גוגל תאחד את חטיבת ווייז עם צוות המפות שלה כדי לחסוך בעלויות

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, גוגל תאחד את חטיבת ווייז לתוך הקבוצה שמתפעלת את שירותי המפות שלה כחלק ממהלך התייעלות שנועד לחסוך בעלויות • מנכ"לית ווייז נהא פאריק תעזוב את תפקידה לאחר תקופת הסתגלות

אפליקציית הניווט ווייז / צילום: Shutterstock, Vlad Ispas
אפליקציית הניווט ווייז / צילום: Shutterstock, Vlad Ispas

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, גוגל מתכננת לשלב את צוות העובדים של ווייז (Waze) לקבוצה בתוך החברה שמתפעלת את מוצר המפות שלה. זאת, על רקע הדיווחים על כך שענקית הטק מתייעלת ומנסה לחסוך בעלויות.

גוגל מתכננת למזג את מעל 500 עובדי ווייז עם הארגון הגיאוגרפי שלה, שאחראי על אפליקציות המפות, גוגל ארת' וגוגל סטריט וויו, החל ממחר (ו'), כך לפי הודעה של דוברת בחברה. מנכ"לית ווייז העולמית נהא פאריק, שמונתה במאי 2021, תעזוב את תפקידה לאחר תקופת מעבר.

עוד לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, גוגל הדגישה כי היא מתכננת להמשיך לתפעל את ווייז כמוצר ושירות נפרד, ולא מתכננת פיטורים כחלק מהארגון מחדש. ענקית הטכנולוגיה מצפה כי הבנייה מחדש של הצוותים תצמצם משמעותית את החפיפה בעבודה על מוצרי מפות.

"גוגל נותרת מחויבת מאוד למיתוג הייחודי של ווייז, האפליקציה האהובה שלה והקהילה המשגשגת מלאת המשתמשים והמתנדבים", הודיעה דוברת גוגל.

בחודש ספטמבר אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, כי גוגל הפכה "איטית", וכי הוא רוצה להפוך אותה ל"20% יעילה יותר" - אמירה שהתפרשה בזמנו כרמיזה לפיטורים מקיפים בחברה. כעת נראה שהחברה בוחנת מגוון מהלכי התייעלות ולא רק כאלו הכרוכים בקיצוץ בכוח האדם.

גוגל רכשה את ווייז בשנת 2013 תמורת 1.1 מיליארד דולר, העסקה הרביעית בגודלה בהיסטוריית החברה נכון לאותה שנה. המנכ"ל הישראלי של ווייז, נעם ברדין, עזב בשנת 2021 על מנת לפתח את הרשת החברתית Post, שאמורה להתחרות בטוויטר. לאפליקציית הניווט יש 151 מיליון משתמשים פעילים חודשיים והיא עובדת על בסיס דיווחי המשתמשים שמעדכנים בין השאר גם על עומסי תנועה. גם לאחר הרכישה, השירות של ווייז נותר עצמאי משירות המפות של גוגל.