בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; סטיקספיי הכפילה את שוויה, גלובל-אי מחקה יותר מ-15%

נעילה מעורבת בבורסות אירופה • בטוקיו רשם מדד הניקיי ירידה של 0.3%, ובהונג קונג מדד הנג סנג ירד ב-1% • חברת אוריקס מכרה למשקיעים מוסדיים 3.75 מיליון מניות של אורמת במחיר של 90 דולר למניה, הנחה של 10% על מחיר הנעילה בוול סטריט

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל גם היום בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות, הנאסד"ק ירד ב-0.3%, וכך גם ה-S&P 500. תשואות האג"ח טיפסו, וגם הדולר התחזק בכ-0.3% מול אינדקס המטבעות. מול השקל טיפס הדולר ב-0.4% לשער של 3.47 שקלים.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה המגמה הייתה מעורבת הערב. אנבידיה , טסלה , אמזון , מטא (פייסבוק)  ואלפאבית (גוגל)  רשמו ירידות, בעוד שאפל  ו-AMD  עלו. עוד עליות בולטות רשמו סיסקו , עליבאבא, מייסי'ס ובאת' אנד באדי וורקס - כולן פרסמו דוחות, כמפורט בעדכונים לאורך יום המסחר.

מניית סטיקספיי  הישראלית ננעלה במחיר כמעט כפול מזה שאיתו פתחה את היום, לאחר שטיפסה בכ-94%, ושווי החברה כבר מתקרב ל-4 מיליארד דולר. אורמת  איבדה 10.2%, גלובל-אי  נפרדה מ-15.8% מערכה.

בשוק הסחורות, החוזים על נפט אמריקאי צונחים ב-4.2% ל-81.9 דולר לחבית, וגם נפט מסוג ברנט ירד מתחת ל-90 דולר לחבית. הזהב נחלש ב-0.7% ל-1,760 דולר לאונקיה.

21:30

הירידה של גלובל-אי  הישראלית מחריפה לכ-15%. החברה הפחיתה את התחזיות שלה לרבעון (הכנסות בטווח של 135.5-141.5 מיליון דולר, כשהצפי בשוק הוא 150.3 מיליון דולר) ולשנה כולה (404.7-410.7 מיליון דולר, לעומת צפי להכנסות שנתיות של 415.5 מיליון דולר על-פי אנליסטים בוול סטריט).

מניית סטיקספיי  ממשיכה לבלוט בעלייה חדה של כמעט 75% במחזור של 1.25 מיליון מניות. החברה, המפתחת טכנולוגיות לתקשורת לוויינים, נסקה ב־255% ביום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו יורק לאחר מיזוגה לחברת SPAC. שוויה במיזוג היה 365 מיליון דולר, ומאז היא רשמה תנודות חדות במיוחד - של עשרות ומאות אחוזים. כעת שוויה מטפס ל-3.48 מיליארד דולר.

20:00

האווירה בוול סטריט מתבהרת, והירידות מצטמצמות. מדד הדאו ג'ונס אף עבר לעלייה קלה של 0.1%, בעוד שהנאסד"ק וה-S&P 500 יורדים ב-0.1% ו-0.3%, בהתאמה.

באת' אנד באדי וורקס מזנקת ב-25% לאחר הדוחות, טרגט עולה בכ-3% לאחר שצנחה אתמול, וגם המניות הסיניות רושמות עליות נאות, בהן ג'יי.די.קום, פינדואודו, באידו ועליבאבא.

סטיקספיי  הישראלית בולטת בזינוק חד של 75% במחזור של יותר ממיליון מניות, וגם ביומיקס, פורסייט וקומפיוג'ן מרכזות עניין בקרב המניות הישראליות. לעומתן, גלובל-אי צונחת אחרי הדוחות (ראו בעדכונים קודמים), אורמת נופלת בכ-9.5%, וגם בריינסווי, פאגאיה , רי , קלטורה, סלינה, צים  ואייסקיור מאבדות גובה.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של 3%-4% במחירי הנפט. חבית נפט אמריקאי נסחרת תמורת 81.9 דולר, וחבית ברנט נסחרת תמורת 90.1 דולר.

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. דאקס הגרמני עלה ב-0.2%, פוטסי הבריטי ננעל כמעט ללא שינוי, וקאק הצרפתי השיל 0.5%. יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי נסוג ב-0.2%, מדד IBEX במדריד איבד 0.8%.

בוול סטריט נמשכת המגמה השלילית. הדאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, הנאסד"ק ב-0.9%, וה-S&P 500 ב-1%, כאשר בתחתית המדד בולטות מניות הקרוזים ובעיקר נורווג'יאן קרוז ליין שצונחת ב-8%.

ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא  מזנקת ב-9% במחזור גבוה לאחר שדיווחה על רווחים טובים מהצפוי, אך פספסה את תחזיות ההכנסות. החברה גם הגדילה את תוכנית הרכישה החוזרת של מניות.

תשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס - התשואה על האג"ח לעשור עולה ל-3.77%, ותשואת האג"ח לשנתיים מזנקת ב-11 נקודות ל-4.48%.

17:45

לאחר הירידה החדה של טרגט  אתמול, גם היום מניות הקמעונאות מרכזות עניין. מייסי'ס  מטפסת לאחר שדיווחה על רווח והכנסות טובים מהצפוי. המכירות בחנויות זהות ירדו פחות מהצפוי, והחברה גם העלתה את תחזית הרווח שלה. מניית Bath & Body Works  מזנקת ביותר מ-20% לאחר שהעלתה את תחזית הרווחים לשנה כולה. המנכ"לית שרה נאש אמרה כי החברה מרוצה ממבחר המוצרים שלה בעונת החגים, והיא מתמקדת בניהול מלאי והוצאות. לעומת השתיים הללו, קוהל'ס  נחלשת לאחר שחזרה בה מהתחזית הפיננסית שלה, תוך ציון אי-ודאויות שונות כולל תנאים מאקרו-כלכליים ועזיבת המנכ"לית מישל גאס.

שתי ענקיות הקמעונאות האמריקאיות מציגות: פערים גדולים וסימנים ל"מיתון של צווארון לבן" 

אינטרקיור  הישראלית הודיעה על הסכם אסטרטגי רב-שנתי עם יצרנית הקנאביס הרפואי הקנדית אורגניגרם , לאספקה של עד 20 אלף ק"ג תפרחות קאנביס רפואי לאורך מספר שנים.

17:00

גלובל-אי אונליין  צונחת לאחר פרסום הדוחות והורדת התחזית. החברה עקפה את התחזיות עם הפסד של 19 סנט למניה על הכנסות של 195.6 מיליון דולר, כשהצפי היה להפסד של 31 סנט למניה על הכנסות של 100.9 מיליון דולר. עם זאת, החברה כאמור הורידה את התחזיות לרבעון ולשנה כולה. ברבעון הנוכחי צופה הכנסות בטווח של 135.5-141.5 מיליון דולר (הצפי השוק הוא 150.3 מיליון דולר), ובשנה כולה תחזיתה ירדה ל-404.7-410.7 מיליון דולר, לעומת צפי להכנסות שנתיות של 415.5 מיליון דולר על-פי אנליסטים בוול סטריט.

עוד ישראלית שיורדת בחדות אחרי הדוחות היא סלברייט . החברה דיווחה על רווח של 1 סנט למניה (הצפי היה 5 סנט) על הכנסות של 71.7 מיליון דולר, בעוד שאנליסטים קיוו להכנסות של 72.1 מיליון דולר. החברה אישררה את התחזית השנתית, אך ציינה כי היא מצפה לסיים אותה בטווח הנמוך של התחזית.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. הדאו ג'ונס מאבד כ-1%, ה-S&P 500 משיל 1.2%, והנאסד"ק יורד ב-1.6%.

במקביל, גם מחירי האג"ח הממשלתיות יורדים, והתשואות עולות בחדות. תשואת האג"ח ל-10 שנים מזנקת ב-7 נקודות ל-3.76%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה בשיעור דומה ל-4.43%.

ברקע הירידות בשווקים בארה"ב - דברי נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולארד, שאמר היום כי הריבית בארה"ב "עדיין לא נמצאת באזור שעשוי להיחשב מגביל מספיק". עוד הוסיף בולארד כי "נראה שלשינוי במדיניות המוניטרית היו השפעות מוגבלות בלבד על האינפלציה הנצפית, אך התמחור בשוק מצביע על כך שהאינפלציה צפויה לרדת ב-2023". בולארד ציין כי להערכתו טווח הריבית המתאים הוא 5%-7%, גבוה מתחזיות הפד הבלתי רשמיות.

אורמת  הישראלית צונחת ב-8.7%, לאחר שחברת אוריקס היפנית מכרה למשקיעים מוסדיים 3.75 מיליון מניות של החברה במחיר של 90 דולר למניה (בהיקף של כ-337 מיליון דולר), נמוך ממחיר הנעילה אמש (100 דולר).

רדהיל  קופצת ב-11% לאחר שדיווחה על ניסוי מוצלח עם תרופת Opaganib לטיפול בפגיעות מקרינה גרעינית.

15:31

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות שהוגשו בשבוע שעבר הסתכם ב-222 אלף, מעט מתחת לתחזית (225 אלף). לעומת זאת, מספר תביעות האבטלה המתמשכות עלה מ-1.49 מיליון בשבוע הקודם ל-1.5 מיליון השבוע - מעט מעל התחזית.

14:33

עם אינפלציה משתוללת של 11.1%, מיתון נוכחי שיימשך קרוב לשנתיים לפי התחזיות וזינוק בעלויות ההלוואה של ממשלת בריטניה אחרי חודשים סוערים, שר האוצר הבריטי ג'רמי האנט הציג היום בפני הפרלמנט את התקציב הבריטי לשנים הקרובות, במה שמסתמן כשינוי כיוון כלכלי בממלכה המאוחדת. 

● החידה הגדולה של שוק התעסוקה האמריקאי: לאן נעלמו העובדים בני ה־20? | WSJ 

14:10

בורסות אירופה נסחרות בירידות של עד 0.7% במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.5%-0.6%.

חברת עליבאבא  הסינית דיווחה על הפסד נקי של כ-2.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי. 

חברת קמטק  דיווחה היום על הכנסות של כ-82 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 16% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-20.7 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-23.3 מיליון דולר. 

12:05

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן בגוש האירו רשם עלייה בקצב שנתי של 10.6%, לעומת צפי לעלייה של 10.7% (נתון מעודכן). מדד הליבה עלה ב-5%, בהתאם לתחזיות.

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

מניית סיסקו  עולה ב-4% במסחר המוקדם, לאחר שחברת התקשורת הוותיקה דיווחה אמש על רווח מתואם של 86 סנט למניה ברבעון האחרון, ב-2 סנט מעל צפי האנליסטים. בשורה העליונה הציגה החברה עלייה של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-13.6 מיליארד דולר, ב-300 מיליון דולר מעל הצפי.

בנוסף, סיסקו, שמעסיקה בישראל אלפי עובדים, הודיעה אמש (ד') כי תפטר 5% מעובדיה, כ-4,000 איש מתוך 80 אלף העובדים בעולם. המהלך נערך כחלק ממסע קיצוצים שבמהלכו תסיים סיסקו גם חוזי שכירות עם משרדים. לעת עתה לא ידוע כיצד ישפיע המהלך על עובדי החברה בישראל - סיסקו מעסיקה כאן יותר מ-800 עובדים במסגרת פעילויות רבות כגון ניהול פעילות ענן, פיתוח מעבדים, מערכות תקשורת סלולרית ותקשורת ארגונית. 

מניית אנבידיה  עולה ב-2.5%, לאחר שדיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הכנסות של כ-5.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל גבוה בכ-1.2 מיליארד דולר מצפי האנליסטים. הרווח המתואם למניה עמד על 58 סנט, נמוך ב-11 סנט מהצפי.

10:20

יום המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בטוקיו רשם מדד הניקיי ירידה של 0.3%, ובהונג קונג מדד הנג סנג ירד ב-1%.

רונן מנחם, כלכלן השווקים הראשי של מזרחי טפחות, מציין הבוקר כי "בכיר הפדרל ריזרב כריסטופר וולטר אמר אתמול הכנס כלכלי כמה דברים מעניינים אודות המדיניות שתינקט בהמשך. בשורה התחתונה הדגיש וולטר כי עלייתו הקטנה יותר של צדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר מהווה סימן חיובי, שעשוי לגרום לעליית הריבית להיות מדודה יותר, אך לא להיפסק לחלוטין; גם לאחר ההעלאות החדות הריבית 'בקושי' מרסנת; מדד בודד אינו מעיד על שינוי כיוון, ומוקדם להסיק ממנו כי האינפלציה החלה לרדת".

"לדעתי", כותב מנחם, "מבחינת השוק, הדברים הללו והתבטאויות דומות של בכירי פד אחרים מצביעים על כך שהפד מחזיק את הקלפים קרוב לחזה ורוצה לשמור על כל החלופות פתוחות. מסיבה זו, ובעקבות הדגשתו ביתר שאת כי מסלול הריבית תלוי במידה רבה בנתונים השוטפים (מדיניות 'תלויית נתונים'), סביר להניח כי רגישותו של השוק לנתונים הללו - לכל כיוון - תהייה גבוהה; נתונים שיתמכו בהעלאות ריבית נוספות/חדות יותר (מדדי מחירים גבוהים, או נתונים כלכליים/תעסוקתיים חזקים יותר), ישפיעו יותר (לרעה) על השוק מאשר כאלו שיצדיקו התמתנות שלהן; תנודתיות השוק (בין ימים ותוך-יומית) תוסיף להיות גבוהה מהרגיל". 

● המפלגה הרפובליקנית בארה"ב ניצחה בשליטה בבית הנבחרים 

07:50

מדדי המניות העיקריים באסיה נסחרים היום במגמה שלילית. מדד ניקיי בטוקיו רושם ירידה של כ-0.3%, ובהונג קונג מדד הנג סנג יורד ב-2%. שנחאי יורדת בכ-0.8%; זאת לאחר נעילה שלילית בוול סטריט אמש. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1%, והנאסד"ק נסוג ב-1.5%. 

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מטפסות בשיעור קל. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה לכ-3.71%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ל-4.37%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

יצרנית השבבים אנבידיה  דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הכנסות של כ-5.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל גבוה בכ-1.2 מיליארד דולר מצפי האנליסטים. הרווח המתואם למניה עמד על 58 סנט, נמוך ב-11 סנט מהצפי.

מניית אורמת  צנחה בכ-6% אמש במסחר המאוחר בניו יורק. זאת לאחר שחברת אוריקס מכרה למשקיעים מוסדיים 3.75 מיליון מניות של החברה במחיר של 90 דולר למניה (בהיקף של כ-337 מיליון דולר), לעומת 100 דולר למניה בנעילת המסחר אמש. 

בזירת המאקרו העולמית, ב-12:00 שעון ישראל יפורסמו באירופה נתוני אינפלציה מעודכנים. מדד המחירים לצרכן בגוש האירו צפוי לרשום עלייה בקצב שנתי של 10.7%.

בארה"ב יתפרסמו ב-15:30 מדד ה"פילי פד", שצפוי לעמוד על 6- נקודות, והתביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר, שצפויות להסתכם בכ-228 אלף. התחלות הבנייה צפויות לעמוד על כ-1.4 מיליון ב-12 החודשים האחרונים.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות. הביטקוין נסחר סביב רמה של 16.5 אלף דולר, והאת'ריום נסחר סביב 1,208 דולר.

בזירת המסחר בסחורות החוזים על הנפט רושמים ירידות של 1%-1.3%, והזהב יורד ב-0.5%.