הצופים בוחרים בהומור: הטורטלים ואדיר מילר עושים את העבודה בשביל קופות החולים

הפרסומות האהודות ביותר השבוע שייכות לקופ"ח מאוחדת ולקופ"ח מכבי - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של פרטנר עם סטטיק וג'ורדי היא היחידה מבין כל חברות התקשורת שמתברגת השבוע לדירוג, והיא גם הזכורה ביותר

"הטורטלים" בקמפיין של קופת חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך
"הטורטלים" בקמפיין של קופת חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך

אחרי מספר שבועות שבהם הקמפיינים הפיננסיים כיכבו על המסך והתקבעו בתודעת הצופים, השבוע חוזרות קופות החולים לקדמת הבמה: מאוחדת עם "הטורטלים" (אסי כהן ועלמה זק) ומכבי עם אדיר מילר. שתי הפרסומות מבוססות קודם כל על הומור, ואולי משום כך הן גם האהודות ביותר - "הטורטלים" במקום הראשון עם 26.3% (שיעור גבוה מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהודות העומד על 20%), ומילר עם 14.9%. 

פרופסור מרייכמן בחן מאות פרסומות, ויש לו מסקנה אחת ברורה 

במאוחדת בחרו הפעם לקדם את הטיפול בילדים באמצעות הטייטו, והפרסומת הנוכחית מבוססת כמעט כולה על הפאנצ'ים של אסי כהן. "כבר לא צריך להניח את הילד על המיטה של הרופא על הנייר סופג, כמו איזה שניצל", הוא מסביר, בשפה שכל-כך מזוהה עם הדמות הנובורישית שנולדה ב"ארץ נהדרת". כמו בפרסומות הקודמות בקמפיין, שהיו מבוססות על אירוע יומיומי שקורה לדמויות, גם כאן יש סיפור שכמעט כל הורה יכול להתחבר אליו ולדמיין את עצמו בסיטואציה.

אדיר מילר חוזר בסרטון עם הומור מכיוון אחר - הפרסומת משתמשת בעובדה ששמה של קופת החולים מכבי משויך גם לקבוצות ספורט רבות, והופכת את מילר למעודד של מטופלים. "תן לו כדור", "היא לא נגעה בו, זה הכול הצגה" ו"מי שלא קופץ..." הם רק מהביטויים שמאפיינים אוהדי ספורט ויכולים לכאורה להתאים גם בסיטואציות רפואיות. אומנם הפרסומת מתמקמת במקום השביעי בלבד מבחינת זכירות, אולם כאמור היא זוכה לאהדה גבוהה. זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, עם 1.3 מיליון שקל.

הפרסומת של פרטנר עם סטטיק וג'ורדי היא היחידה שמתברגת השבוע בדירוג מבין כל חברות התקשורת. גם הפעם היא הזכורה ביותר (עם 8.2%, נמוך מהממוצע החצי-שנתי שעומד על 11.5%), אך נמצאת רק במקום הרביעי מבחינת אהדה - במשותף עם דלתא.

חברת ההלבשה התחתונה עלתה בפרסומת חדשה עם אליאנה תדהר שמציגה את קולקציית הפיג'מות המשפחתית. היא עושה זאת עם דמות המורה השחוקה, אך בעזרת מוזיקה קליטה ברוח התקופה, שבקלות הייתה משתלבת בפלייליסט הישראלי העכשווי, היא מצליחה להתברג במקום הרביעי מבחינת זכירות.

 
  

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום צונחת מ-34 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-30 מיליון שקל השבוע.

מתלבשות על המסך

שלוש חברות אופנה מתברגות השבוע במדד: דלתא, רנואר ופוקס.

מאמינים במסיבה עצמה

הפרסומת של סופר-פארם היא היחידה שלא מבוססת על פרזנטורים או על דמויות מוכרות.