עורכי הדין מנסים לפצח את דיני העבודה מהבית

משרד עורכי הדין הרצוג, בשיתוף פירמת עורכי הדין הבינלאומית DLA PIPER וארגון היועצים המשפטיים ACC, ערכו השבוע כנס בנושאי ניהול עובדים • חברת הבת של אלקטרה, הלמן אלקטריק, זכתה במכרז של עיריית ניו יורק למתן שירותי הנגשה קולית להולכי רגל עיוורים • אירועים ומינויים

מימין:נ ג'רמי לוסטמן, אורלי ג'רבי, מוריה תם-הרשושנים, ג'וני צ'וי, קאי בודנסטד ואיאן סקינר / צילום: דוד רוזנטל
מימין:נ ג'רמי לוסטמן, אורלי ג'רבי, מוריה תם-הרשושנים, ג'וני צ'וי, קאי בודנסטד ואיאן סקינר / צילום: דוד רוזנטל

ניהול עובדים בעידן הגלובלי הוא נושא שמטריד לא מעט חברות וארגונים, וכפועל יוצא מכך, גם את עורכי הדין שלהם. משרד הרצוג, בשיתוף פירמת עורכי הדין הבינלאומית DLA PIPER וארגון היועצים המשפטיים ACC, ערכו השבוע כנס בנושא, בהשתתפות בכירים מסין, ארה"ב, איחוד האמירויות, איטליה, בריטניה, גרמניה וספרד - שדנו, בין היתר, בחידושים בתחום, באפשרויות לסיום עבודה ובעבודה מרחוק.

לאחרונה מקבלת העבודה מהבית עוגן משפטי במספר מדינות, אולם מתברר כי אין תמימות-דעים בנושא. עו"ד קאי בודנסטד, שותף מנהל וראש מחלקת דיני עבודה במשרד DLA PIPER המבורג, טען בכנס כי "על מקומות עבודה לשלם עבור הוצאות העבודה מהבית של כל עובד. בין ההוצאות המוכרות נמנים חשבונות חשמל, מים, אינטרנט ואף השתתפות שכר דירה".

עו"ד ג'וני צ'וי, ראש מחלקת דיני עבודה במשרדי DLA PIPER בייג'ינג, הסבירה כי אצלם הכיוון הפוך: "סין אינה מחשיבה את העבודה מהבית כנורמה. בימים אלה מקובל שרק מי שנמצא בבידוד יכול לעבוד הרחק מהמשרד".

ומה בישראל? לדברי עו"ד אביגיל בורוביץ, שותפה במחלקת דיני עבודה במשרד הרצוג, "בישראל אין לעובד זכות מוקנית להשתתפות המעסיק בהוצאות עבודה מהבית. עם זאת, ככל שלעובד יש כוח מיקוח רב יותר, עם הזמן השינוי בנושא פשוט יקרה בשטח. כיום כבר ישנה פרקטיקה של מתן שובר לעובדים לרכישת ציוד לעבודה מהבית". 

אלקטרה והקשר לעיוורים בניו יורק

קבוצת אלקטרה מרחיבה את פעילותה בארה"ב: חברת-הבת הלמן אלקטריק זכתה במכרז של עיריית ניו יורק למתן שירותי הנגשה קולית להולכי רגל עיוורים או מתקשים בראייה, שבמסגרתו יותקנו מערכות הנגשה במאות צמתים במנהטן ובסטטן איילנד. היקף הפרויקט מוערך ב-215 מיליון שקל, ותקופת הביצוע תימשך כשלוש שנים.

מדובר במכרז ראשון מתוך שורה של מכרזים נוספים הצפויים להתקיים בשנים הקרובות להנגשה קולית של צמתים ברחבי ניו יורק. מבחינת אלקטרה, הזכייה במכרז עשוי להוות מקפצה למכרזים הבאים ולהגדלת מספר הפרויקטים שהיא מבצעת באזור.

אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, נכנסה לארה"ב בסוף 2018, עם רכישת השליטה (51%) בהלמן אלקטריק ובגילטון אלקטריקל, המעסיקות מאות עובדים בתחומי האלקטרו-מכניקה. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של 2022 עמדו על 5.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי עמד על 190 מיליון שקל (עלייה של כ-60% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד).

איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני
 איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני

משרד מיתר עורכי דין פותח פרקטיקת פטנטים

משרד עורכי הדין מיתר, שהוא הגדול ביותר בישראל, פותח פרקטיקת פטנטים חדשה במחלקת הטכנולוגיה והקניין הרוחני של המשרד. המשרד, שבו מועסקים כ-450 עורכי דין ו-60 מתמחים, מצרף לשורותיו עשרה אנשי צוות חדשים, בהם עורכות ועורכי פטנטים.

הצוות יכלול 3 שותפים - ד"ר לאה מאראש, עורכת פטנטים המתמחה בתחומי הפארמה, הפודטק, האגריטק והביוטק; ד"ר קרן חגי, עורכת פטנטים המתמחה בתחומי הביוטק, האגריטק, הגנטיקה והפודטק; ועו"ד זהר אליעזרי, עורך פטנטים המתמחה בטכנולוגיות בתחום הפיזיקה והמכניקה.

לדברי השותף עו"ד דני גבע, "חיזוק תחום הפטנטים הוא צעד נוסף בהתפתחות של משרד מיתר ויאפשר לנו להרחיב את המעטפת המשפטית והמקצועית שאנחנו מספקים ללקוחותינו תחת קורת-גג אחת".

מנצח הזהב

גדעון שמואל מונה למנכ"ל סופרסמארט, המפתחת מערכות אוטומציה מתקדמות לרשתות קמעונאיות.

אבי טובול, 42, מונה למנכ"ל Sunglass Hut ישראל מקבוצת לוקסוטיקה.

מיכל בן חיים אלעזר מונתה לסמנכ"לית השיווק של איקאה ישראל. קודם לכן כיהנה כראש מערך המוצרים והחדשנות של סודהסטרים העולמית.

רוני אלרואי מונה לסמנכ"ל כספים וחבר הנהלה בקבוצת קלי, העוסקת בהסדרים פנסיוניים.

ליאור זיסמן מונה לסמנכ"ל הלקוחות של הסטארט-אפ Joyned. קודם לכן כיהן כמנכ"ל פלייטק ישראל.

גיא בן-בסט מונה לסמנכ"ל הכספים ב-GrowthSpace, שפיתחה פלטפורמת AI לפיתוח עובדים.

יעקב גאון, 45, מונה לסמנכ"ל מכירות ושיווק של ONE balink, מקבוצת וואן טכנולוגיות.

דוד לוטן בולוטניקוף מונה לסמנכ"ל ניהול מוצר בדילטייל (Dealtale) המפתחת פלטפורמה לשיפור מסעות לקוח. אוהד לוינקרון-פיש ישמש סמנכ"ל בינה מלאכותית, ואלון כספי יכהן כסמנכ"ל מחקר ופיתוח. 

דוד לוטן בולוטניקוף, אוהד לוינקרון-פיש ואלון כספי / צילום: ג'ודי הסלברג
 דוד לוטן בולוטניקוף, אוהד לוינקרון-פיש ואלון כספי / צילום: ג'ודי הסלברג

חדשות טובות

פתחון לב ו-eBay משתפים פעולה בנובמבר: כל תרומה שתגיע במהלך החודש לארגון המסייע לאנשים ברכישת מזון וציוד בסיסי, תוכפל בידי ענקית המסחר המקוון.