לראשונה מאז הנפקתה: בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב שווה מתחת ל-10 מיליארד דולר

מניית בורסת הקריפטו המובילה ירדה בכ-9% ביום שני ומשכה מטה את שווי השוק של החברה לכ-9.36 מיליארד דולר • רק לפני שנה עמד שווי השוק של קוינבייס על שיעור שובר שיא של 76.9 מיליארד • עם זאת, האנליסטים מתעקשים: זאת לא עוד FTX

בורסת הקריפטו קוינבייס / צילום: Shutterstock
בורסת הקריפטו קוינבייס / צילום: Shutterstock

חורף הקריפטו המתמשך והטלטלה האחרונה בשוק, ששיאה היה בפשיטת הרגל של הבורסה FTX בראשותו של סם בנקמן-פריד, ממשיך להתקדר: מניית קוינבייס  - בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב - צנחה ב-9% אחוזים ביום שני השבוע לשווי שוק נמוך מ-10 מיליארד דולר, בפעם הראשונה מאז הפכה ציבורית בשנה שעברה. 

המשבר של בורסת FTX לא קשור לשוק הקריפטו אלא לתאוות־בצע | פרשנות

ביצועי המניה ביום שני מגיעים בהמשך לשנה המאתגרת שעברה על מניית קוינבייס, שאיבדה כ-84% עד כה בשנת 2022 על רקע מה שמכונה חורף הקריפטו, המאופיין בצניחות בשיעורים דו-ספרתיים של נכסים דיגיטליים. רק לפני שנה הגיע שווי השוק של קוינבייס לשיא של 76.9 מיליארד דולר.

לא עוד פשיטת רגל

פשיטת הרגל של בורסת הקריפטו המובילה FTX מוקדם יותר החודש הרעידה כמו רעם מתגלגל את שוק הקריפטו החורפי. אנליסט בנק אוף אמריקה, ג'ייסון קופפרברג, בטוח שקוינבייס "איננה עוד FTX ", אבל בכל זאת חושש לגבי בורסת מטבעות הקריפטו.

קופפרברג הוריד את דירוג מניית קוינבייס לניטרלית מקנייה ביום שישי, וכתב כי בעוד שהוא בטוח שאין חשש לפשיטת רגל של הבורסה, האפקט המתמשך של הקריסה של FTX עלולה להשפיע על תפיסתם הן של הרגולטורים והן של משקיעי הקריפטו.

"אנחנו חושבים שקוינבייס צפויה להתמודד עם רוחות סוערות חדשות בטווח הקרוב/בינוני, עקב הקריסה האחרונה של בורסת הקריפטו המתחרה FTX ", כתב קופפרברג ביום שישי והוסיף כי הוא רואה תחזית "עוד פחות ודאית" עבור קוינבייס בהמשך. בעוד קופפרברג ציין זינוק בהיקפי העסקאות בעקבות התרסקות FTX ואת הפוטנציאל של קוינבייס לצבור עליות בנתח שוק בטווח הארוך, הוא מודאג מ"הפחתת האמון בשוק הקריפטו, שסביר להניח יפחית את פעילות המסחר הכוללת".

"בעקבות חדשות ה- FTX נפח העסקאות עלה, אך אנו מצפים שזה יהיה חולף מכיוון שחלק מהמשתמשים מוכרים את הנכסים שלהם כדי לעזוב את הקריפטו לחלוטין ואחרים מעבירים את נכסי הקריפטו שלהם מהבורסה לאחסון קר", המשיך קופפרברג.

עוד ציין קופפרברג שלמרות שבעבר חשב ש-2023 עשויה להביא "מידה מסוימת של בהירות רגולטורית לקריפטו", הבהירות הזו עלולה להתעכב בעקבות האירועים האחרונים.