אריה דרעי בדרך לאוצר? הודיע רשמית לנתניהו שהוא מעוניין בתפקיד

כפי שפורסם בגלובס, יו"ר ש"ס אריה דרעי התקרב לבחירה במשרד האוצר בהתאם להצעת בנימין נתניהו • צוות המו"מ של הליכוד: גילינו על דרישת דרעי מהודעת ש"ס לעיתונות • המו"מ מול יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הופך מורכב יותר - האם יקבל את תיק הביטחון?

יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע הבוקר (ה') ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו כי הוא דורש לקבל לידיו את תיק האוצר. כפי שפרסמנו ביום חמישי האחרון, דרעי התקרב להחלטה לקחת את האוצר בהתאם להצעה שהעביר אליו נתניהו. בצוות המשא-ומתן של הליכוד מציינים למדו על דרישת דרעי מההודעה לעיתונות. 

ימין או שמאל כלכלי: המאבק על האוצר מגלם התנגשות בין שתי תפיסות מנוגדות 
ההסכמים הקואליציוניים: מתחזקת ההערכה שדרעי בדרך לאוצר 
מסלול עוקף בג"ץ? דרעי ונתניהו שוקלים דיל שאפתני במיוחד | בלעדי
תיק אחד, חמישה מועמדים: המרוץ המתחמם למשרד האוצר 

באופן הזה, המשא-ומתן מול יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הופך מורכב יותר שכן הוא דורש לקבל לידיו את תיק הביטחון ומותיר את נתניהו כמעט ללא תיקים בכירים לאנשיו. יש לציין כי דרעי יידרש קודם לעבור את המשוכות המשפטיות בדרך לכהונתו כשר לאחר עסקת הטיעון שחתם עם היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט.

בציונות הדתית הגיבו בפקפוק לדרישתו של דרעי וציינו שוב את החלופה שאותה דורש סמוטריץ' במקרה שאכן דרעי יצעד אל משרד האוצר. בליכוד יצאו נגד נתניהו וטענו כי דרעי יממש מדיניות שמאל כלכלי בניגוד להבטחותיו של נתניהו במערכת הבחירות. אלא שיש לציין כי גם בעבר נתניהו לא היסס להכניס למשרד האוצר אנשים כמו כחלון, שקידמו מדיניות יותר חברתית חרף הצהרות הליכוד.

נתניהו מעוניין לצעוד למשרד רה"מ, את היעד הזה הוא צריך להשיג כשהשותפים לצדו מרוצים ולכן השאלה הגדולה היא מה יעשה עם סמוטריץ'. גורמים פקידותיים טענו הבוקר כי במשרד האוצר כבר נערכים לחילופי המגמות בין ליברמן לדרעי, תוך הערכה לידענותו של האחרון בתחום הפעילות הממשלתית וחשש מפני שינוי המגמה המוכתבת מלמעלה באגף תקציבים.

בפגישת המשא-ומתן שנערכה ביום חמישי האחרון בין נציגי הליכוד לנציגיו של סמוטריץ' הוחלט להניח בצד את העימות מול ש"ס על תיק הדתות ולפעול קודם לפתור את שאלת התיק הבכיר. בנוסף דורשים בציונות הדתית את תיקי החינוך, התיישבות וירושלים. חברי יהדות התורה מדווחים על התקדמות משמעותית בניסוח ההסכמים הקואליציוניים. דרישות המפלגות החרדיות צפויות להיכנס לנוסח ההסכמים בין היתר אלו הנוגעות לפסקת ההתגברות, ביטול מסים ותיקים: ועדת כספים, שיכון ותיק ירושלים.