ענקיות ההשקעות נערכות למיתון: מורגן סטנלי תפטר 1,600 עובדים

פיטורים שנתיים הם נוהל שהיה מקובל בבנקי ההשקעות בארה"ב, והופסק בתקופת הקורונה • אך נראה כי עם עצירת הצמיחה ועליות הריבית של הפד, הפיטורים חוזרים • כ-1,600 עובדים ברחבי העולם יושפעו מהמהלך, שהם 2% ממצבת כוח-האדם

מורגן סטנלי, ניו יורק / צילום: Shutterstock
מורגן סטנלי, ניו יורק / צילום: Shutterstock

בנק ההשקעות מורגן סטנלי  מפטר כ-2% מכוח-האדם, כך לפי דיווח ב-CNBC. בבנק עובדים כ-81,500 אנשים, מתוכם כ-1,600 ברחבי העולם יפוטרו במסגרת המהלך.

לפי הדיווח, מחלקת יעוץ ההשקעות בבנק היא בין היחידות שלא יסבלו מהקיצוצים. 

בניגוד למגמה, הכירו את התחזית האופטימית לכלכלה
הריבית בארה"ב תעלה כנראה ב-0.5%. החידה היא מה יקרה אחרי
כך דילגה העלאת הריבית של הבנקים על העסקים הגדולים | בדיקת גלובס

המהלך אינו יוצא דופן לבנקי השקעות, עד הקורונה היה נוהג מקובל לצמצם את מספר העובדים בין 1%-5% לפני תקופת הבונוסים. ב-2020 הנוהג נעצר, מכיוון שתקופת הקורונה הביאה לעליות חדות בכמות ההשקעות, אבל כעת, עם עליות הריבית האגרסיביות על הפד, נעצר פרץ ההשקעות. סבב פיטורים זה הוא הראשון במורגן סטנלי מאז 2019. 

ברבעון השלישי של השנה נערכו בחברה כ-2,300 עסקאות בשווי של כ-289 מיליארד דולרים. מדובר בירידה של כ-64 אחוזים שווי העסקאות, וירידה של כ-34 אחוזים בכמות העסקאות יחסית לרבעון השלישי שנה קודם לכן, לפי נתונים של חברת EY.

בנוסף, בשנה האחרונה מניות מורגן סטנלי ירדו בכ-12%, וכעת שווי השוק של הבנק מוערך בכ-146 מיליארד דולרים.

בנקי ההשקעות בארה"ב הגדילו את כוח-האדם בשנים האחרונות. מורגן סטנלי הגדיל את מספר העובדים ב-34 אחוזים מאז הרבעון הראשון של 2020, כולל רכישת שתי חברות יעוץ השקעות, כך לפי הדיווח ב-CNBC.

כבר בשבוע שעבר אמר מנכ"ל בנק ההשקעות, ג'יימס גורמן, לסוכנות רידיעות רויטרס שהם מתכוננים ל"צמצום קל", אך לא סיפק פרטים על המהלך. "חלק מהאנשים ילכו הביתה", אמר, "ברוב העסקים זה מה שקורה אחרי כמה שנים של צמיחה".