רוטציה באוצר ושר במשרד הביטחון: אלו פרטי ההסכם בין הליכוד לציונות הדתית

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יעמוד בראש משרד האוצר ברוטציה עם אריה דרעי, משרד העלייה והקליטה יופקד אצל ח"כ אופיר סופר וח"כ אורית סטרוק תעמוד בראש הגרסה החדשה של משרד ההתיישבות • נתניהו: "זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית"

נתניהו וסמוטריץ', הערב / צילום: דוברות הליכוד
נתניהו וסמוטריץ', הערב / צילום: דוברות הליכוד

בליכוד ובציונות הדתית הודיעו הערב (ה') על ההסכם שנחתם השבוע בין המפלגות, לפיו יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' יעמוד בראש משרד האוצר ברוטציה עם אריה דרעי. משרד העלייה והקליטה יופקד בידיו של ח"כ אופיר סופר ומשרד משימות לאומיות בידיה של אורית סטרוק. מדובר במשרד ההתיישבות, עליו יתווספו אגפים שונים ממשרדי החינוך והדתות העוסקים בענייני מגזר הציונות הדתית.

בנוסף סוכם כי שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון, ויפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. זאת בניגוד לדרישת סמוטריץ' לקבל את המנהל האזרחי והסמכויות במשרד הביטחון הנוגעות ליהודה ושומרון למשרד האוצר.

רשות החברות באוצר, דרעי יקבל את הדירקטורים בפיס: השינויים הצפויים במשרדי הממשלה |בלעדי 
עם כל הכבוד לאידיאלים: הפוליטיקה הקטנה עלולה לנצח גם את סמוטריץ' | פרשנות

כמו כן, הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט וכן את תפקיד יו"ר ועדת הרפורמות. בנוסף, סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו היום לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. בהודעה מטעם הליכוד נכתב כי "מעבר למסמך זה יקבעו בהסכמים קואליציונים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים".

ראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, אמר הערב כי "זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו"ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל ". יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל".