מייסד נטוויז'ן חוזר לזירה עם חברה שמתחרה בסולאראדג'

צבי אלון מוביל את טיגו, העוסקת בתחום של פתרונות אחסון לאנרגיה סולארית, למיזוג עם SPAC לפי שווי חברה של 600 מיליון דולר • החברה צפויה לסיים את השנה עם EBITDA בהיקף 1.5 מיליון דולר

צבי אלון / צילום: תמר מצפי
צבי אלון / צילום: תמר מצפי

אומנם מספר הנפקות ה-SPAC בוול סטריט התכווץ משמעותית לעומת השיאים של 2020-2021, אך חברות שכבר גייסו כסף מהציבור ממשיכות לחפש ולמצוא יעדים למיזוג. השבוע דווח כי חברת ה-SPAC הקשורה לבנק ההשקעות האמריקאי Roth (חברת Roth CH Acquisition IV) ממזגת לתוכה את חברת טיגו (Tigo Energy) שמוביל היזם הישראלי הוותיק צבי אלון, שמשמש כיו"ר ומנכ"ל החברה.

כך ניסתה הפניקס לשים יד על ההגה בחברת האוטוטק REE
גלובס ו-statista חושפים: החברה הצומחת בישראל ומי עוד ברשימה
בניגוד למגמה, הכירו את התחזית האופטימית לכלכלה   

טיגו עוסקת בתחום פתרונות אחסון לאנרגיה סולארית והיא תתמזג לפי שווי של 600 מיליון דולר לפני הכסף ושווי של 730 מיליון דולר בהנחה שלא יהיו פדיונות מצד משקיעי ה-SPAC. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של 2023.

צבי אלון ניהל בעבר את חברת התוכנה נטמנג' שאותה הקים ב-1990 כחברה אמריקאית עם פיתוח בישראל, שנסחרה בוול סטריט ונמכרה בשנת 2008 תמורת כ-70 מיליון דולר. הוא גם ייסד את ספקית האינטרנט נטוויז'ן, שניהלה אישתו לשעבר רות והקים גם את לשכת המסחר קליפורניה-ישראל.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף בבורסה במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוקצב מראש (בדרך כלל שנתיים) או שייאלצו להחזיר את הכסף למשקיעים. עבור חברות פרטיות, מיזוג ל-SPAC זו דרך להגיע לשוק הציבורי, שלא באמצעות הנפקה. חברת ה-SPAC שממזגת את טיגו הונפקה בקיץ 2021.

טיגו הוקמה ב-2007 על-ידי רון הדר וסם ארדיטי. לדברי החברה היא מספקת פתרונות קריטיים לשיפור הבטיחות, ייצור האנרגיה והעלויות התפעוליות לתחום האנרגיה הסולארית. זאת, בדומה לחברה ישראלית נוספת - סולאראדג', שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר. מתחרה אחרת היא אנפייז האמריקאית שנסחרת בשווי 42.1 מיליארד דולר.

טסלה בין הלקוחות

במצגת שפרסמה טיגו היא כותבת כי שתי החברות (סולאראדג' ואנפייז) שולטות בשוק הביתי האמריקאי של ממירים סולאריים, וכי הלקוחות מחפשים ספקים נוספים; כיום רוב הכנסותיה של טיגו הן מאירופה והמזה"ת. מבחינת מכפילים, מכפיל ה-EV (שווי פעילות) להכנסות הצפויות ב-2022 הוא 7.5 אצל טיגו, לעומת 5.3 בסולאראדג' ו-19.7 באנפייז.

במצגת מעריכה טיגו כי היא פונה לשוק של 115 מיליארד דולר הצומח במהירות ומציינת כי אחת מלקוחותיה היא טסלה. בניגוד לחברות רבות שמוזגו או נמצאות בתהליך מיזוג ל-SPAC, טיגו מציגה רווחיות על בסיס EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שצפוי להסתכם השנה ב-1.5 מיליון דולר (או 4.1 מיליון דולר בנטרול תגמולים הוניים ועלויות המיזוג), בעוד שההפסד הנקי יהיה 2.6 מיליון דולר. הכנסות החברה יגיעו השנה ל-80 מיליון דולר.

המשקיעים בטיגו כוללים בין היתר את בסמר, כלל תעשיות, Energy Growth Momentum וקרן ג'נריישן של סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור. משקיעה נוספת היא אלון ונצ'רס, חברת ההשקעות משפחתית של צבי אלון שכאמור מנהל את טיגו. לפי נתוני IVC חברת הפורטפוליו היחידה של אלון ונצ'רס היא טיגו, ובעבר היא החזיקה גם בחברת בלייז-מטר שנרכשה לפני מספר שנים.