהשוואה לאשתקד). החברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית לטווח של 517-521 מיליון דולר.

בהונג קונג התמתנו הירידות, ומדד הנג סנג ננעל בירידה של כ-0.3%.

09:10

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בעלייה של 1.25%, כאשר תאגיד הפיננסים סופטבנק בלט בזינוק של 5% במחזור גבוה. בפסגת המדד מניית ימאהה שזינקה ב-12.8% לאחר הדוחות. בסין ננעל המסחר במגמה שלילית, מדד שנגחאי ירד ב-0.4%, ושנזן נחלש ב-0.9%. באוסטרליה עלה מדד הדגל ASX ב0.4%, ובדרום קוריאה הקוספי התקדם ב-1.1%. בהונג קונג נמשך המסחר, ומדד הנג סנג יורד בכ-0.4%.

בוול סטריט נרשמת יציבות במסחר על החוזים העתידיים, וגם בשוק האג"ח הממשלתיות התנודות בשיעורים קלים בלבד.

07:25

מדדי המניות העיקריים באסיה נסחרים במגמה מעורבת. מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-1.3%, הקוספי בסיאול מוסיף 0.9%, וגם בטייוואן ובאוסטרליה המדדים עולים. לעומת זאת, בהונג קונג יורד מדד הנג סנג ב-0.6%, וגם בשנזן ובשנגחאי המגמה שלילית.

בטוקיו מתחזק סופטבנק ביותר מ-5%, וגם יצרניות הרכב בולטות לטובה, בהן מיצובישי מוטורס שקופצת בקרוב ל-3% במחזור המסחר הגבוה במדד. גם ניסאן וטויוטהמטפסות, וכמו כן ימאהה מזנקת ביותר מ-12% לאחר שפרסמה דוחות ועקפה את התחזיות בשורת ההכנסות והרווח. בהונג קונג מניות הטכנולוגיה מאבדות גובה, בהן עליבאבא ושיאומי.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חדות. הביטקוין צונח בקרוב ל-6% ומגיע לרמה של 19.6 אלף דולר, והאת'ריום נחתך ב-7% ונסחר סביב 1,474 דולר. ירידות חדות בשיעורים דו-ספרתיים נרשמות במטבעות הקטנים יותר כמו סולנה, דוג'קוין ושיבה אינו.

בוול סטריט נרשמות תנודות קלות בלבד במסחר על החוזים העתידיים, וזאת לאחר נעילה ירוקה בניו יורק אמש. גם תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו אתמול, והן ממשיכות לטפס גם הבוקר. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות ל-4.23%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ל-4.73%. המשקיעים דרוכים לקראת בחירות אמצע הכהונה בארה"ב, שיתקיימו היום ויכריעו למי יהיה הרוב בקונגרס, וכן ממתינים לפרסום נתוני האינפלציה ביום חמישי.

אמש הסתיים יום המסחר בעליות של כ-1% ומעלה במדדים המרכזיים. הדאו ג'ונס קפץ ב-1.3%, ה-S&P 500 עלה ב-1%, והנאסד"ק הוסיף כ-0.9%. הדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" על גל הפיטורים הענק המסתמן במטא (פייסבוק)  הקפיץ את המניה ב-6.5%.

עונת הדוחות נמשכת בארה"ב, והיום יתפרסמו דוחות וולט דיסני, אוקסידנטל פטרוליום, AMC ועוד. במהלך השבוע יצטרפו למבול הדיווחים הישראליות פלייטיקה, טאבולה, אמדוקס, למונייד, גלובל-אי, פייבר, ריסקיפייד, קורנית ועוד. 

אמש לאחר סיום המסחר התפרסמו דוחות סולאראדג'  הישראלית (שאינה נסחרת בתל אביב), אשר הכתה את התחזיות בשורה העליונה, ובתגובה זינקה מנייתה ביותר מ-10% בשלב המסחר המאוחר. החברה רשמה הכנסות שיא של 836.7 מיליון דולר, כשהצפי היה ל-823 מיליון דולר; והרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-91 סנט למניה בדילול מלא, כשהאנליסטים ציפו ל-1.46 דולר.