מגדל ביטוח | בלעדי

מוטי רוזן לא יצטרף לדירקטוריון מגדל. זו הסיבה

בעל השליטה בחברת הביטוח, שלמה אליהו, ניסה לקדם שוב את רוזן לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, אך האחרון לא הסכים לסגור את התביעה נגד מגדל שבמסגרתה ביקש לקבל 2.5 מיליון שקל כפיצוי בגין הקדנציה הקצרה הקודמת שלו בחברה

רוזן מוטי / צילום: עינת לברון
רוזן מוטי / צילום: עינת לברון

שלמה אליהו קיווה להחזיר את מוטי רוזן לתפקיד יו"ר חברת הביטוח מגדל, במקומו של יפתח רון-טל שהתפטר לפני כשבוע וחצי, אך המהלך לא יצא לפועל ככל הנראה. זאת לאחר שבסוף השבוע החליט דירקטוריון החברה שלא לאשר את מינוי של רוזן לתפקיד דירקטור במגדל ביטוח .

הסיבה: רוזן סירב לבטל את התביעה שהגיש נגד מגדל בטענה כי מגיע לו פיצוי גדול בגין הסיבוב הקודם והקצר בו החזיק בתפקיד יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח.

"שלמה אליהו מקבל אנרגיה ממלחמות": מאחורי הקלעים של הטלטלה במגדל
הבכירים עוזבים, החוסכים לא ממהרים. רשת הביטחון המפתיעה של שלמה אליהו
מי יסכים לנהל את מגדל? בורסת השמות נפתחה 

רוזן ומגדל נפרדו בסוף חודש מרץ 2021 אחרי שהוא כיהן שלושה חודשים בלבד בתפקיד, אך עזב לאחר שורה של עימותים עם המנכ"ל באותה התקופה, רן עוז, כשהאחרון זוכה לגיבוי מצד הדירקטוריון. לאחר מספר שבועות של מתיחות, הגיעו בסופו של דבר הצדדים להבנות, שהוציאו את היו"ר הפורש עם תגמולים של 3.5 מיליון שקל. מגדל תעביר לרוזן תגמולים עבור תקופת הודעה מוקדמת של תשעה חודשים (ולא שישה חודשים כפי שמופיע במדיניות התגמול של החברה), וכן פיצוי בגובה מיליון שקל בגין עיכוב שחל באישור כניסתו לתפקיד.

בין הצדדים נותרה מחלוקת ביחס לתשלומים נוספים שרוזן דורש, ושנוגעים לתקופת אי-תחרות של תשעה חודשים (בעלות של 2.5 מיליון שקל), ופיצוי בגין נזקים שנגרמו לטענתו לו ולשמו הטוב על ידי דירקטוריון החברה. הללו נידונות כיום בערכאות משפטיות, לאחר שהליך גישור בין הצדדים לא צלח.

רוזן טוען לכל אורך הדרך לפגיעה כאמור בשמו הטוב בעוד שהחברה מכחישה זאת מנימוק שבעלי התפקידים בה פעלו לטובת החברות וכדין. לכן, הצדדים מנהלים הליך גישור, "ואם לא ייצלח הליך בוררות" בקשר עם התשלומים במחלוקת, "ובלבד שהסכומים שייפסקו במסגרת הליך הגישור או הבוררות לא יעלו על סך של תשעה חודשים (כ-2.5 מיליון שקל)", מגדל היא שתישא בעלות הוצאות הליך הגישור והבוררות.

מידרוג הורידה הדירוג

הכאוס הניהולי במגדל לא נעלם מעיניה של חברת הדירוג מידרוג, שהורידה בשבוע שעבר את דירוג האיתנות הפיננסית של החברה מ־Aa1.il ל־Aa2.il. זאת בשל "הערכת מידרוג לעלייה בסיכון האשראי של החברה, הנובעת מהיבטי הממשל התאגידי בעקבות התפטרותם לאחרונה של יו"ר החברה (יפתח רון־טל) והמנכ"ל (שגיא יוגב), אשר מתווספת לחילופים בהנהלה ובדירקטוריון בשנים האחרונות. אירועים אלו משפיעים על יכולת החברה לבנות ולהוציא לפועל אסטרטגיה, ועלולים להשפיע על מיצובה ועל חוזק המותג", הסבירו במידרוג.